Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر امروز جلسه منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران برگزار می‌شود و قرار است 21 منتخب جدید شورای شهر گزینه‌هایی را به عنوان شهردار معرفی کنند.

مراسم تحلیف شورای شهری‌ها به گفته محسن هاشمی 17 مرداد انجام خواهد شد و منتخبین شورای ششم به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. نخستین اولویت شورای شهری‌های جدید انتخاب شهردار برای پایتخت اعلام شده است و شمارش معکوس برای انتخاب سکان‌دار جدید بهشت شروع شده و به زودی جایگزین حناچی توسط منتخبین شورای ششم انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیتی از نظر تعداد برای معرفی گزینه‌ها نداریم 

ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت: محدویدتی از نظر تعداد برای معرفی گزینه‌ها نداریم و هر منتخب هر چند گزینه‌ای که بخواهد می‌تواند اعلام کند.

منتخب شورای ششم ادامه داد: افرادی که به مرحله دوم راه یابند در جلسه شورا باید برنامه ارائه دهند و اگر بیشترین نظر منتخبین را جذب کنند مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار می‌گیرند.

تعدادی از مدیران ارشد شهرداری کنونی و قبلی در میان گزینه ها

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار آینده تهران از بدنه شهرداری یا خارج از آن است گفت: ممکن است در میان گزینه‌هایی که منتخبین اعلام می‌کنند تعدادی از مدیران ارشد شهرداری کنونی و قبلی باشند.

دعوت منتخبین از شهروندان برای انتخاب شهردار

البته اواخر هفته گذشته منتخبان شورای ششم تهران از مردم پایتخت برای مشارکت در انتخاب شهردار تهران دعوت کردند و در بیانیه اعلام شد که شهروندان می‌توانند از طریق سایت شورای ائتلاف در انتخاب شهردار آتی به نوعی مشارکت کنند.

پس از انتشار این بیانیه بسیاری از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها گمان کردند که شهروندان مستقیم می‌توانند گزینه‌ها را به عنوان شهردار به 21 منتخب معرفی کنند در حالی که ماجرا این چنین نبود.

مدل جدید انتخاب شهردار در پایتخت

درباره جزئیات این موضوع به سراغ پرویز سروری منتخب شورای ششم شهر تهران رفتیم وی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: برای انتخاب شهردار تهران مدلی را طراحی کرده‌ایم که شاخص‌ها برای شهردار در نظر گرفته شود.بر همین اساس منتخبین شورای ششم 10 شاخص را احصاء کردند و پس از آن باید فرآیندی طی شود که به انتخاب شهردار آتی برسیم.

شهروندان نقطه نظرات و نکات مغفول مانده را ارسال کنند

وی افزود: شهروندان تهران می‌توانند در موضوع شاخص و آیتم‌ها نقطه نظرات تکمیلی خود را ارائه دهند و یا اگر در شاخص‌های اعلام شده توسط منتخبین نیاز به اصلاح است آن را انجام دهند ولی متأسفانه برخی در فضای مجازی این چنین تلقی کردند که مردم می‌توانند مستقیم شهردار را انتخاب کنند در حالی که مدنظر ما نقطه نظرات تکمیلی و یا مسائل مغفول مانده بود و به نوعی برداشت اشتباه از این قضیه شد.

نمی‌خواهیم در شورای ششم کارهای پوپولیستی انجام دهیم

وی با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم در شورای ششم کارهای پوپولیستی انجام دهیم گفت: این برداشت اشتباه سبب شد که شهروندان گمان کنند که می‌توانند مستقیم گزینه‌هایی را به عنوان شهردار معرفی کنند در واقع اصلا این قضیه در توان ما نیست که به طور مثال هر نفر تعداد زیادی را به عنوان  گزینه معرفی کند و ما بخواهیم رزومه بگیریم و جز جز آنها را بررسی کنیم.

سروری اعلام کرد: 14 مرداد قرار است شورای ششم فعالیت خودر ا به صورت رسمی آغاز کند و سریع باید شهردار پایتخت معرفی شود به هر حال ما فرصت کافی نداریم بخواهیم همه گزینه‌های شهروندان را بررسی کنیم بنابراین این کار با واسطه و از طریق نمایندگانی که مردم در شورای شهر انتخاب کرده‌اند صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند نقطه نظرات خود ر ا بگویند تا منتخبین شهردار را انتخاب کند.

وی گفت:‌به هر حال این برداشت اشتباه توسط برخی رسانه‌ها و فضای مجازی سبب شد برخی شهروندان گزینه‌هایی را از طریق سایت شورای  ائتلاف معرفی کنند و ما به هر حال تلاش می‌کنیم تا جای ممکن این گزینه‌ها را معرفی کنیم و شاخص‌ها و آیتم‌ها مدنظرمان است.

اعلام فرصت به شهروندان تا روز سه شنبه

سروری تصریح کرد: جلسه امروز که ساعت 17 برگزار می‌شود به صورتی است که اعضاء گزینه‌های پیشنهادی را اعلام می‌کنند و ما تا سه‌شنبه هفته جاری هم منتظر می‌مانیم تا شهروندان نقطه نظرات اصلاحی و یا نکات مغفول مانده را به ما بگویند و سپس تطبیق‌های لازم را انجام می‌دهیم.

زمان نهایی انتخاب شهردار

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه نهایی انتخاب شهردار چه زمانی مشخص می‌شود گفت: این قضیه بستگی به تعداد گزینه‌ها دارد اگر تعداد گزینه‌ها کمتر باشند به هر حال انتخاب شهردار سریع‌تر صورت می‌گیرد و اگر گزینه‌ها بیشتر باشد دیرتر ممکن است به جمع‌بندی برسیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چند گزینه به نظر شما برای انتخاب شهردار جدی است،‌گفت: از نظر ما همه گزینه‌های مطرح شده از سوی منتخبین شورای ششم جدی است و حتما آن را بررسی می‌کنیم.

برخی شاخص های انتخاب شهردار

سوده نجفی یکی دیگر از منتخبین شورای ششم شهر تهران درباره ویژگی‌های شهردار پایتخت گفت: روحیه جهادی، انقلابی، پاکدستی، تحول‌گرایی، توجه به کارگیری جوانان در شهرداری، کارنامه مدیریت قوی در گذشته، تعامل با نهادهای فرادستی، روحیه مردمی، توجه به رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در تهران از شاخص‌های اصلی شهردار پایتخت است.

وی گفت: هنوز به صورت مصداقی فرد خاصی به عنوان شهردار اعلام نشده ولی هر کدام از اعضا امروز سه تا 4 گزینه را به عنوان شهردار اعلام می‌کنند و منتخبین به آنها نمره می‌دهند و پس از ارزیابی سرانجام شهردار پایتخت اعلام می‌شود.

چه کسی تهران را از خواب بیدار می کند؟

کمتر از یک ماه دیگر فعالیت منتخبین شورای ششم و شهردار جدید پایتخت آغاز می‌شود. شورای شهری‌های جدید قول داده‌اند تهران را از خواب 4 ساله بیدار می‌کنند. تهرانی‌ها نیز منتظر هستند تا بیست و دومین شهردار پایتخت انتخاب شود و شاهد تغییر رویکرد و برنامه‌ها و بهبود نحوضعیت شهر باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عنوان شهردار منتخبین شورای ششم شهردار پایتخت انتخاب شهردار برای انتخاب گزینه هایی نقطه نظرات معرفی کنند شورای شهر اعلام شد گزینه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی

پس از دغدغه اعضای شورای شهر تهران نسبت به قراردادهای حمل و نقلی در سفر شهردار تهران به چنین، سرانجام وزیر کشور اعلام کرد که این اقدامات براساس روال انجام شده است و مشکلی برای ورود قراردادها و ورود واگن‌ها نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران که در روز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه برگزار شد را می‌توان یکی از جلسات پرحاشیه شورای شهر تهران عنوان کرد. در این جلسه علاوه بر حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مدیران این معاونت حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا هرمزی؛ معاون شهردار تهران گزارشی را از اقدامات این معاونت ارائه کرد. در این گزارش به آخرین تعداد اتوبوس‌ها، ورود واگن‌های جدید و ... پرداخته شد اما در ادامه این گزارش اعضای شورای شهر تهران انتقاداتی به نحوه قرارداد‌های حمل و نقلی در چین پرداختند.

اما این پایان ماجرا نبود و زمانی که زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تربیون قرار گرفت تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به اعتراض به عدم شفافیت این قراردادها صحن شورای شهر تهران را ترک کردند.

قرارداد شهرداری تهران با چین اقدام بسیار خوبی است

احمد وحیدی ؛ وزیر کشور روز گذشته و در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام خوبی توسط شهرداری صورت گرفته و هدف از این اقدام نوسازی ناوگان بوده است، اظهار کرد: این اقدامات در بخش مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده و کار خیلی خوبی صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا نیز طبق برنامه‌ها به همین شکل موفق شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مخالفتی از وزارت کشور در این خصوص وجود داشته است؟ اضافه کرد: خیر، کار بسیار خوبی است پیش از این نیز توضیح داده شده که ما اصل را بر حمایت از تولید داخلی گذاشته‌ایم و هر میزان در داخل کشور تولید شود، اولویت ماست و هر میزان لازم باشد پس از رفع مشکلات وارد می‌شود. با توجه به اهمیت هوای پاک در تهران برقی‌سازی یکی از راهکارهای مهم برای کاهش آلودگی هواست.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

وحیدی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از آلودگی هوا به دلیل منابع متحرک است، تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند راه بسیار خوبی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وزیر کشور گفت: تایید اهلیت شرکت‌های طرف قرارداد، روش دارد و طبق روال قانونی انجام می‌شود و قانون روش انتخاب شرکت‌ها را مشخص کرده است.

وی درباره تأیید کارشناسی واگن‌های جدید گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد. بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کارها روی روال است؛ اما زمان می‌برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم. همچنین دولت طی 3 سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید

مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران نیز در ارتباط با ورود اتوبوس‌های وارداتی از چین گفت: اگر سنگ‌اندازی برخی رسانه‌ها موجب تحریم قرارداد شهرداری تهران نشود، می‌توان به حضور اتوبوس‌های تازه‌نفس چینی تا پایان سال در تهران امیدوار بود. شرکت‌های چینی بعد از تحریم‌های گسترده آمریکا با ترس و لرز با ایران مستقیما وارد مذاکره می‌شوند. با توجه به این موضوع یک هلدینگ را در نظر گرفتیم که هم تدبیر تحریم را اندیشیده باشیم و هم نیاز پایتخت تأمین شود.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های تندرو بیش از 12 سال در خیابان‌های شهر در حال فعالیت هستند که نشان دهنده کیفیت آن است و از بهترین نوع اتوبوس‌های چین به شمار می‌رود.

علیزاده ادامه داد: آقای زاکانی قبل از ورود به شهرداری حمل و نقل را دغدغه اصلی خود عنوان کرده بود و با این اقدام و قرارداد نشان داد که مردم برای شهردار اهمیت بالایی دارد. تولید داخل از نگاه شهردار تهران از اهمیت بالایی برخوردار بود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: سه هزار و 40 دستگاه اتوبوس قرارداد بسته شد که وقتی دیدیم تولیدکنندگان داخلی توانایی تأمین آن‌ را ندارند، 500 دستگاه کنسل شد و به دو هزار و 540 دستگاه رسید. همچنین باید یکی از شرکت‌ها تا امروز بیش از 300 دستگاه اتوبوس تحویل می‌داد که فقط 120 دستگاه تحویل داده است! برخی قطعات این اتوبوس‌ها از بیرون وارد می‌شود و همین فرایندهای اداری و گمرکی، تولید اتوبوس داخلی را دشوار کرده است.

به گزارش تسنیم، مدیریت شهری در این دوره تلاش دارد تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس برساند که البته این مسئله نیز به همراهی دولت و ... دارد و در صورتی که این مهم شکل نگیرد وضعیت ناوگان عمومی بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا