Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- برزیل و آرژانتین با دو سبک متفاوت از بازی باید به مصاف هم بروند تا قهرمانی کوپا آمریکای سال ۲۰۲۱ مشخص شود.

 فردا(یکشنبه) از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران فینال جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا برگزار می‌شود و تیم‌های برزیل و آرژانتین در ورزشگاه خاطره‌انگیز ماراکانا در شهر ریودوژانیرو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت این مسابقه بر عهده استفان اوستویچ اروگوئه‌ای است.

مسیر صعود:

برزیل برای رسیدن به دیدار پایانی به پنج برد و یک تساوی دست پیدا کرد. شاگردان تیته ۱۲ گل را به ثمر رساندند و تنها دو بار توپ از خط دروازه‌شان عبور کرد. تیم‌های ونزوئلا، پرو، کلمبیا، شیلی و مجددا پرو بازنده بودند و تنها اکوادور بود که مقابل سلسائو شکست نخورد.

در سوی مقابل آرژانتین هم برای فینالیست شدن به پنج پیروزی و یک تساوی رسید. شاگردان لیونل اسکالونی تا به اینجا ۱۱ گل زده و سه گل خورده داشته‌اند. مهمترین تفاوت آرژانتین با رقیب خود در فینال این است که آنها بازی نیمه‌نهایی را در ضربات پنالتی بردند و در ۹۰ دقیقه به تساوی دست یافتند. تیم‌های اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، اکوادور و کلمبیا مقابل آبی سفیدها شکست را پذیرفتند و تنها شیلی در هفته نخست دور گروهی آنها را متوقف کرد.

فینال کوپاآمریکا از راه رسید؛ تقابل منطق برزیلی و احساس آرژانتینی

مسی و نیمار:

لیونل مسی با چهار گل و پنج پاس گل، بهترین گلزن و پاس گل‌دهنده آرژانتین و همچنین این دوره از مسابقات است(لوییز دیاز کلمبیایی نیز چهار گل به ثمر رساند) کاپیتان ۳۴ ساله آلبی سلسته روی ۸۱ درصد گل‌های تیمش تاثیر مستقیم داشته و ستاره جام تا به اینجای کار بوده است. البته دراردوی برزیل هم نیمار در اوج آمادگی است. فوق ستاره پاری‌سن‌ژرمن تا به اینجا با ۲ گل زده و سه پاس گل بهترین مهره سلسائو بوده و روی نیمی از گل‌های تیمش تاثیر مستقیم داشته است. لوتارو مارتینز و لوکاس پاکتا هم دیگر گلزنان برجسته آرژانتین و برزیل به حساب می‌آیند.

تیته یا اسکالونی؟

در کوپا آمریکای ۲۰۱۹ و در دور نیمه‌نهایی شاهد دوئل تیته و اسکالونی بودیم. در آن مسابقه برزیل بود که با دو گل به برتری رسید و در نهایت قهرمان مسابقات شد. البته که شانس با آرژانتین یار نبود و دو بار توپ بازیکنان آلبی سلسته به تیر دروازه اصابت کرد. حالا بعد از حدود دو سال بار دیگر تیته و اسکالونی به پست هم خورده‌اند. تیته به جز شکست مقابل بلژیک، هیچ باخت دیگری را در تورنمنت‌های معتبر با برزیل نداشته و اسکالونی نیز توانست بعد از سالیان سال آرژانتین را در خاک بولیوی و پرو به برتری برساند و همچنین در کوپا راهی فینال کند. باید دید برنده جدال برزیلیِ ۶۰ ساله و آرژانتینیِ ۴۳ ساله با برتری کدام یک به اتمام‌ می‌رسد. البته این آمار بدون در نظر گرفتن بازی دوستانه سال ۲۰۱۹ در خاک عربستان است که با برتری آلبی سلسته تمام شد.

آرژانتین به دنبال ۱۵؛ برزیل در جستجوی ۱۰

آرژانتین تا به حال ۱۴ قهرمانی و ۱۴ نایب قهرمانی در تاریخ کوپا داشته و در صورت قهرمانی، این تیم در کنار اروگوئه پرافتخارین تیم تاریخ این رقابت‌ها خواهد شد. برزیل نیز با ۹ قهرمانی و ۱۱ نایب قهرمانی سومین تیم پرافتخار مسابقات است و قهرمانی، آنها را دو رقمی خواهد کرد. سلسائو در فینال‌های اخیر خود در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۴ برنده بوده وآخرین شکستش در سال ۱۹۹۵ بوده است. آرژانتین اما بعد از سال ۱۹۹۳ در هر فینالی که حضور داشته بازنده بود و نمونه‌های آخرش جام‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۵، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۴ بوده‌اند. آرژانتین در حالی که پای به فینال خواهد گذاشت که روند پیروزی‌های پیاپی درخشانی دارد. آلبی‌سلسته در ۱۹ بازی تحت هدایت لیونل اسکالونی شکست نخورده و حالا رکورد ۱۸ بازی بدون شکست مارسلو بیلسا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ را شکسته است.

فینال کوپاآمریکا از راه رسید؛ تقابل منطق برزیلی و احساس آرژانتینی

فینال در حضور تماشاگران:

شهردار ریو دو ژانیرو برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که با توجه به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، درخواست کُنمبول برای برگزاری فینال کوپا آمریکا با حضور تماشاگران را پذیرفته است. با توجه به حرف‌های شهردار، استادیوم ماراکانا می‌تواند با ظرفیت ۱۰% از هواداران پذیرایی کند.

پیروزی منطق یا احساس؟ مساله این است!

برزیل تیمی است با نظم بالا که به ویژه روی کارهای دفاعی بسیار کم‌اشتباه عمل می‌کند. آنها قدرت جمعی بهتری نسبت به آرژانتین دارند. تیمی که هنوز در سازمان دفاعی خود به بلوغ نرسیده و ایراداتی از لحاظ نفری در آن دیده می‌شود. با این وجود تیم لیونل اسکالونی از توانایی فردی بالایی برخوردار است و مسی در راس این توانایی می‌درخشد. باید دید در بازی فردا، شاهد برتری منطق برزیلی خواهیم بود یاغ احساسات آرژانتینی.

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آلبی سلسته فینال کوپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران معتقد است شاگردان شمسایی توانایی صعود به فینال جام جهانی فوتسال را دارند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سالار آقاپور در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم قهرمان شویم و دل مردم عزیز را شاد کنیم. مردم و خانوادهای‌مان ما را دعا کردند و انرژی مثبت می‌فرستادند و ما توانستیم با قهرمانی دل آنها را شاد کنیم. این شادی که به قلب مردم هدیه کردیم چیز خاصی نیست، اما در این شرایط حداقل برای یکی، دو ساعت توانستند به خاطر قهرمانی ما شاد باشند.

شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد

 

وی در مورد قدرت‌های نوظهور فوتبال آسیا و سنگینی وظایف فوتبالیست‌ها نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: بله، نسبت به سال‌های قبل که بازی‌ها را با نتیجه 10 بر یک یا 15 بر یک تمام می‌کردیم، کار سخت شده است. دوران آن بازی‌ها دیگر تمام شد، دیگر همه کشورهای آسیا فوتسال و دفاع کردن را بلد هستند. شما دیدید که ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شد. حتی تیم‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کرد، توانستند از مرحله گروهی صعود کنند. خدا را شکر که افغانستان هم به جام جهانی صعود کرد.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: از این به بعد کار سخت‌تر می شود. خدا را شکر ایران با قدرتی که از گذشته داشته و همدلی که میان بازیکنان وجود دارد، بتوانیم از این به بعد هم نتایج خوبی بگیریم.

آقاپور درباره ارزیابی‌اش از حضور تیم ملی در جام جهانی فوتسال، گفت: با بازگشت حسین طیبی که بازیکن مصدوم ما در این جام بود؛ اما حضورش خیلی تأثیرگذار است، همچنین  با این کادر فنی و بازیکنان متحدی که داریم، تیم را در فینال جهان می‌بینم.

وی راجع به مصدومیت حسینی طیبی، تصریح کرد: جای حسین خالی بود. او کاپیتان دوره قبل و بازیکنان مؤثر تیم ملی بود و با بازگشتش در جام جهانی به ما کمک می‌کند.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به خبرنگار تسنیم، در مورد چرایی حذف ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال، تأکید کرد: سال انتخابی جام جهانی سال سختی است. به نظرم ژاپن آنجایی که فکرش را نمی‌کرد بازی‌ها را باخت و مساوی کرد که همین عامل حذفش شد. همه تیم‌ها روبه‌روی ژاپن به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی می‌کردند، اما این تیم آنها را دست‌کم گرفت و حذف شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • پالاسیوس: همه در آرژانتین می‌خواهند لیونل مسی تا ابد بازی کند
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • ستاره استقلال برای تراکتور گام برداشت
  • نگاهی به تقابل سپاهان و پرسپولیس؛ فینال بزرگ‌ فصل
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی