Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:27:49 GMT

سرانه زمین صنعتی در استان کردستان ۹.۱ مترمربع است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۰۹۹۸

سرانه زمین صنعتی در استان کردستان ۹.۱ مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، احمد خسروی در مراسم افتتاح فاز ۲ کارخانه کنسانتره آهن در قروه با اشاره به اینکه مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی در کشور ۱۴۰ هزار هکتار و در کردستان یک هزار و ۴۰۰ هکتار است، گفت: سرانه زمین صنعتی در کشور ۱۷ مترمربع و در استان کردستان ۹.۱ مترمربع و در شهرستان قروه ۲۰ مترمربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات اجرایی شهرک شماره ۳ قروه در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود و این طرح توسعه صنعتی بیشتر در این منطقه را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی علاوه بر تکمیل زنجیره فولاد، کاهش خام‌فروشی در صنایع معدنی را به همراه دارد.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن قروه هم در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از مهمترین صنایع موجود در کشور است، گفت: تولید فولاد از شاخص‌های مهم رونق اقتصادی در هر کشوری محسوب می‌شود.

اکبر ساریخانی با اشاره به اینکه ایران با ۳.۳ میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن ، یک درصد از ذخایر دنیا را دارد، افزود: ایران طی سال گذشته به واسطه تولید حدود ۵۰ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۲۷ میلیون تن فولاد رتبه یازدهم تولیدکننده فولاد در دنیا را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن با بیان اینکه کردستان چهارمین استان کشور در داشتن ذخایر مگنتیت است، اضافه کرد: هدف‌گذاری استان در زنجیره فولاد تولید ۴.۵ میلیون سنگ آهن، ۲.۵ میلیون تن کنسانتره، ۲.۵ میلیون تن گندله و ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد است.

ساریخانی ایجاد کارخانه‌های گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی و فولاد در شهرستان قروه را اتفاق مهمی در راستای توسعه رونق اقتصادی و اشتغال منطقه خواند و گفت: خوراک کارخانه کنسانتره از ۴معدن زیرمجموعه شرکت سپهر صنعت آریا که ۳ معدن در استان کردستان و ۱ معدن در همدان واقع شده، تامین می‌شود.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته در این واحد تولیدی ۲۵۰ هزار تن تولید کنسانتره وجود داشت و برنامه ریزی های صورت گرفته با اجرای فاز دوم تولید کنسانتره و افزایش ظرفیت تولید به ۵۰۰ هزارتن در سال افزایش یافت.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

منبع: فارس

کلیدواژه: آهن تولید کردستان قروه کارخانه کنسانتره میلیون تن سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی