Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:50:01 GMT

برپایی مراسم عروسی و عزا در استان قزوین ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۳۴۳

برپایی مراسم عروسی و عزا در استان قزوین ممنوع شد

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: با توجه به جهش بالا در آمار مبتلایان کرونایی برپایی کلیه مراسم عروسی، عزا و ترحیم در استان قزوین تا اطلاع ثانوی ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هشتاد‌ودومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین عصر امروز با حضور استاندار قزوین به عنوان ریاست ستاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به عنوان دبیر ستاد، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونای استان، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی درباره نقض واضح پروتکل‌های بهداشتی در جشن‌های مختلف عروسی و مراسم عزا و ترحیم اظهار داشت: با توجه به جهش بالا در آمار مبتلایان کرونایی برپایی کلیه مراسم عروسی، عزا و ترحیم در استان قزوین تا اطلاع ثانوی ممنوع است؛ چرا که نباید اجازه دهیم که یک مراسم عروسی چند روز بعد به یک مراسم عزا تبدیل شود و یا مراسم ترحیم چند مراسم ترحیم دیگر بیافریند.

هدایت‌الله جمالی‌پور اضافه کرد: در ضمن برپایی مراسم عروسی در باغات غیرقانونی است و انجام این کار جرم است و در صورت مشاهده تعقیب قانونی ستاد کرونا و معرفی افراد متخلف به دادستان را در پی خواهد داشت. این موضوع جرم‌انگاری شده و در صورت دریافت گزارش دانشگاه علوم پزشکی شکایت متولیان برگزاری مراسم عروسی را به دادگاه خواهد کرد.

آرامستان‌ها کماکان تعطیل است

جمالی‌پور در ادامه خطاب به شهردار قزوین بر تعطیلی آرامستان‌ها تاکید کرد و گفت: آرامستان‌ها همچنان بسته هستند و اینجا به شهردار قزوین می‌گویم که ما هیچ آرامستانی را باز نکردیم؛ در حالی که به ما گزارش می‌رسد در آرامستان‌ها مراسم مختلف برگزار می‌شود و مردم در این اماکن تجمع می‌کنند. تا یک نفر مبتلای کرونایی در استان قزوین وجود داشته باشد، آرامستان‌ها تعطیل هستند و مراسم تدفین کماکان با حداکثر 15 نفر از اقوام نزدیک متوفی قابل برگزاری است.

وی ادامه داد: در ضمن برگزاری سایر مراسم مستلزم تجمع که احتمال افزایش آلودگی کرونایی در آن وجود دارد، منوط به نظر قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود؛ چرا که آمار کل بستری‌های کرونایی ما از 300 نفر هم گذشته است که نسبت به هفته‌های قبل 2 برابر شده و باید برای مقابله با آن تمهیدات جدی اندیشیده شود.

فرمانداران می‌توانند مصوبات ستاد کرونا را تغییر دهند

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه به نقش فرمانداران در اجرای هوشمند مصوبات ستاد کرونای استان اشاره کرد و گفت: فرمانداران ضمن تشکیل ستادهای کرونای شهرستانی باید کم‌وکیف رعایت مصوبات در هر شهر را ارزیابی کردند و به فرمانداران این اختیار را می‌دهیم که بنا به تشخیص خود مصوبات ستاد استانی کرونا را تغییر دهند یا تعدیل کنند.

جمالی‌پور با تأکید بر لزوم برخورد قانونی دانشگاه علوم پزشکی با هر گونه تجمع در هر مکانی افزود: بنابراین برپایی هر گونه تجمع در تالارها، رستوران‌ها و هر مکان دیگری حتی در سالن جلسات استانداری ممنوع است و با افراد متخلف باید برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی قزوین موظف ظرف 3 روز آینده وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را شهر به شهر و بخش به بخش بررسی کرده و بعد از این مدت پیشنهادات خود را برای پیشگیری از ایجاد پیک پنجم کرونا به ستاد اعلام کند.

اعمال شدیدترین محدودیت‌های کرونایی در قزوین / کلیه صنوف به جز فروشگاه‌های مواد غذایی تعطیل شدندمحدودیت‌های کرونایی در استان قزوین یک هفته دیگر تمدید شدمحدودیت‌های شدید کرونایی در قزوین یک هفته تمدید شد

نزول 3 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان

مدیر کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا هم در این مراسم با اشاره به نزول میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان قزوین گفت: با وجود اینکه هفته گذشته میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان حدود 70 درصد این میزان در حال حاضر 3 درصد هم کاهش یافته و به 67 درصد رسیده است که با توجه به افزایش آمار ابتلا به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

حمید حسینی اضافه کرد:‌ در حال حاضر مردم در رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و همچنین در صف نانوایی‌ها خیلی‌کم از ماسک استفاده می‌کنند و با توجه به سرعت کند واکسیناسیون و سرعت بالای ابتلا و افزایش بستری‌ها باید هشدار جدی از سوی رسانه‌ها به مردم داده شود تا رعایت سفت‌وسخت پروتکل‌های بهداشتی را از سر بگیرند تا دوباره به سطح مطلوب 85 درصد مراعات پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگردیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین کرونای استان مراسم عروسی آرامستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد

دادستان ‌مرکز لرستان با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک خرم‌آباد گفت: تیراندازی‌ در یک مراسم عروسی‌‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد‌ و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی‌ در عروسی‌های‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده‌ شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی از عدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند