Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد خلیل زاد روز گذشته برای سفر به آسیای جنوبی و میانه و نیز خاورمیانه عزیمت کرده است.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه گفت خلیل زاد در این سفر توافق صلح با طالبان را از طریق دیپلماسی ادامه خواهد داد و به عنوان بخشی از حمایت مستمر آمریکا از روند صلح در افغانستان با همه طرف‌ها و ذینفعان منطقه‌ای و بین المللی برای پیشبرد بیشتر در مورد توافق سیاسی همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد سازش سیاسی با همه طرف‌ها فوری است تا هر چه زودتر طرفین بتوانند به یک توافق مذاکره شده، دست یابند و افعانستان و منطقه نیز زودتر از مزایای صلح از جمله ارتباط منطقه‌ای گسترش یافته، تجارت و توسعه بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، خلیل زاد قرار است در سفر به تاشکند در یک کنفرانس بین المللی به میزبانی دولت ازبکستان در مورد ارتباط منطقه‌ای شرکت کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی با شاه محمود قریشی و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیران امور خارجه پاکستان و قطر درباره روند صلح در افعانستان و مسائل منطقه‌ای گفتگو کرده است.
لوید آستین وزیردفاع آمریکا به تازگی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اوضاع امنیتی در افغانستان فشار بین المللی بیشتری را برای رسیدن به توافق سیاسی بر پایه مذاکره برای پایان دادن به این درگیری و دادن دولتی که مردم افغانستان می‌خواهند وشایسته آن هستند، ایجاب می‌کند. همه جهان می‌توانند با ادامه این فشار کمک کنند.
این سخنان وزیر دفاع آمریکا در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته گفت: تسلط طالبان بر افغانستان حتمی نیست و دولت افغانستان مانند هر دولتی دارای نیرو‌های نظامی و تجهیزات است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد آنتونی بلینکن، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه در امور افغانستان و دیگر مقامات ذی‌ربط آمریکایی قرار است با همتایان خود در سطح جهان، و کشور‌های همسایه آن کشور هماهنگی و همکاری کنند تا راه‌حل پایداری شامل آتش‌بس فراگیر پیدا شود.

"پیتر برگن" تحلیلگر امنیت ملی سی ان ان، استاد دانشگاه آریزونا و نویسنده کتاب "ظهور و سقوط اسامه بن لادن" نیز امروز شنبه با انتقاد از سخنرانی اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره افغانستان در مقاله‌ای نوشت: بایدن درحالی توافقنامه دولت ترامپ با یک گروه شبه‌نظامی را الزام‌آور می‌داند که این توافقنامه مشروط بر قطع روابط طالبان با القاعده و آغاز گفتگو‌های واقعی صلح بود.

تحلیلگر امنیت ملی سی ان ان افزود: بایدن مدعی است که از این پس زلمی خلیل زاد معمار توافقنامه قطر به سختی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی بین دولت افغانستان و طالبان کار خواهد کرد، اما اقدامات او در سه سال گذشته منجر به تامین صلح نشده بلکه موجب واگذاری مناطق زیادی از افغانستان به طالبان شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب زلمی خلیل زاد افغانستان صلح افغانستان پاکستان کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب امور خارجه آمریکا منطقه ای خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه