Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی استاندار خوزستان نسبت به تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی در محور باغملک-هفتکل را نگران کننده دانست و گفت: بهره‌برداری و ایمن سازی جاده‌های استان باید بر اساس اولویت بندی مورد پیگیری وزارت راه و شهرسازی  قرار گیرند.

وی موضوع ایمنی جاده‌ها را با اهمیت دانست و افزود: باید موضوع فرهنگ رانندگی نیز بیش از پیش ترویج و تبلیغ شود، زیرا هر چقدر یک جاده از زیرساخت‌های ایمن و علائم رانندگی کافی برخوردار باشد، اما رعایت اصول رانندگی جنبه انکارناپذیر پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تسریع در بهره‌برداری پروژه‌های راهسازی مطالبه جدی مجموعه مدیریت ارشد خوزستان از وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: در مسیر باغملک به هفتکل، پروژه‌های متعددی تعریف شده که به دلایل مختلفی، تکمیل و بهره‌برداری آن‌ها با چالش‌هایی از جمله وجود معارض خصوصی و دولتی و همچنین محدودیت منابع همراه است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور عملیات اجرایی قطعاتی از کریدور اهواز به لردگان آغاز شده، تصریح کرد: بخش مهمی از این مسیر شریانی، تکمیل پروژه‌های راهسازی از مقطع غیزانیه- هفتکل به باغملک را دربرمی‌گیرد که می‌تواند به افزایش ایمنی تردد در جاده‌ها منجر شود.

او اظهار داشت: در نقاطی از این مسیر، به دلیل وجود لوله‌های نفتی و یا خطوط شبکه برق، عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی با مشکلاتی همراه هستند که به زودی در نشستی با حضور مدیران عامل شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و برق منطقه‌ای در این رابطه تعیین تکلیف خواهد شد.

سلیمانی دشتکی به اجازه پلیس راه خوزستان برای به زیر ترافیک رفتن ۵ کیلومتر از جاده ساخته شده در مسیر هفتکل اشاره و بیان کرد: این مسیر ۳ روز پیش به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تحویل داده شد، اما تجهیزات و علائم ایمنی این قطعه همچنان نیازمند افزایش است.

لزوم تسریع در ایمن سازی مسیر هفتکل به باغملک

او ارتقاء شاخص‌های ایمنی تردد در مسیر‌های جاده‌ای را از جمله وظایف وزارت راه و شهرسازی عنوان‌کرد و گفت: کریدور اهواز به لردگان از پروژه‌های استراتژی کشور محسوب می‌شود، با وجود اینکه بهره‌برداری این پروژه می‌تواند به کاهش تصادفات مسیر هفتکل به باغملک منجر شود، اما بهره‌برداری از آن زمانبر خواهد بود.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: بر همین اساس از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور درخواست می‌شود نسبت به ارتقاء شاخص‌های ایمنی مسیر‌های فعلی و تعریض جاده‌های این مسیر اقدام جدی را در دستور کار قرار دهند.

او با تاکید بر اینکه پروژه‌های راهسازی در استان خوزستان به ویژه در مسیر هفتکل به باغملک از حمایت منابع مالی استانی برخوردار خواهد شد، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز از منابع اعتباری مالی ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند در تکمیل پروژه‌های راه سازی استان تسریع ایجاد کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث جاده ای سوانح رانندگی وزارت راه و شهرسازی پروژه های راهسازی هفتکل به باغملک پروژه های راه بهره برداری مسیر هفتکل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 6096905

دیگر خبرها

  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • جاده چالوس یکطرفه شد/بارش باران در جاده‌های ۱۰ استان