Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدیان نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۳۲ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری در آذربایجان شرقی تسهیلات ازدواج را ارائه می‌دهندکه در سال ۹۹، از ۴۹۰۹۸ فقره ثبت‌نام، ۴۳۵۰۰ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند و بقیه افراد نیز به دلیل ناقص بودن مدارک در صف باقی مانده‌اند؛ درواقع ۸۹ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان تسهیلات خود را گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به افزایش میزان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۷۰ میلیون تومان، شرایطی را نیز برای زوجه‌های تا ۲۳ سال و زوج‌های تا ۲۵ سال در نظر گرفتیم تا این عزیزان تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند که در این مورد نیز برای ایثارگران این مبلغ ۲ برابر خواهد بود.

اوخاطرنشان کرد: در بحث ضامن حاطب که مصوبه مجلس در تسهیلات هفتاد میلیون تومان با مدت‌زمان بازپرداخت ده‌ساله وجود یک ضامن و در تسهیلات ایثارگران که مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است حضور دو ضامن ضروری است.

نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: تا روز ۱۶ تیر سال جاری ۳۸۸۴۲ نفر برای اخذ تسهیلات ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۲۰۴۸۴ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

محمدیان ادامه داد: در خصوص ضمانت یارانه دریافتی خانواده‌ها برای تسهیلات این شرایط لحاظ می‌شود که یارانه فرد تسهیلات گیرنده و خانواده‌ی او توانایی تامین اقساط وام را داشته باشد

او در خصوص میزان اقساط تسهیلات ازدواج نیز گفت: مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی ماهانه ۵۸۴ هزار تومان، تسهیلات یکصد میلیون تومانی ماهانه ۸۳۴ هزار تومان، تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی ماهانه یک میلیون و ۶۷ هزار تومان و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نیز ماهانه یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان است.

او با بیان این‌که بانک‌های ملی ملت و صادرات بیشتری متقاضی و پرداختی تسهیلات ازدواج در سال نود و نه را به خود اختصاص داده‌اند گفت: هر شخصی که بعد از سال هشتاد و هشت ثبت‌نام کرده و موفق به اخذ وام نشده و یا سابقه اخذ وام ندارد می‌تواند تسهیلات ازدواج را بگیرد.

نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای با ازدواج‌های صوری و ساختگی متقاضی اخذ تسهیلات می‌شوند و بانک‌ها نیز نمی‌توانند موضع مانع این موضوع شوند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: توصیه ما به خانواده‌ها و زوج‌های جوان این است که قبل‌از انتخاب بانک برای دریافت تسهیلات با افرادی که معتمد هستند و یا با افرادی که قصد ضمانت تسهیلات زوج‌ها را دارند مشورت کرده و سپس بانک موردنظر خود را انتخاب کنند.

او در پایان سخنان خود گفت از همه خانواده‌ها می‌خواهیم هنگام ثبت‌نام برای اخذ تسهیلات وام ازدواج تنها از لینک مستقیم بانک مرکزی استفاده کنند و از مراجعه به سایت‌های که با نیت خریدوفروش وام راه‌اندازی شده و اکثراً نیز کلاهبرداری صورت می‌گیرد؛ خودداری کنند.

هفت روز هفته ازدواج که از روز بیست و یکم تیرماه آغاز می‌شود به این ترتیب که روز نخست ازدواج بهنگام آگاهانه ترویج زندگی ساده، روز دوم نقش مشاوره‌های قبل‌از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار جوانان، روز سوم ترغیب و تسهیل در ازدواج با مشارکت خیرین سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه ازدواج، روز چهارم توانمندسازی جوانان و تربیت مهارت‌های مدیریت خانواده، روز پنجم ازدواج و ترویج فرزندآوری و تربیت مهارت‌های فرزند پروری، روز ششم عفاف و حجاب و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و روز آخر سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی به جوانان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج و طلاق وام ازدواج آذربایجان شرقی تسهیلات ازدواج میلیون تومانی میلیون تومان اخذ تسهیلات هزار تومان ثبت نام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور