Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق به مناسبت سالگرد آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش بیانیه منتشر کرد.

پایگاه خبری المعلومه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، آزادسازی موصل از چنگ داعش، مقدمه‌ای برای پیروزی نهایی و کامل و آزادسازی خاک عراق از هر متجاوزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که «عهد ما این است که الحشد الشعبی، به عنوان تضمین واقعی برای امنیت و ثبات عراق و پشتیبان ارتش و سایر نیروهای امنیتی باقی بماند».

در همین ارتباط، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی شهر موصل بر ضرورت عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه نبرد موصل همه موازنه‌ها را در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی دگرگون کرد، گفت: چهار سال پس از آزادسازی موصل، دولت بر اهتمام شدید خود به تکرار نکردن اشتباهات گذشته و عواقب خطرناک آن که بهای آن را با خون دادیم، تاکید دارد و قاطعانه در برابر تروریسم می‌ایستد

نبرد آزادسازی موصل عملیاتی مشترک از سوی نیروهای دولت عراق با نیروهای الحشد الشعبی  و دیگر گروه‌های نظامی عراق بود که برای بازپس‌گیری موصل از سیطره داعش انجام شد که در ژوئن ۲۰۱۴ این شهر را اشغال کرده بود.

موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق است. این عملیات با نام «نینوا، ما می‌آییم» ( قادمون یا نینوى) در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ با محاصره استان نینوا و آزادی مناطق از این استان آغاز شد و بالاخره نخست وزیر وقت عراق در ۹ ژوئیه ۲۰۱۷ به صورت رسمی آزادی موصل را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فالح الفیاض عراق موصل الحشد الشعبی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شوند.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در حاشیه‌ی بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد عنوان کرد: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک الافلاک بازدید کند فرصت داریم تا شرایط برای ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار بیان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام بخشی، آزادسازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت تصریح کرد: ثبت جهانی این اثر یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار گفت: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است