Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:52:01 GMT

۶ درصد جمعیت اسدآباد واکسینه شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۳۹۱۶

۶ درصد جمعیت اسدآباد واکسینه شده‌اند

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به تزریق ۹۵۱۹ دُز واکسن در این شهرستان، گفت: تاکنون در دُز اول ۵۸۵۷ نفر و در مرحله دوم ۳۶۷۲ نفر واکسینه شده‌اند که با این میزان تزریق در حال حاضر شش درصد جمعیت شهرستان واکسن شده‌اند.

ایرج صالحی در گفت‌و گو با ایسنا،  با بیان اینکه انجام واکسیناسیون همچنان در شهرستان در دست اجراست، اظهار کرد: خوشبختانه انجام این میزان واکسیناسیون در سطح شهرستان دارای تبعات و اثرات خوبی بوده و از میزان فوتی‌ها و نیز بستری افراد مُسن کرونایی در بیمارستان کاسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان به پایان رسیده و واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال در دست انجام بوده که به دلایل شایعات منفی میزان استقبال در سطح روستاها تا حدودی از تزریق واکسن پایین بوده که باید با فرهنگ‌سازی توسط بخشداری‌ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نسبت به این امر آگاهی‌بخشی شود، ضمن اینکه دانشکده علوم پزشکی نیز پیگیر واکسیناسیون افراد بوده و به گروه‌های هدف اطلاع‌رسانی می‌کند.

صالحی در ادامه با اشاره به تغییر شرایط شهرستان اسدآباد در رنگ‌بندی‌های جدید اواخر هفته گذشته از زرد به نارنجی، افزود: هنوز شهرستان اسدآباد وارد پیک پنجم کرونا نشده و در پیک چهارم به سر می‌برد و دو سه هفته آینده شرایط بسیار حساسی برای شهرستان و استان همدان بوده و در صورت رعایت کامل موارد پروتکل‌های بهداشتی وارد پیک پنجم کرونا نخواهیم شد. 

وی با بیان اینکه احتمال قرمز شدن برخی شهرستان‌های استان همدان در رنگ‌بندی‌های جدید کرونایی وجود دارد، تصریح کرد: اگر وارد پیک پنجم شویم تغییر رنگ شهرستان به قرمز، بالا بوده و در این رابطه نیاز است مردم و شهروندان از هرگونه تجمعات و مراسمات پرهیز کنند چرا که ۹۹ درصد علت ابتلا به کرونا از تجمعات و مراسمات و دورهمی‌هاست .

صالحی  یاد آور شد:تعداد افراد بستری در بخش کرونایی شهرستان ۹ نفر بوده که از این تعداد دو نفر مثبت کرونایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان اسدآبادی و هم استانی‌ها از پذیرا شدن میهمانان استان‌های هجوار و سایر استان‌ها بپرهیزند، یاد آورشد: حضور میهمان از سایر استانها به شهرستان و استان بدون شک  برابر با ورود به پیک پنجم کرونا در سطح استان خواهد بود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نقش کمک‌کننده‌ای به کادر درمان برخوردار است، ضمن اینکه رعایت پروتکل‌ها توسط مردم کمک به اقتصاد خود آنان بوده و مانع ایجاد محدودیت‌های جدید و تعطیلی‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمعیت واکسینه دانشگاه علوم پزشكي استانی شهرستانها پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان