Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدیر آریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار، به صدور ۷۹ فقره گواهی مستثنیات اشاره کرد و اظهار داشت: این گواهی‌ها به منظور بهره‌برداری در حوزه‌ حفرچاه، مرغداری، استخر و آبیاری‌ بارانی همراه با نقشه مختصات‌دار صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: کار کاداستر اراضی ملی در نیمه اردیبهشت سال جاری به پایان رسید و تا امروز یک هزار و ۶۱۳ فقره سند مربوط به ۲۱۴ پلاک صادر شد و امیدواریم با همکاری اداره ثبت اسناد تا پایان تیرماه امسال تمامی اراضی شهرستان بیجار دارای سند تک‌برگ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پرونده‌های در دست بررسی در دادگستری هم اشاره و عنوان کرد: ۱۰۴۴ فقره پرونده در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در دست بررسی است و در سه ماه اول ۵۸ پرونده مختومه شده است.

آریان افزود: در سه ماهه اول امسال ۵۱ مورد تخریب و تصرف اراضی ملی توسط واحد حفاظت شناسایی شد که ۴۹ فقره مربوط به تخریب و تصرف و ۲ فقره به دام مازاد مربوط بود.

وی به چهار فقره قاچاق چوب در بیجار اشاره کرد و گفت: میزان چوب قاچاق شده‌ای که به مراجع قضایی ارجاع داده شده، ۱۰.۵ مترمکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار در خصوص پروژه‌های آبخیزداری هم گفت: پروژه آبخیزداری در حوزه قراطوره با اعتبار یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به میزان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل دو هزار و ۲۷۰ مترمکعب سد رسوب‌گیر ملاتی و ۵۰۰ مترمکعب سد گابیونی است.

وی با اعلام به پایان رسیدن طرح مدیریت چرای دام در ۱۷ روستای شهرستان بیجار، اظهار کرد: پروژه مدیریت چرا با هدف شناسایی دامداران، تمدید پروانه چرای دام و شناسایی ظرفیت‌های دام در ۱۷ روستا در حوزه‌ی قراطوره انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: در چهار روستا طرح ممیزی پروانه چرای دام را اجرایی خواهیم کرد که در این طرح تمامی پروانه‌های چرای دام آن روستا باطل می‌شود و بر اساس دامدارهایی که فعالیت دارند مجددا پروانه چرا با هدف جلوگیری از سو استفاده اعطا می‌شود.

آریان همچنین به یک مورد آتش‌سوزی‌ مراتع در بیجار اشاره کرد و گفت: این آتش‌سوزی براثر بی‌احتیاطی گردشگران اتفاق افتاد و متاسفانه باعث آتش‌سوزی ۷۰ هکتار مرتع در نزدیکی سد تلوار شد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی شناسایی اراضی ملی تخریب تخریب و تصرف اراضی ملی چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان