Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نصیر ملت نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) با بیان اینکه نگاه شورای پنجم در توسعه برنامه ریزی بر اساس ظرفیت‌های واقعی در شهر بوده است، گفت: تغییر مسیر توسعه را در دستور کار داشتیم چرا که این مسیر منجر به ایجاد آسیب‌های زیست محیطی در این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تاکید کرد: بارگذاری‌های مازاد بر ظرفیت شهر اصفهان منجر به ایجاد شرایط فعلی در اصفهان است که منجر به تنش‌های زیادی نیز شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان ۲۰۲۰ را در برنامه‌های خود در دستور کار دادیم که در این سال مجموع رخداد‌هایی شروع شد که البته برای تحقق آن سال‌های زیادی نیاز است، اما توسعه شهر اصفهان را به سمت گردشگری سوق می‌دهد.

او با بیان اینکه اصلاح زیرساخت‌های گردشگری از جمله برنامه‌های موجود در اصفهان ۲۰۲۰ بوده است، ابراز داشت: برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌ها برای معرفی هنر‌ها و صنایع دستی و اجرای برنامه‌هایی برای جذب گردشگر نیز از دیگر برنامه‌های این طرح بوده است.

پاندمی کرونا طرح اصفهان ۲۰۲۰ را تحت تأثیر قرار داد

ملت با بیان اینکه همزمانی سال ۲۰۲۰ با پاندمی کرونا بسیاری از برنامه‌های طرح اصفهان ۲۰۲۰ را تحت تأثیر قرار داد، اضافه کرد: بر این اساس در سیاستگذاری‌ها به این جمع بندی رسیدیم که جشنواره بین المللی صنایع دستی را در اصفهان در دستور کار قرار دادیم که برنامه‌ریزی آن از یک سال پیش آغاز شد.

او با بیان اینکه تولید صنایع دستی در اصفهان بیش از ۴۰ هزار سال قدمت دارد و هنرمندان زیادی در این زمینه فعالیت دارند، ادامه داد: هزینه اشتغال در صنایع دستی و راه‌اندازی کسب و کار در این زمینه بسیار مناسب است و این در حالی است که ایران یک سوم صنایع دستی کشور را دارد، اما سهم این استان در گردش مالی این صنعت بسیار ناچیز است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای ۱۱۵ مُهر جهانی یونسکو برای صنایع دستی را دارا است، ابراز داشت: ۴۵۴ نشان ملی صنایع دستی نیز از آنِ اصفهان است.

۱۶۰ هزار نفر در اصفهان در صنعت صنایع دستی فعالیت دارند

او با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در استان اصفهان به صورت مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: این استان دارای هفت میراث ملموس و دو میراث ناملموس جهانی است و با حدود ۱۴ شهر جهان خواهر خوانده است و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها توسعه صنعت گردشگری به ویژه در حوزه صنایع دستی را داشته باشیم.

ملت گفت: خلق خلاقیت، خلق ثروت، ایجاد پویش ملی مؤثر و جریان ملی مثبت پیرامون هنرمندان، برندسازی هنر صنایع دستی، کمک به حفظ و ارتقا کرامت هنرمندان، ایجاد بستر سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، ایجاد انگیزه برای نسل جدید برای تولید آثار هنری، ارتقای اقتصاد شهری اصفهان و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در اصفهان از جمله اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی در اصفهان است.
اهدای جایزه دست طلایی به ۶ هنرمند برجسته صنایع دستی
او با بیان اینکه از ۱۰ تا ۱۳ مرداد ماه جشنواره بین المللی صنایع دستی در اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره در ۲۰ بخش و ۶۰ برنامه برگزار خواهد شد و جایزه دست طلایی در این جشنواره به ۶ هنرمند ویژه اهدا می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این جشنواره سعی داریم حضور هنرمندان خارجی را به صورت مجازی داشته باشیم.

اوافزود: نشان ملی همای زرین نیز به ۱۰ اثر خلاق مورد تجلیل قرار می‌گیرد و از ۵ هنرمند برتر کشور نیز تجلیل خواهد شد.

ملت گفت: برگزاری مسابقات مختلف در این جشنواره با بخش ویژه خود برگزار خواهد شد و تلاش شده نگاه تخصصی در برگزاری مسابقات این جشنواره صورت گیرد.
برگزاری ۹ کارگاه آموزشی در حاشیه جشنواره بین المللی صنایع دستی
او با اشاره به برگزاری ۹ کارگاه آموزشی در حاشیه جشنواره بین المللی صنایع دستی ابراز داشت: این کارگاه‌ها بسیار تخصصی است و با حضور اساتید برجسته به صورت مجازی برگزار شد.
ارسال ۲۰۰۰ اثر به جشنواره بین المللی صنایع دستی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سه اجلاس جهانی در جشنواره بین المللی صنایع دستی در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: این سه اجلاس به صورت مجازی برگزار خواهد شد که از آن جمله اجلاس شهر‌های خلاق صنایع دستی جهانی در داخل و خارج از کشور و اجلاس شهر‌های عضو اکو در زمینه صنایع دستی است.

او با بیان اینکه تاکنون دو هزار اثر برای جشنواره بین المللی صنایع دستی ارسال شده است، ابراز داشت: مهلت ارسال آثار تا ۲۵ تیر ماه تمدید شده است و امیدواریم هنرمندان نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه این جشنواره اقدام کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجلاس جهانی صنایع دستی تولید صنایع دستی توسعه صنعت گردشگری نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جشنواره بین المللی صنایع دستی صنایع دستی در اصفهان اصفهان ۲۰۲۰ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صنایع‌دستی گنجینه‌ای پنهان از سرپنجه هنرمندان در استان کردستان است که نسل به نسل و سینه‌به‌سینه حفظ شده‌ تا به مردمان روزگار امروز به یادگار برسد. صنایع‌دستی امروزه نه‌تنها برای برطرف کردن نیازها، درآمدزایی و خرید و فروش نیست، بلکه نماد تاریخ، فرهنگ، تمدن و نوع سبک زندگی اقوام مختلف کشور است. 

صنایع‌دستی به عنوان بخشی از میراث فرهنگی و نمادی از نوع زندگی فرهنگی یک جامعه، همواره مورد توجه است. به علت ویژگی زندگی سنتی در بسیاری از نقاط کردستان و عدم استیلای بخش صنعتی، هنوز صنایع دستی کردستان از لحاظ کیفیت و گستردگی در سطح کشور مطرح است.

صنایع دستی استان کردستان عبارتند از: نازک‌کاری چوب، دست بافی، خراطی، ساخت زینت آلات محلی، سوزن دوزی و روکاری، سفال سازی، حصیربافی، گیوه دوزی نمدمالی و ساخت محصولات چرمی و چوبی؛ دستبافی شامل سجاده، موج، شال، جاجیم، گلیم، گلیمچه و پارچه لباسی است که در بیشتر نقاط شهری و روستایی کردستان تهیه می‌شود. زینت آلات شامل انواع دستبند، گردن بند، سینه ریز، النگو، سربند، انگشتری و گوشواره است. نازک کاری با چوب شامل قوطی سیگار، شیرینی خوری، کیف زنانه، سینی، بشقاب و آجیل خوری است.

هنر نازک کاری ترکیب قطعات بسیار کوچک از انواع چوب‌های طبیعی است که با ظرافت خاص در کنار هم قرار گرفته و موجب به وجود آمدن قطعات بسیار ظریف چوبی همانند قلمدان و سایر محصولات می‌شود. علاوه بر نازک کاری، اروسی سازی، منبت و معرق سنندج نیز از شهرت و اعتبار برخوردار است.

در ادامه گزارش تصویری خبرنگار تسنیم از تولیدات صنایع دستی و هنر فعالان این عرصه در مرکز استان کردستان را ببینید، این دست‌ساخته‌ها با سرپنجه هنرمندانه بانوانی ساخته شده‌ که سعی داشته‌اند در تأمین نیازهای اقتصادی و معیشتی خانواده خود سهیم باشند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند