Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: این پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ به طول ۶ کیلومتر با استفاده از پایه بتنی (بنچ مارک) توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در منطقه کوشک درگاه و لوته گرد در حال اجرا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: کمربند حفاظتی با هدف تفکیک و مشخص کردن منابع ملی از مثتثنیات و جلوگیری از تخریب و تصرف و تجاوز اشخاص برابر نقشه ماده ۵۶ در منطقه کوشک درگاه و لوته گرد شهرستان مهدیشهر در حال اجرا می‌باشد.

عبدوس گفت: با اجرای این طرح، منابع ملی منطقه از آسیب تجاوز، تصرف و تخریب در امان است و تخریب و تصرف در عرصه‌ها به حداقل می‌رسد.

عبدوس افزود: با توجه به بحرانی بودن بسیاری از این مناطق و احتمال تخریب و تصرف ایجاد کمربند حفاظتی ضروری بود که این امر به نحو مطلوب اجرا می‌شود و در حال حاضر بدلیل کمبود نیروی حفاظتی، یکی از بهترین راه‌های حفظ و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی ایجاد کمربند حفاظتی به روش‌های خاکریز، حصار سیمی و فنس کشی، نصب بنچ مارک در بین عرصه‌های منابع طبیعی و مستثنیات است که با توجه به شرایط هر منطقه از یکی از روش‌ها استفاده می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی یکی از وظایف حاکمیتی دولت است گفت: افزایش ضریب حفاظتی، مشخص شدن مرز اراضی ملی و مستثنیات و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی افراد فرصت طلب از اهداف دیگر اجرای طرح کمربند حفاظتی است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی عرصه های ملی شهرستان مهدیشهر کمربند حفاظتی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند