Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت 10 اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار سمنان ابلاغ کرد.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ در نامه آقای علی‌اصغر مونسان به آقای علیرضا آشناگر آمده است:
«در اجرای ماده 1 از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال 1382 و مواد 11 و 12 از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال 1384 و مواد 2 و 3 آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب 1387/11/6 هیأت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مراسم عزاداری چهل و هشتم امامزاده مصیب» به شماره 2339، «شیوه سنتی تهیه سرمه چشم در شهرستان شاهرود» به شماره 2340، «آیین سنتی خیمه‌سوزان در سرخه» به شماره 2341، «شیوه سنتی فرآوری پنیر در مغار روستای اروانه» به شماره 2342، «شیوه سنتی تهیه تلی شاهرود» به شماره 2343، در تاریخ 1399/12/12 و «مهارت سنتی پخت غذای ته‌چین گرمساری» به شماره 2383، «آیین سنتی و جشن نوسال روستای تویه» به شماره 2384، «شیوه سنتی پخت سبزی پلو سمنانی» به شماره 2385، «مهارت سنتی پخت آش واگره روستای جوین» به شماره 2386، و «مهارت سنتی پخت غذای دوشائین حلوا» به‌شماره 2387 در تاریخ 1399/12/24 در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس در تاریخ 1399/12/12 به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت ملی استاندار سمنان میراث فرهنگی ناملموس شیوه سنتی سنتی پخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود