Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره حذف مالیات از اصل طلا براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: یکی از محورهای قانون مالیات بر ارزش افزوده، موضوع مالیات بر طلا است که به دلیل نقص در قانون قبلی، اشکالات اجرایی و عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب از سوی سازمان مالیاتی مشکلاتی متعددی برای صنف طلافروشی ایجاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون قبلی، مالیات بر ارزش افزوده از قیمت اصلی طلا نیز اخذ می‌شد و این امر موجب شده بود که بخش عمده‌ای از واحدهای طلافروشی با مشکلات بسیاری روبه رو شده و تعدادی از آنها به تعطیلی کشیده شوند همچنین بخش دیگری از این واحدها به دلیل عدم پرداخت دیون خود بابت مالیات و.... دچار چالش شدند.

وی اضافه کرد: براساس قانون جدید هرگونه واردات طلا به کشور مشمول مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود که این امر موجب افزایش ذخایر طلا کشور می‌شود از سوی دیگر تولید طلا در داخل کشور مشمول این نوع مالیات نخواهد شد. در فرآیند بازرگانی (خرید و فروش)طلا نیز، اصل طلا مشمول مالیات نیست و فقط اجرت و حق العمل مشمول مالیات بر ارزش افزود( ۹ درصد) می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه این قانون می‌تواند منجر به اشتغالزایی در صنعت طلا شود، تصریح کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا موجب کمک به رونق فعالیت‌های این بخش که به نوعی هنر ایرانی است، خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت صادرات طلا در کشور، ادامه داد: طی سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از قانون مالیات بر ارزش قبلی، ایران از کشورهایی مانند هند و ترکیه که در تولید محصولات طلا در دنیا مطرح هستند، عقب ماند. البته امیدواریم قانون جدید منجر به افزایش ظرفیت تولید در کشور شده و زمینه صادرات طلا به منظور ارزآوری در کشور را فراهم کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با پیش‌بینی اینکه قانون جدید ظرفیت‌های پنهان صنعت طلا را فعال و احیا می‌کند، تصریح کرد: موضوع حذف ۹ درصد از مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا منوط به ثبت اطلاعات مربوط به تمامی فعالیت‌های طلافروشان در سامانه مالیاتی کشور خواهد بود اگر واحدهای صنفی اطلاعات مذکور را وارد سامانه شفافیت و اطلاعات وارد نکند، این موضوع تاثیر مناسبی نخواهد داشت.طلافروشان باید تمامی اطلاعات مربوط به اصل طلا، اجرت و حق‌العمل طلا را در سامانه اطلاعاتی خود وارد کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مالیات بر ارزش افزوده محمدرضا پورابراهیمی مالیات بر ارزش افزوده قانون جدید اصل طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم