Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها از خروج نیروهای این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی موسسه Hill-HarrisX، مشخص شد که ۷۳ درصد از رای دهندگان ثبت نامی در نظرسنجی دوم و سوم ژوئیه سال جاری میلادی از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کنند؛ این آمار از نظرسنجی مذکور در آوریل ۲۰۲۱ همچنان همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۳۲ درصد از این رای دهندگان گفته‌اند که به شدت از این روند حمایت می‌کنند درحالیکه ۴۲ نیز گفتند تاحدودی حامی این تصمیم هستند.

در عوض، ۲۷ درصد از این رای دهندگان – هفت درصد مخالف قاطع و ۲۰ درصد تا حدودی مخالف- گفتند که مخالف این تصمیم در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند.

اکثریت رای دهندگان در تمامی خطوط حزبی نیز از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۱ درصد از دموکرات‌ها گفتند که حامی این تصمیم هستند که البته این میزان در آوریل ۹۰ درصد بود درحالیکه ۱۹ درصد گفتند که مخالف این تصمیم هستند.

۷۷ درصد از رای دهندگان مستقل نیز گفتند که از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کنند درحالیکه این میزان در آوریل ۷۲ درصد بود و ۲۳ درصد نیز گفتند که از این اقدام حمایت نمی‌کنند.

در نظرسنجی مذکور همچنین آمده، ۶۱ درصد از جمهوری خواهان حامی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند که این میزان در آوریل ۵۴ درصد بود درحالیکه ۳۹ درصد گفتند مخالف خروج هستند.

این نظرسنجی جدید پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان دفاع کرد.

بایدن تایید کرد که ماموریت نظامی آمریکا ۳۱ اوت و پیش از ضرب‌الاجل وی برای ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد و آمریکا به دو دهه نبرد در افغانستان خاتمه می‌دهد.

نظرسنجی مذکور به صورت آنلاین از ۹۲۶ رای دهنده ثبت نامی انجام شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان افغانستان حمایت خروج نیروهای حمایت می کنند رای دهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • تجمع دانشجویان اهوازی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ