Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@17:34:40 GMT

پایان حضور نظامی استرالیا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۷۲۴۶

پایان حضور نظامی استرالیا در افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزیر دفاع استرالیا امروز یکشنبه پایان حضور نظامی ارتش این کشور را در جنگ بیست ساله افغانستان اعلام کرد.

بر اساس گزارش «شفق نیوز»، استرالیا طی هفته‌های گذشته بتدریج نظامیانش را از خاک افغانستان خارج کرده است.

دولت کانبرا در ماه آوریل [فرودین] از عزمش برای خروج باقیمانده نظامیان خود تا ماه سپتامبر همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از کشور جنگ زده افغانستان خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پیتر داتون» در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: هشتاد نظامی بخش پشتیبانی و لجستکی این کشور اخیرا افغانستان را ترک کرده‌اند.

وی ادامه داد، البته این به این معنی نیست که ما از کمپین ایالات متحده خارج شده ایم، جایی که منافع ما و منافع متحدانمان در آن است، اما اکنون ما فکر می‌کنیم که کمپین ما در افغانستان به پایان رسیده است.

استرالیا از زمان حمله آمریکا و ناتو به افغانستان در سال ۲۰۰۱ بیش از ۳۹ هزار نیروی نظامی خود را برای جنگ با طالبان در افغانستان مستقر کرده بود. در این نبرد ۴۱ نظامی استرالیا کشته شدند.

خروج نظامیان ناتو و آمریکا از افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که این جنگ میلیارد دلاری هیچ دستاوردی برای غرب نداشته است و طی ماه‌های اخیر نیروهای طالبان شهر به شهر در حال پیشروی و تسلط بر مناطق مختلف افغانستان هستند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را به کنترل خود در آورده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102606 برچسب‌ها استرالیا افغانستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استرالیا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم