Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع تخلفات پلاک و چگونگی برخورد با مخدوش کنندگان پلاک اشاره و اظهار داشت: متاسفانه یکی از معضلات ترافیکی انواع تخلف پوشش و مخدوشی پلاک است.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: با توجه به اینکه این تخلف اشاعه بی نظمی و بی انضباطی است به نوعی خط قرمز پلیس محسوب شده و پلیس شدیدا با این نوع تخلف برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اینکه معمولا پوشش پلاک مقدمه ای برای شروع سایر تخلفات و جرایم بوده پلیس راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان در این خصوص اغماض نکرده و به طرق مختلف با این نوع تخلف  برخورد می‌کند.
 
وی گفت: به محض مشاهده این نوع تخلف، همکاران بنده در سطح معابر و چه از طریق رصد و پایش تصویری، ضمن اعمال قانون 61200 تومانی، خودرو را توقیف و به پارکینگ  منتقل می کنند؛ اگر مخدوشی پلاک به نحوی باشد که تغییر در ارقام وسیله نقلیه انجام شده باشد با توجه به جرم صورت گرفته و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد که شش ماه تا یکسال برای اینچنین جرمی مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به رصد این دسته از تخلفات توسط دوربین های نظارتی گفت : علاوه بر برخورد ماموران با متخلفان در سطح معابر از طریق دوربین‌های نظارتی در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ نیر این تخلفات ثبت و مستند سازی می‌شود.

رازقی ادامه داد: البته دوربین‌های پلاک خوان نیز در مجموعه مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارند که از این طریق نیز اعمال قانون و برخورد لازم صورت گرفته و این تخلفات ثبت می شود.

وی افزود: پس از تخلف برای مالک خودرو احضاریه ارسال می شود تا در مرکز پلیس راهور حضور پیدا کند؛ بدین ترتیب تخلفی که انجام شده مورد بررسی قرار می گیرد؛ اگر نیاز به ارسال به مراجع قضایی باشد این کار انجام و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد. 

وی گفت: این دسته از رانندگان در مراکز پلیس مورد آموزش قرار گرفته و باید در کلاس های آموزشی شرکت کنند.

 سرهنگ رازقی در خصوص دستکاری در ارقام و تخلفات پلاک گفت: تغییر ارقام مصداق مخدوشی پلاک است و جرم تلقی می‌شود؛ اگر شخصی اقدام به تغییر ارقام پلاک خودرو کند پلیس راهور تهران بزرگ به شدت با این نوع تخلف برخورد می‌کند ولی امکان اینکه فرد دیگری که این پلاک را دارد جریمه شده و تخلفاتی که این خودرو انجام داده برای خودروی دیگری ثبت شود وجود ندارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه فقط شماره پلاک نیست که در سیستم ثبت می شود بلکه سایر ارکان خودرو نظیر نوع خودرو ، کاربری  و رنگ خودرو نیز باید با شماره ای که ثبت می‌شود یکی  و یکسان بوده و مطابقت داشته باشد؛ چرا که  در صورتی که عددی تغییر پیدا کند و مطابقتی چون با هم نداشته باشند سیستم این ثبت را قبول نکرده و به هیچ عنوان پلاک برای خودروی دیگری وارد سامانه نخواهد شد.
 
وی گفت: افراد نگران این قضیه که تغییر ارقام پلاک دیگری موجب جریمه خودروی آنها می‌شود نباشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح آمار و ارقام برخورد با این دسته از تخلفات گفت: این تخلف نوعی قانون گریزی و دور زدن قانون محسوب شده و با توجه به اجرای طرح منع تردد شبانه و همچنین طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا با این تخلف بیشتر مواجه هستیم.

رازقی به ارائه آمار پرداخت و گفت: نسبت به آمار مشابه سال قبل می توانیم بگوییم که حدود 30 درصد این تخلف افزایش یافته و حدود 20 درصد نیز اعمال قانون این تخلف بیشتر شده است.

وی افزود: قبل از اعمال منع تردد شبانه این نوع تخلف در شب ها وجود نداشت و فقط در محدوده طرح ترافیک اتفاق می افتاد؛ اما از آن به بعد تخلفات منع تردد شبانه را داشتیم و برخورد با این نوع تخلف در دستور کار همکاران بنده در شیفت شب قرار گرفت.

وی گفت: میانگین در شبانه‌روز حدود 45 دستگاه در این خصوص توقیف شده و حدود 1700 مورد اعمال قانون داریم که نسبت به توقیف 20 درصد افزایش داشته ایم.

منبع: الف

کلیدواژه: نوع تخلف اعمال قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف مرگبار میان سواری رونیز و پژو ۲۰۶ و همچنین واژگونی خونین کامیونت در ۲ نقطه از پایتخت خبر داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح دو حادثه رانندگی رخ داده در دو نقطه از پایتخت در بامداد امروز پرداخت و گفت:‌نخستین حادثه در ساعت دو بامداد امروز در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری رخ داد و در جریان آن یک دستگاه سواری رونیز که در حال حرکت در مسیر بود در محدوده چوب‌تراش با یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ برخورد کرد. شدت این برخورد به حدی بوده که سواری پژو ۲۰۶ واژگون شد.

وی با اشاره به حضور عوامل پلیس راهور و همچنین دیگر عوامل امدادی در محل حادثه گفت: با حضور امدادگران و ماموران در محل مشخص شد که راننده سواری پژو ۲۰۶ در دم جان خود را از دست داده است. همچنین راننده رونیز هم به شدت مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: بررسی‌ کارشناسان تیم تصادفات پلیس راهور نشان داد که این حادثه به علت عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده سواری رونیز رخ داده است.

برخورد خونین کامیونت‌ها در بزرگراه آزادگان

جوانبخت به دومین حادثه رانندگی رخ داده در بامداد امروز نیز اشاره کرد و گفت: در ساعت۶:۵۰ صبح امروز دو دستگاه کامیونت ایسوزو در حال حرکت در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان بودند که در محدوده لاین تندرو به کندروی قبل از جهاد با یکدیگر برخورد کردند. در جریان این حادثه یکی از کامیونت‌ها واژگون شد.

وی با اشاره به حضور عوامل امدادی در محل حادثه گفت: در این حادثه دو نفر مصدوم شدند که امدادگران این افراد را به بیمارستان انتقال دادند. همچنین با حضور تیم‌های پلیس بزرگراه، ترافیک در این محدوده مدیریت و روانسازی شده و کامیونت واژگون شده نیز توسط جرثقیل سنگین به محل ایمن منتقل شد.

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ علت این حادثه از سوی کارشناسان تصادفات پلیس راهور در حال بررسی است، اما شواهد اولیه حاکی از آن است که خواب‌آلودگی و خستگی راننده کامیونت سبب وقوع این حادثه شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902020

دیگر خبرها

  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد
  • نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ