Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@02:51:26 GMT

۷۴ درصد شهر‌های کشور در وضع قرمز و نارنجی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۷۴۷۴

۷۴ درصد شهر‌های کشور در وضع قرمز و نارنجی

تین نیوز

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با افزایش بالای بیماری مواجه هستیم و ۳۲۹ شهر کشور که می‌شود ۷۴ درصد شهر‌ها، در شرایط قرمز و نارنجی هستند و چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی تا واکسیناسیون عمومی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، ایرج حریرچی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر گفت: در هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد بیمار جدید شناسایی شد و بیش از ۱۰ هزار مورد بستری مثبت داشتیم و بیش از هزار فوتی، در تهران هم موارد میزان بستری ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت سیر افزایشی بیماری را ناشی از کاهش رعایت پروتکل‌ها دانست و گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف به ۶۵ درصد رسیده است و در ۳ استان به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی گفت: متاسفانه ۶۵ درصد افراد ماسک نمی‌زنند.

او افزود: به رغم تعطیلی مدارس و منع رفت و آمد شبانه و اعمال مقررات شهر‌های قرمز و نارنجی، میزان تردد اجتماعی ما در ماه خرداد حدود ۵ درصد بیشتر از شرایط عادی بوده است.

حریرچی گفت: بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به شرایط عادی واکسیناسیون عمومی است.

او ضمن عذرخواهی از مردم بابت تاخیر در واکسیناسیون گفت: الان شرایط تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال ۷۲ درصد و در هرمزگان به ۷۵ درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به ورود حدود ۲ میلیون هزار دز واکسن به کشور گفت: در ۱۱ روز آینده میزان واردات واکسن به ۷ میلیون خواهد رسید و در کنار این تحویل واکسن‌های ایرانی هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حریرچی از مردم خواست تا وقتی که واکسیناسیون عمومی انجام می‌گیرد همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

خانم دکتر عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با بیان این که به نظر می‌رسد ویروس موج پنجم از نوع دلتاست گفت: ویروس دلتا هم تکثیرش بسیار زیاد است، هم بسیار مسری‌تر از ویروس‌های قبلی، اما در مورد مرگ و میر این ویروس هنوز زود است که قضاوت کنیم.

عابدینی گفت: ویروس دلتا سنین پایین‌تر را بیشتر درگیر می‌کند.

او گفت: تاکنون در ۱۰۶ کشور ویروس دلتا دیده شده است.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون به کاهش بیماری و مرگ و میر کمک می‌کند.

در ادامه برنامه همچنین سید عباس موسوی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و علیرضا منافی‌ارثی - رئیس بیمارستان امام حسین (ع) و سعیدرضا مهرپور - رئیس بیمارستان شریعتی با ارائه گزارشی از روند افزایش بیماری و کاهش رعایت پروتکل ها، بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون تاکید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واکسیناسیون عمومی ایرج حریرچی واکسیناسیون واکسیناسیون عمومی ایرج حریرچی پروتکل های بهداشتی معاون کل وزارت بهداشت واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون عمومی کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد