Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید زمانی رییس گروه برنامه‌ریزی و آمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان طرح مطالعاتی پهنه‌بندی استقرار واحد‌های صنعتی تولید آجر و سفال اصفهان را با هدف ساماندهی این واحد‌های تولیدی و خروج آن‌ها از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر‌ها با توجه به مسائل زیست محیطی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در این طرح پهنه‌های نامناسب و مناسب برای استقرار واحد‌های تولیدی آجر و سفال در استان اصفهان مشخص شده است، اظهار کرد: حدود چهار هزار واحد تولید آجر در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان استقرار دارد که حدود یک هزار واحد از آن‌ها بدون مجوز است.

زمانی با اشاره به اینکه بیشتر کارخانه‌های آجر در حبیب‌آباد، دولت‌آباد، گز و برخوار، محمدآباد قهاب، کوهپایه و آران و بیدگل استقرار دارد، تصریح کرد: پهنه‌های جدید و مناسب استقرار این واحد‌ها با توجه به مسائلی مانند دسترسی به مواد اولیه، حریم شهری و رودخانه‌ها و کانون‌های فرسایش بادی مشخص شدند که بیشتر آن‌ها در اردستان، آران و بیدگل، هرند و ورزنه و مناطقی از جنوب اصفهان است.

او اظهار کرد: مسائلی مانند پدیده وارونگی دما، گرد و غبار، کاهش روز‌های سالم، تولید آلاینده‌های ناشی از سوخت کربنی در واحد‌های تولید آجر، دستکاری زمین و ایجاد انبار (دپو) خاک رس در کنار مجموعه‌های تولید گچ، شن و ماسه باعث شد تا در سال ۱۳۸۸ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیمی مبنی بر جابه‌جایی این واحد‌ها از شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان گرفته شود.

زمانی با بیان اینکه در مصوبه سال ۱۳۸۸ بر مطالعات و اجرای این تصمیم تا ۲ سال تاکید شد، خاطرنشان کرد: این مصوبه پس از ۱۰ سال به دلیل موفقیت نبودن دستگاه‌های متولی در اجرای آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان واگذار و فرایند مطالعاتی آن از اواخر سال ۹۸ آغاز شد.

این کارشناس اضافه کرد: در طرح مطالعاتی مذکور، پهنه‌های استقرار واحد‌های تولید آجر و سفال با استفاده از داده‌های آمایش سرزمین به روز شد، از واحد‌های تولیدی بازدید به‌عمل آمد و پس از پیگیری و بررسی سیاست‌های صنعت آجر و سفال استان، چند جلسه کارشناسی بین مسئولان و فعالان این صنعت برگزار شد.

او با اشاره به اینکه بر اساس این مطالعات، سند بهسازی و نوسازی صنعت تولید آجر استان اصفهان تدوین و در فروردین امسال به کارگروه امور زیربنایی استانداری تحویل داده و مصوب شد، گفت: این مصوبه به زودی در شورای برنامه‌ریزی استانداری مطرح می‌شود و پس از تایید نهایی در این شورا، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان افزود: بر اساس این سند سه گزینه برای واحد‌های تولیدی آجر و سفال اصفهان وجود دارد که می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب و بر مبنای آن عمل کنند.

او این گزینه‌ها را " تعطیلی کامل واحد موجود و انتقال به پهنه‌های مجاز مشخص شده خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری و ایجاد واحد‌های مدرن"، " بهسازی واحد موجود و ادامه فعالیت تا پایان سال ۱۴۰۴ در محل فعلی و ایجاد واحد مدرن جدید در پهنه‌های مجاز" و " بهسازی واحد موجود و ادامه فعالیت تا پایان سال ۱۴۰۴ با فرایند بهسازی شده و همزمان انجام نوسازی واحد موجود " عنوان و اضافه کرد: در سند مذکور برنامه زمان‌بندی و تسهیلات مورد نیاز برای همه گزینه‌ها مشخص شده است.

او ادامه داد: پیش بینی شده است که پس از انتقال واحد‌های تولید آجر و سفال به پهنه‌های مجاز، در محل قبلی آن‌ها صنایع سبز و مورد نیاز جایگزین شود.

زمانی متولی اصلی اجرای این سند در صورت تایید نهایی در شورای برنامه ریزی استانداری را سازمان صنعت، معدن و تجارت خواند و خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست نیز نظارت اجرایی آن را بر عهده خواهد داشت.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد زیادی صنایع کوچک و بزرگ در اطراف این شهر و منطقه مرکزی استان مستقر است.

اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر اصفهان کشور و در بسیاری از ماه‌های سال از جمله در فصول سرد با معضل افزایش غلظت آلاینده‌ها و پدیده گرد و غبار مواجه است.



منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه ریزی استان شعاع ۵۰ کیلومتری تولید آجر و سفال واحد های تولیدی کلانشهر اصفهان واحد های تولید تولید آجر استان اصفهان استقرار واحد واحد موجود واحد ها مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در خوزستان جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا و به منظور حمایت از مرغداران، از هفته جاری خرید گوشت مرغ مازاد بر بازار مصرف با ۲ کشتارگاه مورد تایید پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

نیرومند اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این موضوع تا زمان مناسب توسط شرکت پشتیبانی امور دام تداوم یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از این خرید را انجماد برای پشتیبانی متناسب با شرایط بازار و قیمت مرغ اعلام کرد.

از ۶۰۰ واحد مرغداری خوزستان، بیش از ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند