Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، از برگزاری آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور فردا در آمل خبر داد.

وی اظهار کرد: برداشت در سطح 3هکتار و رقم طارم در روستای دعوکلای منطقه دابودشت شهرستان آمل انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مازندران با 40 درصد سطح زیرکشت و 44 درصد تولید برنج رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده که نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه‌ای و امنیت غذایی دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری یادآور شد: امسال 215 هزار هکتار از مزارع مازندران به کشت برنج اختصاص پیدا کرد  که 152 هزار و 298 هکتار معادل 71 درصد به ارقام محلی و 62 هزار و 702 هکتار معادل 29 درصد به ارقام پرمحصول اختصاص داشته است.

وی بیان کرد:  66 هزار هکتار از مزارع برنج مازندران به دلیل عدم بارش مناسب باران ارقام پرمحصول کشت نشد .

بهادری خاطرنشان کرد: امسال 42 هکتار از مزارع مازندران به روش خشک کاری برنج کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به خشکسالی و کم‌بارشی در سال جاری، 180 هزار هکتار معادل 84 درصد شالیزارهای استان عملیات آبیاری تناوبی انجام شد که نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری همراه با افزایش کیفیت محصول داشته است.

وی از پیش‌بینی افزایش 5درصدی تولید برنج در سال زراعی جاری خبر داد. 

بهادری خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت نشاء مکانیزه  امسال نسبت به سال گذشته با رشد 20 درصدی همراه بوده است و به 133 هزار هکتار معادل 62 درصد شالیزارهای استان رسیده است.

انتهای پیام/86035/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران هکتار معادل هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا