Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@16:07:14 GMT

لحظه به لحظه با زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۸۹۰۰

لحظه به لحظه با زاینده‌رود

آب رودخانه زاینده‌رود اکنون با گذر از پل وحید در مسیر رسیدن به پل مارنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آب رودخانه زاینده رود اکنون با گذر از پل وحید در مسیر رسیدن به پل مارنان است.

به گزارش ایمنا، آب از ساعت ۱۸ روز گذشته (شنبه ۱۹ تیر ماه) با دبی هشت متر مکعب از خروجی سد نکوآباد رها شده و در ساعت ۲۳ خروجی سد به ۵۰ متر مکعب رسیده و سر دهنه شاخه‌های چپ و راست نکوآباد هم بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه رودخانه حدود ۹ ماه خشک بوده، رفتار آن ملموس نیست؛ به همین دلیل پیش بینی می‌شود از اوایل تا اواسط وقت روز دوشنبه آب به اصفهان برسد و در رودخانه و به سمت شرق جاری شود.

آب رودخانه زاینده در پی تجمع کشاورزان شرق اصفهان در هفته گذشته در مقابل استانداری و شرکت آب منطقه‌ای استان، رها سازی شده است.

بر این اساس قرار است برای آبیاری باغات شرق اصفهان، آب به مدت ۱۰ روز جاری بوده و به گفته سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هر باغی که در منطقه شرق اصفهان و در مسیر رودخانه قرار گرفته باشد از این سهم آب بهره مند خواهد شد که شامل رودشت تا برآنات و شهر اصفهان است.

بیشتر بخوانید:

آب زاینده‌رود به سمت اصفهان رها شد زاینده‌رود به اصفهان رسید ‌ کد خبر 506509

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود سد زاینده رود رودخانه زاینده رود خشکی زاینده رود حوضه آبریز زاینده رود حوضه زاینده رود بازگشایی زاینده رود جاری با زاینده رود احیای زاینده رود بازچرخانی آب در زاینده رود ستاد احیای زاینده رود ساماندهی زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود حاشیه رودخانه زاینده رود رهاسازی آب زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است