Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: تجربه ما در درمان کرونا بسیار کمک کننده بود. طبق شواهد میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هرمزگان و سیستان و بلوچستان بسیار پایین است.

او افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور ۶٨ درصد است، با این شرایط نمی‌توانیم  بیماری را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی ادامه داد: برای مثال ازدحام در حرم مطهر امام رضا (ع) بسیار زیاد بود. خادمان علی رغم اینکه ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در اختیار مردم قرار دادند اما مردم تمایلی استفاده به ماسک در حرم مطهر رضوی نداشتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما ٢ هزار و ٨١٣ تیم واکسیناتور داریم و باید ٧٠٠ تیم دیگر تشکیل دهیم. تعداد تیم و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون تربت حیدریه، خوی و اصفهان رکورددار هستند.

رئیسی بیان کرد: خمین، خلخال، اراک، شیراز، دزفول، گناباد و ساری بیش از ٩ درصد جمعیت هدف خود را واکسینه کرده‌اند. برخی بی انصافی می‌کنند و می‌گویند امارات ٧۴ درصد جمعیت خود را واکسن زده است و این درصد جمعیت تک دُز است و وقتی به ما می‌رسند جمعیتی که ٢ دُز را تزریق کرده‌اند ملاک قرار می‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره میزان واکسن‌های توزیع شده، گفت: تاکنون ٧ میلیون و ٨٣٧ هزار واکسن توزیع کرده ایم و امروز یک میلیون دُز واکسن دیگر توزیع خواهد شد.

رئیسی بیان کرد: ما سامانه واکسیناسیون را برای ثبت نام افراد ۶۵ سال به بالا باز کرده‌ایم. در شهر‌های بالای ٢٠ هزار نفر، نوبت دهی به صورت ٢ سال، ٢ سال انجام می‌شود.

او ادامه داد: واکسیناسیون باید ٢ شیفت صبح و بعداز ظهر باشد و در برخی استان‌های گرمسیر شیفت صبح تا ساعت ١٣ و یک شیفت عصر از ساعت ١۶ تا ٢١ شب خواهد بود.

سخنگوى ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: پرهیز جدی از نوبت دهی دستی باید صورت گیرد. تا جایی که امکان دارد و در عین تکریم مراجعه کنندگان باید مردم را به سمت نوبت دهی سوق دهید و کسی بدون پیامک نوبت مراجعه نکند و از رسانه‌ها برای این کار کمک بگیرید.

رئیسی با بیان اینکه ما برای واکسینه کردن جمعیت بالای ۶٠ سال هیچ کمبودی نداریم، گفت: باید به سرعت به سمت تزریق برویم. طبق آمار افراد بالای ۵٠ سال، ١۵ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر هستند که در آینده نزدیک، این جمعیت را با تامین واکسن، واکسینه می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: امروز سرتیپ سلیمانی اعلام کردند ما هیچ مشکلی برای ایجاد پایگاه‌های تجمیعی و تامین نیرو نداریم، بنابراین دیگر هیچ بهانه‌ای برای کندی واکسیناسیون نداریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ستاد مقابله با کرونا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!