Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی باقری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در حال حاضر با شرایط خشکسالی که پیش آمده قیمت نهاده‌های دامی (علوفه‌های خشبی) با افزایش چندین برابری روبه رو شده است و به هر جهت فشار مضاعفی روی دامدار وجود دارد و  دولت هم راضی نیست که دامدار در سختی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رابطه با مشکلات اخیر گاوداری‌های استان کرمان بیان کرد: خشکسالی امسال در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده که این موضوع  باعث شده است با افزایش ناگهانی قیمت نهاده‌های دامی به ویژه علوفه‌های خشبی از جمله کاه، بیده و سیلو ذرت رو به رو باشیم. 

باقری با بیان اینکه این اتفاق تنها مربوط به استان کرمان نیست؛ بلکه کل کشور را درگیر کرده است، بیان کرد: در اینجا دامداران فشار‌های زیادی متحمل می‌شوند و قیمت شیری که در مغازه به فروش می‌رسد، نسبت به گاوداری‌ها زیاد است. 

او با اشاره به اینکه  اتفاقی که در حال رخ دادن است افزایش قیمت نهاده‌های دامی هست که فشار بسیار زیادی روی گاوداران به خصوص  دارندگان گاو‌های شیرده داشته است و درآمد و هزینه‌های گاوداری ها با هم همخوانی ندارد و گاوداران شرایط سخت اقتصادی را درک می‌کنند، بیان کرد:  آن‌ها انتظار سود در این شرایط سخت اقتصادی را ندارند؛ زیرا آن‌ها مردم را درک می‌کنند و می‌دانند معیشت مردم سخت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ما از جمله استان‌هایی هستیم که از ابتدای سال این موارد را پیش بینی کردیم و حتی استاندار کرمان مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی داشتند که قرار شد یکسری بسته‌های حمایتی برای کمک در اختیار گاوداران قرار گیرد.

او تصریح کرد: بخشی از نهاده‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان با کمک هیئت دولت در حال تامین است و البته باید گفت که شاهد افزایش قیمت همین نهاده‌ها نیز بوده ایم.

باقری با بیان اینکه کرایه حمل نهاده‌ها از بنادر با افزایش چند برابری روبه رو بوده است و در حال حاضر کامیون‌هایی که از کرمان برای حمل می‌فرستیم متاسفانه باید چندین روز در نوبت بمانند که این شرایط را سخت‌تر کرده است، گفت:  ۶۰ درصد علوفه دام را علوفه‌های خشبی از جمله کاه، بیده و ذرت علوفه‌ای تشکیل می دهند که طی امسال به دلیل خشکسالی رویش آن‌ها کم شده است.

او در رابطه با دپو شدن نهاده‌ها در گمرک عنوان کرد: بخشی از نهاده وارد شده که متاسفانه در حال حاضر کامیون نداریم که آن ها را از بنادر حمل کند و حتی در این رابطه مکاتبه شده است و تنها کامیون‌هایی که مواد معدنی را به بنادر حمل می‌کنند، هنگام بازگشت از آنان خواسته شده تا نهاده های دامی را  حمل کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان در پاسخ به این سوال که مگر مجموعه کشاورزی و دستگاه‌های متولی ذخیره استراتژیک راهبردی در ارتباط تامین نهاده و علوفه ندارند که به کمبود برمی خورند، بیان کرد: بخشی از نهاده‌هایی همچون جو، ذرت قابل ذخیره سازی استراتژیک و تامین می‌باشند؛ اما بخشی نیز از جمله کاه، بیده و ذرت علوفه‌ای که در فصل تولید می‌شوند باید از سوی دامدار خریداری و در طول سال استفاده  شوند. 

او  همچنین در پاسخ به این سوال که مگر برای تعیین قیمت شیر و مواد لبنی کارگروه وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت شیر کشوری است و با کمک ستاد تنظیم بازار کشور مشخص می‌شود و حتی استان تقاضا داده که ۱۰ درصد از آن در اختیار خود استان قرار گیرد.

باقری به دلالان این واسطه‌های مزاحم نیز اشاره کرد و گفت: دلالان در همه اصناف فعال هستند و سعی داریم که تشکل‌های دامی را فعال کنیم که تعدای مغازه‌ در سطح شهر ایجاد شود که تولید کننده خود بدون واسطه شیر را در اختیار مصرف کننده قرار دهد و هم اکنون نیز اکثر مغازه‌های سطح شهر به طور مستقیم با خود گاوداری‌ها در تماس هستند.

او تاکید کرد: از مردم کرمان به واسطه افزایش قیمتی که در شیر رخ داد، عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاوداری صنعتی نهاده های دامی قیمت نهاده های دامی قیمت نهاده ها جهاد کشاورزی استان کرمان افزایش قیمت گاوداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید، گفت: تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود