Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@14:43:18 GMT

راه اندازی خط تولید مواد شوینده شامپو مایع ظرف شویی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۹۵۰۱

هر آن چه که باید در مورد راه اندازی خط تولید مایعات بدانید: شوینده ها نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارند و بخشی از نیازهای حیاتی روزمره را تأمین می‌کنند. رعایت بهداشت مسئله‌ای است که در هر برهه از زمان مطرح بوده و مواد شوینده متنوعی در این خصوص مورد استفاده قرار گرفته‌اند.  این مواد در شرایط کنونی که همه جهان با ویروس واگیرداری به نام کرونا مبارزه می‌کنند، از اهمیت چند برابری برخوردار است چون طبیعتاً رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه مبارزه با هر ویروسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو خط تولید مواد شوینده همواره پررونق و پرسود می‌باشد. راه اندازی خط تولید مواد شوینده مانند شامپو و مایع ظرف‌شویی به دلیل ارزش افزوده‌ای که دارند، بسیار پرسود می‌باشد. البته این مسیر نیز مانند راه اندازی هر کسب و کار فیزیکی پیش نیازهای بسیاری دارد که باید به درستی تأمین شوند.

مواد شوینده در دو نوع صنعتی و بهداشتی تولید می‌شوند. نوع بهداشتی آن در حقیقت همان مواد شوینده‌ای است که در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها آماده ارائه هستند. راه اندازی خط تولید مواد شوینده کار غیرممکنی است اما سختی‌های خاص خود را دارد و دانش و اطلاعات بسیار جامعی را می‌طلبند. اگر صرفاً به عنوان یک کار آفرین قصد تولید مواد شوینده را دارید، باید حتماً از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا در مسیر کارآفرینی خود موفق شوید. از طرفی این نکته را نیز در نظر بگیرید که تولید برخی از انواع شوینده‌ها مانند شامپو و مایع ظرف شویی به دلیل مصارف روزانه بالا بازدهی قابل توجهی خواهند داشت. برای پایه گذاری این کار باید تمام عوامل اجرایی را پله به پله طی کنید تا در کارتان گره‌ای ایجاد نشود.

اولین قدم برای استارت کار أخذ مجوز تولید از سازمان وزارت بهداشت می‌باشد. از آن‌جا که بهداشتی بودن و استاندارد بودن شوینده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، پایه گذاری خط تولید مواد شوینده بدون دریافت مجوز امکان‌پذیر نخواهد بود. بعد از دریافت مجوز وزرات بهداشت، باید برای تهیه دستگاه‌ و تجهیزات لازم اقدام کنید. نکته‌ای که در این بین مطرح می‌شود این است که برای رعایت اصول بهداشتی، دستگاه‌ها باید تماام استیل و تولید شده بر اساس تکنولوژی روز دنیا باشند. همچنین باید گارانتی و خدمات پس از فروش نیز داشته باشند. قطعاً کیفیت و مقاومت ماشین آلات صنعتی مربوطه در تولید بهتر و راحت‌تر تأثیر مستقیمی دارند.

نکته دیگری که در این زمان اهمیت پیدا می‌کند اتوماتیک بودن دستگاه‌ها است. هرچه تعداد اپراتور و نیروی انسانی کمتر شده و تولید اتوماتیک‌ وار انجام شود، سرعت و کیفیت تولید افزایش می‌یابد. از این رو بهتر است تجهیزات تمام اتوماتیک را تهیه کنید. تجهیزاتی که برای استارت کار ضروری هستند شامل دستگاه میکسرعادی و میکسر دور پایین، دستگاه لیبل زن، شیرینگ پک و جت پرینتر، دستگاه درب گذاری اتوماتیک، دستگاه پرکن دنده‌ای و نوار نقاله می‌شود. این دستگاه‌ها مکانیزه و مجهز به سیستم کنترل هستند. طبیعتاً بعد از تهیه دستگاه‌ها عدم وجود مواد اولیه پررنگ می‌شود و باید قدم بعدی برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده را با تهیه مواد اولیه ساخت بردارید. برای هر ماده شوینده‌ای مواد مخصوص و فرمولاسیون منحصر به فردی تعریف شده است و مهندسی آن نیز بسیار حائز اهمیت است. در ادامه خط تولید دو ماده شوینده پرمصرف را به اختصار شرح می‌دهیم.

خط تولید شامپو

همان‌طور که گفتیم تجهیزات و مواد اولیه برای خط تولید مواد شوینده بسته به نوع ماده شوینده متغیر است. در خط تولید شامپو به تجهیزاتی از قبیل مخزن بارگیری مواد اولیه، میکسر با امکانات سیرکولاسیون و هموژن کردن مواد، مخزن آرامش یا انتقال مجهز به پمپ خلاء، میکسر دور پایین برای افزایش سرعت حباب و تجهیزات بسته بندی نیاز است. مواد اولیه شامپو نیز شامل اتیلن، اسانس، انواع روغن‌های گیاهی، مونواستائارات، گلایکول، نمک طعام برای تنظیم غلظت شامپو و غیره می‌باشد. لازم به ذکر است کم یا زیاد شدن هر کدام از این مواد بر کیفیت نهایی شامپو اثر می‌گذارد. برای تولید شامپو ابتدا مواد را بر حسب فرمولاسیون مخصوصی که از قبل تنظیم شده است، داخل میکسر می‌ریزند و با یک دیگر ترکیب می‌کنند. سپس مواد را به مخزن انتقال یا استراحت می‌ریزند.

از آن‌جا که مواد بر اثر هم‌خوردن کف تولید می‌کنند، مدت مشخصی در حال استراحت باقی می‌مانند تا کف آن‌ها فروکش کند. بعد از طی  کردن تایم استراحت مواد برای بسته بندی آماده شده و با کمک دستگاه پرکن داخل ظرف‌های مخصوص پر می‌شوند. سپس به کمک جت پرینتر تاریخ و شماره روی ظرف محصول زده می‌شود. راه اندازی خط تولید شامپو جزو کسب و کارهای سودده محسوب می‌شود و بسیار به صرفه است.

خط تولید مایع ظرف شویی

خط تولید مایع ظرف شویی تقریباً مانند خط تولید شامپو است اما طبیعتاً تفاوت‌های جزئی با یک دیگر دارند چون مواد تشکیل دهنده آن‌ها با یک دیگر متفاوت است. مواد اولیه برای تولید مایع ظرف شویی شامل لورامید، نرم کننده، کوکونات، انواع اسانس، تگزاپون، سولفونیک اسید و غیره می‌باشد. این محصول با فرمولاسیون ویژه‌ای که دارد به خوبی تمام چربی‌ها را از روی ظروف زدوده و پاک‌سازی می‌کند و بوی نامطبوع آن‌ها را از بین می‌برد. این در حالی است که فرمول آن به گونه‌ای تنظیم شده که استفاده مداوم از آن به پوست دست آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع مواد چربی زدای آن پوست دست را خشک و خشن نمی‌کنند. به عنوان مثال در ترکیب این محصول از گلیسیرین یا نرم‌کننده استفاده می‌شود.

تفاوت دیگری که خط تولید مواد شوینده شامپو و مایع ظرف‌شویی با یک دیگر دارند این است که وقتی مواد مایع ظرف شویی در مخزن انتقال به صورت خود به خود فروکش می‌کند و چون سبک است به هواگیری با سیستم خلاء نیازی ندارد. بهداشت این مایع به قدری حائز اهمیت که بارها در مراحل تولید مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تا وقتی که جواب تمام تست‌های آلودگی میکروبی منفی نباشد اجازه بسته بندی صادر نخواهد شد. خط تولید این ماده شوینده به صورت دو سالن مجزا از هم است. مایع تولید شده پس از نظارت‌های اصولی از سالن تولید به سالن بسته بندی منتقل می‌شود. برای رعایت بهداشت در آخرین مرحله بسته بندی نیز تمام متریال‌های تشکیل دهنده سالن از جمله دیوار، کف، سقف، تهویه و غیره بهداشتی و اصولی خواهند بود.

فضای مناسب برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده

قطعاً هر تولیدی که بر اساس نیاز مشتری و میزان تقاضای آن در بازار شکل گیرد، رونق خوبی خواهد داشت. از آن‌جا که مصرف مواد شوینده بسیار بالا است و هیچ شرایطی از میزان تقاضای آن نمی‌کاهد، راه اندازی خط تولید مواد شوینده سوددهی خوبی خواهد شد و از این بابت هیچگاه متحمل ضرر نخواهید شد. فضای احداث خط تولید همواره یکی از دغدغه‌های کارآفرینان این حوزه بوده است. این در حالی است که برای تولید مواد شوینده، فضای مورد نیاز با توجه به هزینه اولیه‌ای که صرف می‌کنید و میزان تولید نهایی، بسیار کم است. بنابراین می‌توانید فعالیت خود را در یک فضای کارگاهی کوچک با ابعاد حدود ۴۰ تا ۵۰ متر آغاز کنید. تنها نکته مهمی در خصوص آن مطرح می‌شود بهداشتی بودن فضا می‌باشد.

اگر می‌خواهید در سطح گسترده‌تری به تولید بپردازید باید حداقل یک فضای ۱۲۰‌متری برای آن در نظر بگیرید. نکته اینجا است که تمام شرایط لازم برای خط تولید مواد شوینده ایده آل است و آن‌چنان سخت نیست که از پس آن برنیایید اما به هرحال باید جانب احتیاط را حفظ کند و بی‌گدار به آب نزنید  تا سرمایه اولیه‌تان هر چند اندک هم باشد، از بین نرود. برای این منظور استخدام تیم کارشناسی و مهندسی بسیار حائز اهمیت است. از این رو برای داشتن یک فرمولاسیون بی نقص به کارشناسان با تجربه و کاربلدی احتیاج دارید که بتوانند به خوبی بر روی تجهیزات و سایر بخش‌ها نظارت داشته و کنترل تولید را به دست بگیرند.

تجهیزات لازم برای خط تولید مواد شوینده را از کجا تهیه کنیم؟

بیشترین هزینه‌ای که در مسیر خط تولید مواد شوینده متحمل خواهید شد، مربوط به تهیه تجهیزات است. داشتن تجهیزات با کیفیت و بی نقص تأثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی محصول تولیدی می‌گذارد. اگر نسبت به این دستگاه‌ها اطلاعات درستی ندارید، بهتر است در صدد یافتن یک شرکت معتبر برآیید تا متحمل خسارت نشوید. برای این منظور می‌توانید به شرکت ماشین سازی حسنی مراجعه کنید. شما می‌توانید تمام ماشین آلات لازم را با کیفیت فوق‌العاده، ضمانت نامه و گارانتی دریافت کنید. تمام این دستگاه‌ها با برق تک فاز و سه فاز کار می‌کنند و از این نظر ایده آل اند. شرکت ماشین سازی حسنی  نه تنها ارائه کننده تجهیرات خط تولید مواد شوینده می‌باشد بلکه انواع ماشین آلات صنعتی را نیز عرضه می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید بهترین دستگاه‌های لازم برای بسته بندی مواد غذایی و دارویی را از این شرکت سفارش دهید.

بلیستر جزو دستگاه‌های بسته بندی و بلیسترینگ دارو و مواد غذایی است که با کیفیت تضمین شده توسط ماشین سازی حسنی ارائه می‌شود. بلیستر در واقع دستگاهی است که محصولات خاص را در بسته‌های حبابی شکل بسته بندی می‌کند و امکان چاپ نیز بر روی آن وجود دارد. این دستگاه انواع مختلفی دارد و معیار‌های مختلفی نوع آن را تعیین می‌کنند. برای تهیه دستگاه‌های صنعتی مورد نیاز برای کارفرینی از جمله تجهیزات لازم برای تولید مواد شوینده  شامپو و مایع ظرف‌شویی با قیمت مناسب  شرکت ماشین سازی حسنی انتخاب ایده آلی است.

منبع: الف

کلیدواژه: راه اندازی خط تولید مواد شوینده ماشین سازی حسنی ماده شوینده تولید مایع برای تولید مواد اولیه یک دیگر دستگاه ها بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود