Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول که در محل نهاد امامت جمعه برگزار شد با تأکید بر اینکه تمام پروژه‌های شهرداری باید دارای پیوست فرهنگی باشند، اظهار کرد: پیوست فرهنگی صرفاً محدود به اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم دعا و مناجات نیست بلکه پیوست فرهنگی به این معناست که اهداف و چگونگی استفاده بهینه از هر طرح به درستی تعریف شود به عنوان مثال بوستان‌ها برای آرامش و تفریح سالم خانواده‌ها ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما مخالف تفریح نیستیم اما این امر باید به دور از ابتذال و ناهنجاری باشد، افزود: لازم است که تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های شهرداری دزفول اولویت شورای شهر منتخب باشد.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: افراد زیادی هستند که نسبت به فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی دغدغه دارند اما نباید در مواجهه با مشکلات با احساسات و تندخویی عکس العمل نشان دهند چرا که یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ، فکر، اندیشه و برنامه است؛ فرهنگ در دراز مدت جواب می‌دهد و با بیانیه و شعار نمی‌توان کاری کرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در جایگاه خود به مقوله مهندسی فرهنگی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است توجه کنند، تصریح کرد: دزفول شهر علما، شهدا، نخبگان و شهر ارزش‌های عاشورایی و حسینی است؛ دزفول از نظر فرهنگی یک شهر برجسته است و ما باید بتوانیم به عنوان میراث داران مجاهدت‌های علما و شهدا با تلاش و برنامه‌ریزی، این میراث را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه مقوله فرهنگ با شعار و تشر و انتقاد تخریبی مدیریت نمی‌شود، افزود: ما در مسائل فرهنگی قائل به رایزنی و گفت‌وگو هستیم، پس اینکه افرادی پا را فراتر بگذارند و دستگاه‌های فرهنگی شهر را زیر سوال ببرند در شرایطی که دستگاه‌های فرهنگی مورد هجمه دشمن هستند، امر درستی نیست چرا که هر دستگاهی ممکن است اشتباهی داشته باشد؛ بنابراین نباید اقتدار آنها را زیر سوال برد و زحمات آنها را نادیده گرفت.

امام جمعه دزفول بیان کرد: ما پذیرای انتقاد سازنده هستیم اما چماق کوبیدن بر سر دیگران به صلاح شهر و مردم نیست؛ بنابراین استدعا دارم دلسوزان دزفول با یک نگرش گفتمانی و تعاملی به مسائل فرهنگی بنگرند چرا که همه ما نگران وضعیت کنونی هستیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: ما روال کار را از رهبری آموخته‌ایم که سلوک رهبری حمایت و مطالبه گری است؛ ایشان نیز از دولت مطالبه دارند اما وقتی چند نفر نسبت به دولت تندی کردند رهبر معظم انقلاب جلوی آنها را گرفت؛ پس این روش جواب می‌دهد نه اینکه بخواهیم تیشه بر ریشه دستگاه‌ها و متولیان بزنیم.

وی ادامه داد: نباید عادت کنیم که حرفمان را فقط در فضای مجازی بزنیم؛ فضای مجازی در و پیکر ندارد و در اکثر مواقع مطالب در آن به صورت ناقص منتشر می‌شود، پس بهترین راه برای رفع مشکلات گفت‌وگو و تعامل است و ضمن اینکه لازم است رسانه‌ها فرهنگ دینی و فرهنگی که باعث رشد و ارتقای جامعه می‌شود را ترویج کنند.

امام جمعه دزفول گفت: اقدامات فرهنگی متعددی در دزفول توسط سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، ستاد امر به معروف، فعالان مساجد و بسیجی‌ها انجام شده و یا در حال انجام است که ضرورت دارد که این اقدامات ارزشمند به خوبی دیده شوند.

کد خبر 5255383

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهرستان دزفول امام جمعه دزفول ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه قطعی برق گرگان اردبیل ایلام عکس استانها زلزله واکسن کرونا اراک پیوست فرهنگی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول مربوط به اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری تمام آب‌های سطحی در دزفول طی سه ساعت
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • دزفول غرق شد!
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی