Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه  در خصوص برخی هنجارشکنی ها در یکی از بوستان های ساحلی گفت: نگاهمان  نسبت به فرهنگ باید کلان باشد،  باید ریل گذاری صحیحی برای فرهنگ جامعه انجام شود .
وی کار شورای فرهنگ عمومی را سیاست گذاری دانست و گفت: افراد زیادی نسبت به فرهنگ عمومی و دینی دغدغه دارند ولی نباید با احساسات و تندخویی عکس العمل نشان داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از راهکارهای فرهنگی فکر ، اندیشه و ارائه برنامه است که در درازمدت جواب می دهد، با شعار و بیانیه نمی توان کار کرد. 
امام جمعه دزفول بر ضرورت مهندسی فرهنگی در پروژه های شهری تاکید کرد و گفت: دزفول دارالمومنین  است و از نظر برخی پارامترهای فرهنگی برجسته تر  است لذا باید بتوانیم این دستاوردهای فرهنگی را با تلاش و کوشش و برنامه ریزی حفظ کنیم .
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: در مسائل فرهنگی باید قایل به گفت وگو، تفکر و رایزنی فرهنگی  باشیم، شعاردادن  و برخورد تحکم آمیز و تند در این حوزه مغایر فرهنگ است .
امام جمعه دزفول انتقاد سازنده را ضروری دانست و گفت: نقد نباید مانند چماق بر سر فرد یا ارگانی  فرود آید زیرا  نه تنها جوابگو نیست بلکه کار را خراب تر می کند، باید هم از متولیان فرهنگی حمایت شود و هم مطالبه شود.
وی به رسانه های دزفول توصیه کرد با  انتشار برخی اخبار بدون تحقیق و آگاهی مردم را بدبین و دشمن را شاد نکنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی از رسانه ها خواست در راستای ترویج فرهنگ دینی که موجب ارتقای فرهنگ دینی می شود گام بردارند .
امام جمعه دزفول گفت: همه پروژه های شهرداری باید پیوست فرهنگی داشته باشند، رهاسازی پروژه های شهرداری بعد از ساخت و اجرای پروژه ها بدون پیوست فرهنگی کاری ابتر است، هدف و نحوه استفاده هر طرح یا پروژه باید بیان شود.
وی اظهارداشت: هدف از اجرای پروژه ها آرامش و تفریح خانواده ها و بدون ابتذال است.
 سرپرست شهرداری دزفول نیز گفت: شهرداری دزفول از نظر زمان  تاسیس جزو پنج شهر اول کشور است که انجام امورات فرهنگی یکی از وظایف اصلی این ارگان است .
علی انصاری با بیان اینکه  بستر لازم برای استفاده از تمام ظرفیت ها فراهم نشده گفت: اگر پیوست فرهنگی از قبل تهیه شود بهتر می توان کار را پیش برد ولی اگر بعد از اجرا برای پیوست فرهنگی اقدام شود ممکن است در آینده مجبور باشیم برخی طرح ها را تخریب کنیم.
وی بر ضرورت کنترل فضای مجازی تاکید کرد و افزود: علی کله یکی از فضاهای گردشگری ساحل دز است باید برنامه و ایده داد، برای طراحی پارکها و فضاهای عمومی از ایده های خلاق استقبال میشود. 
سرپرست شهرداری دزفول گفت: در صورت ضرورت،  آمادگی لازم برای فسخ قرارداد پیمانکار علی کله را داریم .
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز گفت: طرح مهراوه محله همدل همزمان با سراسر کشور  در دزفول آغاز شده و ۱۵۰ اثر برگزیده از فعالیت ها و خدمات برگزیده مساجد با محوریت امامان جماعت  دزفول در این طرح شرکت کردند .
حجت الاسلام احسان خاکی افزود: با انتخاب کمیته داوران ۶ اثر برتر مشخص و ۲ اثر نیز به مرحله استانی راه یافتند که در نماز جمعه تجلیل شدند.
وی گفت: در خدمات اجتماعی فرهنگی با محوریت مسجد سیدعزیزاله پژوهیده و رضا آیت انتخاب شدند که با این شرایط در بخش کشوری هم حرف برای گفتن داریم .
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول افزود: حدود ۳۰۰ مسجد در دزفول وجود دارد که حجت الاسلام مصطفی محجوب از دزفول  به عنوان امام جماعت برتر در سطح کشور شناخته شد. 
وی افزود: برای توسعه برنامه های فرهنگی در بوستان ساحلی علی کله پنجشنبه نماز جماعت در محل بوستان برگزار میشود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی دزفول خوزستان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی دزفول خوزستان شورای فرهنگ عمومی دزفول خوزستان میراث فرهنگی امام جمعه دزفول پیوست فرهنگی حجت الاسلام فرهنگ عمومی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج