Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت مهاجرین افغانستان از کشورهای اروپایی خواست به دلیل افزایش خشونت‌ها و گسترش ویروس کرونا روند اخراج اجباری پناهجویان این کشور را برای ۳ ماه متوقف کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور مهاجرین در پی شدت گرفتن خشونت‌ها توسط طالبان و گسترش موج سوم ویروس کرونا در بیانیه‌ای از کشورهای اروپایی خواست تا روند اخراج اجباری پناهجویان افغان را از 17 تیر سال 1400 به مدت 3 ماه متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت مهاجرین افغانستان می‌افزاید که شرایط کنونی این کشور برای بازگشت پناهجویان افغان از کشورهای میزبان مناسب نیست.

بر اساس این بیانیه، افغانستان بارها نگرانی‌‌اش را در این باره با کشورهای میزبان و اداره‌های بین المللی در میان گذاشته و خواستار توقف روند بازگشت پناهجویان شده است.

وزارت امور مهاجرین افغانستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که حدود 6.5 میلیون افغان در 70 کشور جهان مهاجر هستند که بیشتر آن‌ها در کشورهای پاکستان و ایران زندگی می‌کنند.

مهاجرین افغانستانی؛ معضل جدید ترکیه و سیاست آنکارا در قبال آنیادداشت| جناب اشرف غنی! امضا کنید؛ هزینه‌های دلاری مهاجرین افغانستانی کمرشکن استشعارهای تکراری و رنگ باخته اشرف غنی برای حمایت از مهاجرین افغانآوارگان داخلی در افغانستان طی 6 ماه به بیش از 200 هزار نفر رسید

این وزارتخانه همچنین گفته بود که بیش از 4 میلیون نفر نیز در نتیجه جنگ‌های داخلی و افزایش خشونت‌ها مجبور به ترک خانه و مناطق اصلی‌ سکونت خود شده‌اند و احتمال می‌رود که این تعداد در سالجاری افزایش یابد.

مشکلات اقتصادی و افزایش قتل‌های هدفمند، از دیگر عواملی است که در تشدید مهاجرت از افغانستان و افزایش آوارگان داخلی نقش دارند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهاجرین افغانستانی اخبار افغانستان مهاجرین افغانستانی اخبار افغانستان مهاجرین افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند