Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:41:35 GMT

گشت آب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی فعال است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۹۹۰۰

گشت آب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی فعال است

سید ابراهیم علوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، خشکسالی و کمبود منابع آب در شرایط سختی قرار داریم لذا این گشت‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت آب در سطح شهر و هشدار به مشترکان پرمصرف راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: مدیریت مصرف از مهمترین راهکارهای گذر از وضعیت کم‌آبی است از این رو تفاهمنامه همکاری بین شرکتهای آب و فاضلاب در شهرستانها و سایر دستگاه‌ها برای فعالیت به عنوان حامی آب منعقد شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی ادامه داد: برگزاری مسابقه دوچرخه سواری به صورت نمادین با موضوع مدیریت مصرف آب، کارگاه نقاشی برای کودکان، مسابقه آب پله، گفتمان مردمی آب، تولید محتوا نظیر انیمیشن دو بعدی آبنما با لهجه های شهرستانهای خراسان رضوی و انتشار در شبکه های اجتماعی از جمله اقدام این شرکت در راستای فرهنگسازی و مدیریت مصرف آب است.

وی گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری، ۳۰ شهر این استان در تابستان امسال با تنش کمی و کیفی آب آشامیدنی مواجه هستند و ۲۳۰ روستا در استان نیز در شرایط تنش آبی قرار دارند و از طریق تانکر آبرسانی می شوند، اما در برخی شهرستانها برای دام‌های سبک و سنگین نیز از آب شرب استفاده می‌شود که تهدید است.

علوی افزود: استفاده از آب شرب برای استخرهای باغ ویلاها نیز از دیگر عوامل تهدید کننده در شرایط خشکسالی است که باید از آن پرهیز شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم اکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان روستاها و ۷۲ شهر این استان را زیر پوشش خدمات خود دارد.  

یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ساکن ۲ هزار و ۵۴۰ روستای این استان هستند.

برچسب‌ها مشهد کم آبی خشکسالی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کم آبی خشکسالی مشهد کم آبی خشکسالی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی خراسان رضوی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد