Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) روز یکشنبه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در ویژه برنامه سالروز شهادت جانسوز ابن الرضا حضرت جوادالائمه(ع) که ظهر امروز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، گفت: بزرگترین عرض ارادت به ساحت معصومین(ع) معرفت نسبت به جایگاه آن بزرگواران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بعد از رسول خدا(ص) جریان خلافت جایگزین جریان امامت شد و بنی امیه به عنوان خلیفه پیامبر(ص) زمام امور جامعه اسلامی را به دست گرفت و بعد از آنها نیز بنی عباس با قدرت طلبی و سلطه بر زندگی و سرنوشت مردم، به عنوان وارثان بعد از پیامبر(ص) روی کار آمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در این شرایط امامت به عنوان یک رقیب در مقابل جریان خلافت مطرح بود تا اینکه امامت امام جواد(ع) ثابت کرد که مساله امامت یک واقعیت والا و برتری دارد و امامت در واقع جریان اتصال به مبداء غیب است.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در سنین کودکی به امامت رسیدند ولی با این وجود مظهر علم الهی بودند و با آن سن کمی که داشتند به همه سوالاتی که در زمینه‌های مختلف از ایشان می‌شد به درستی پاسخ می‌دادند و همین امر نشان دهنده اتصال ایشان به عالم غیب بود.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: ایشان در هشت سالگی از نظر علم، دانش و معرفت همانند امام صادق(ع) بودند اما با این وجود بسیاری از شیعیان امامت ایشان را نپذیرفتند و از صراط مستقیم منحرف شدند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: بعد از شهادت امام رضا(ع) بسیاری از شیعیان امامت امام جواد(ع) را رد کردند ولی واقعیت این بود که آن حضرت از طرف خدا به عنوان امام انتخاب و در این جایگاه منصوب شده بودند.

وی اظهار کرد: امامت یک جایگاه انتصابی است نه انتخابی و امام و خلیفه خدا بر روی زمین کسی است که از طرف خداوند برای این کار منصوب شده باشد و تنها چنین حکومتی است که بر روی زمین مشروعیت دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امت اسلامی بعد از پیامبر، هر حکومتی خارج از جریان امامت را غیر مشروع و طاغوت می‌دانستند خاطر نشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی تنها حکومت مشروع است چرا که رهبری این نظام در دست نماینده و نائب امام زمان(عج) که در پرده غیبت به سر می برند، است.

گفتنی است؛ قرائت زیارت نامه حضرت جوادالائمه(ع) توسط سید محمود صفاتی و مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط امیر عارف از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی شهادت شهادت حضرت امام جواد ع امام جواد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟

به گزارش خبرنگار جماران، ‌‌امام خمینی (س) در بیست و چهارم مرداد ماه سال 58 مطابق با بیست و یکم ماه مبارک رمضان سال 99 در جمع هیاتی از مقامات سوریه از جمله عبدالحلیم خدام (معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه) به منشأ ضعف در میان مسلمین اشاره کرده و فرمودند:

 

"برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملت های‌‎ ‎‌اسلام می دانند که این درد چیست، می دانند که دست های اجانب در بین است که اینها را‌‎ ‎‌متفرق از هم بکند، می بینند که با این تفرقه ها ضعف و نابودی نصیب آنها می شود،‌‎ ‎‌می بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده ـ که اگر مسلمین‌‎ ‎‌مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد ـ مع ذلک‌‎ ‎‌در مقابل او زبون هستند. معما این است که با اینکه اینها را می دانند ، چرا با علاج قطعی،‌‎ ‎‌که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی آورند؟ چرا توطئه هایی که استعمارگرها برای‌‎ ‎‌تضعیف آنها به کار می برند، آنها توطئه ها را خنثی نمی کنند؟ آیا این معما چه وقت باید‌ حل شود؟ و پیش کی باید حل بشود؟ این توطئه ها را کی باید خنثی کند غیر از دولت های‌‎ ‎‌اسلام و ملت های مسلمین؟ این معمایی است که شما اگر جوابی دارید و حل کردید این‌‎ ‎‌معما را به ما هم تذکر بدهید." ‌

صحیفه امام؛ ج 9، ص 274-275

دیگر خبرها

  • آمارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر| پورحمیدی از کاپیتان استقلال سبقت گرفت/ جایگاه مطمئن آقای گلی مغانلو
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • نکونام و خبرنگاران: شوخ‌طبع‌ترین نسخه جواد
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند