Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون مرز ارمنستان باز است و تمامی شایعات در رابطه با بسته شدن مرز ارمنستان را رد می‌کنیم، گفت: در مرز نوردوز جریان تردد مسافری و هم چنین تردد کامیون به صورت روان در حال انجام است و هیچ مشکلی در تردد بین مرز ایران و ارمنستان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان کشور ارمنستان این کشور هیچ برنامه‌ای برای محدود کردن مرز‌های خود ندارد؛ هرچند که ترافیک و تقاضا برای سفر زمینی به ارمنستان افزایش یافته است.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آخرین وضعیت سه گمرک میلک، دوغارون و ماهیرود از گمرکات مرزی ایران- افغانستان گفت: در حال حاضر فقط مرز میلک فعال است و پذیرش دارد، اما با توجه به وضعیت کشور افغانستان و شرایط ناپایدار سیاسی و امنیتی این کشور، خود تجار افغان هم نسبت به ورود کالا به این کشور راغب نیستند.

هدایتی تاکید کرد: هرچند مرز میلک در حال حاضر فعال است، اما به گونه‌ای نیست که کامیون‌های مرز‌های ماهیرود و دوغارون به این مرز منتقل شوند و از طریق گمرک میلک به افغانستان تردد داشته باشند.

او با بیان اینکه طالبان تا نزدیکی مرز میلک پیشروی کرده است، بیان کرد: طالبان تا زرنج در نزدیکی مرز میلک پیشروی کرده و استان نیمروز هم در آستانه تصرف کامل طالبان است؛ بنابراین صاحبان کالا تمایلی ندارند که در این شرایط از مرز میلک هم کالایی وارد افغانستان شود. از سوی دیگر گفته می‌شود که ظرفیت انبار‌های زرنج هم تکمیل شده چرا که در این شرایط ناپایدار امکان تخلیه انبار و کالا وجود ندارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۲ مرز دیگر ایران با کشور افغانستان از جمله ماهیرود و دوغارون به دلیل آنکه طالبان کاملا این دو مرز را تصرف کرده و کارکنان گمرک و همچنین کارکنان مرزی و مرزبانان هم دیگر هیچ فعالیتی در این دو مرز ندارند، تصریح کرد: عملا طالبان وارد این دو مرز شده؛ بنابراین به لحاظ امنیتی فعلا هیچ فعالیت تجاری و یا مسافری در این ۲ مرز صورت نمی‌گیرد.

هدایتی بیان کرد: کارشناسان هنوز در این ۲ مرز مستقر نشده‌اند، اما در حال رایزنی هستند که تا یکی دو روز آینده بتوانند کارکنان این کشور در این دو مرز مستقر شوند تا بتوانیم جریان حمل و نقل را در این دو بخش فراهم کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر چند که یک مرز ایران- افغانستان همچنان هنوز فعال است، اما افغان‌ها به ویژه آن‌هایی که کالایی مانند سوخت دارند، راغب به ورود این کالا به خاک افغانستان نیستند، افزود: میزان تجارت کالا هم در مرز میلک نسبت به روز و شرایط عادی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و البته تجار افغانی هم هیچ تمایلی به انجام تجارت در این مرز‌ها را ندارند.

او با اشاره به فعالیت مسافری بین مرز‌های ایران- افغانستان گفت: تردد مسافران بین این دو کشور متوقف شده است، اما ایرانی‌های مقیم افغانستان می‌توانند به کشور بازگردند البته عمده تردد‌های مسافری در مرز‌های ایران – افغانستان مربوط به اتباع افغانستانی یا آن‌هایی است که اقامت ایران دارند.

هدایتی در پایان اظهار کرد: همچنین تردد مسافری از مرز پاکستان به صورت کامل ممنوع است و تردد کامیون‌ها در بخش تجاری از این مرز انجام می‌شود؛ چرا که در مرز کشور پاکستان بارگیری و تخلیه کالا در داخل خود مرز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجارت کالا حمل ونقل دو مرز حمل و نقل مرز میلک مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

کشته شدن بیش از 400 نفر توسط داعش در افغانستان و پاکستاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشرسانه افغان: حضور گسترده داعش در پاکستان تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز