Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی های سطح شهر تهران، عرضه مرغ تنظیم بازاری ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافته است و در حال حاضر مرغ گرم آماده طبخ با قیمت کیلویی ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان و در برخی از مغازه ها تا ۴۰ هزار تومان هم به مصرف کنندگان عرضه می شود.

این در حالیست که فروردین ماه سالجاری قرارگاه ساماندهی مرغ، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را برای مصرف کننده ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان تعیین کرد ولی این قیمت بیشتر از یک ماه دوام نداشت و مرغ از اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد در یک مرحله به ۳۰ هزار تومان و در مرحله دوم یعنی ابتدای تیرماه به حدود ۴۰ هزار تومان نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه از ابتدای سال تاکنون همواره کارشناسان و فعالان صنعت طیور در خصوص افزایش هزینه های تولید از جمله نهاده ها، واکسن، دارو، ریزمغذی ها، کرایه حمل و نقل، جوجه یکروزه و... هشدارهای لازم را می دهند و اعلام می کنند که این افزایش قیمت مولفه های تولید، قیمت تمام شده مرغ را برای مرغداران بالا برده و از طرفی تاخیر در ارسال نهاده ها و عدم نظارت از کشتارگاه تا بازار مصرف به این افزایش قیمت ها دامن زده است اما آن طور که بازار نشان می دهد، به نظر می رسد گوش شنوایی برای این هشدارها وجود ندارد و تاکنون نیز اقدام موثری در جهت رفع این مشکلات انجام نشده است.

در این راستا پرویز فروغی- دبیرکانون مرغداران گوشتی - ضمن اشاره به افزایش هزینه مولفه های تولید گفت: قیمت مرغ زنده برای مرغداران با احتساب سود، بیش از ۲۰ هزار تومان تمام می شود ولی مرغداران نرخ مصوب مرغ زنده یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان را با تحمل ضرر ۳۰۰۰ تومانی رعایت می کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت از زمان جوجه ریزی تا تحویل مرغ، نظارت و رصد صورت می گیرد و اگر مرغداری اقدام به فروش مرغ زنده بالاتر از نرخ مصوب کند توسط دستگاه های نظارتی جریمه خواهد شد.

دبیر کانون مرغداران گوشتی اضافه کرد: اینکه مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نمی رسد نشان می دهد که برخی افراد در این میان سوء استفاده می کنند و هیچ نظارتی هم بر بازار نیست.

کد خبر 613681 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار مرغ گرانی ستاد تنظيم بازار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار مرغ گرانی ستاد تنظيم بازار هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟