Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:28:54 GMT

۱۰ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۱۳۱۳

۱۰ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان از مشارکت خیرین برای احیای پنج قنات در شهرستان سربیشه و پنج قنات در شهرستان نهبندان خبر داد.

محمدرضا رضایی، امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه در دیدار با فرماندار نهبندان، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سعی دارد حمایت خیرین را به سمت و سوی امور پایدار پیش ببرد، اظهار کرد: در همین راستا احیای قنوات، کمک به مجتمع‌های آب و تامین آب پایدار در روستاها در دستور کار خصوصا در اجرای طرح نذر آب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس قول مساعد خیرین و کمک خود مردم تلاش داریم پنج قنات در شهرستان سربیشه و پنج قنات در شهرستان نهبندان احیا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به کمک جمعیت هلال احمر خصوصا در ایام کرونا در حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: در این راستا برای شهرستان نهبندان در اولین مرحله مبلغ ۳۶ میلیون تومان اعتبار حمایتی به صورت ماهانه در بخش دارو و درمان اختصاص یافته است.

رضایی با بیان اینکه تلاش داریم تمامی خدمات هلال احمر در روستاها از سوی خانه های هلال روستایی انجام شود، گفت: تمامی نیازمندان در حوزه درمان، توانبخشی و دارو می توانند از خدمات رایگان جمعیت هلال احمر بهره مند شوند.

مجید بیکی، فرماندار نهبندان نیز در این جلسه با اشاره به خشکسالی‌های بی سابقه در استان و به خصوص شهرستان نهبندان، گفت: امسال سال خشکی برای دامداران و کشاورزان است لذا باید به این قشر توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه وجود بادهای ۱۲۰ روزه و اقلیم خشک نهبندان در کنار کاهش نزولات آسمانی خسارت‌های جدی به بخش کشاورزی و دامپروری این منطقه وارد کرده است، اظهار کرد: امسال احیای قنوات و تامین آب شرب از سیاست‌های کلی دولت است و ما در این راستا و برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه های محرومیت زدایی بین دستگاه های اجرایی آن هم در شرایطی که مردم شرایط اقتصادی سختی دارند، موجب دلگرمی و رضایت مردم می‌شود، لذا حل مشکلات مردم برای مسئولان ارزشمند است.

بیکی با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری توجه به شهرستان نهبندان باید ویژه باشد، تصریح کرد: نیات بشردوستانه جمعیت هلال احمر در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و قابل تقدیر است.

فرماندار نهبندان یادآور شد: تفاهم نامه همکاری فرمانداری نهبندان، جمعیت هلال احمر و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در راستای محرومیت زدایی شهرستان نهبندان بزودی امضا می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر منطقه خراسان جنوبی پنج قنات در شهرستان فرماندار نهبندان شهرستان نهبندان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۱۲ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید و رگباری باران- وزش شدید و بارش تگرگ اعلام شد.

وی افزود: امروز چهارشنبه نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در روز پنج شنبه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان، تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

محمودی اظهار کرد: در روز جمعه نیز استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس