Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به تشریح عملکرد ستاد توسعه خاوران در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه پرداخت و گفت: مقدمات کار ستاد در اواخر سال گذشته چیده شد و از اوایل امسال فعالیت خود را به طور ویژه با محوریت شعار سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قرارگاه "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نیز در این ستاد فعال شده است افزود: با این اقدام، سرمایه‌گذار به جای اینکه ۶ ماه تا یک سال درگیر بروکراسی‌های اداری در اخذ استعلام‌ها، زمین و موارد دیگر باشد، به راحتی مجوز را در اختیار می‌گیرد و فعالیت خود را به آسانی آغاز می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ مجوز بی‌نام در ستاد توسعه خاوران آماده تحویل به سرمایه‌گذار است و بیش از ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و سایر حوزه‌ها نیز در حال طی کردن مراحل صدور مجوز است.

وی گفت: ما در ستاد توسعه با اقداماتی که در راستای معرفی استان صورت گرفت و با دعوت از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت، تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

ملانوری با تاکید بر اینکه همه این تفاهم‌نامه‌ها وارد فاز اجرا شده است گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در قالب فعال‌سازی واحدهای معدنی، تولیدی و صنعتی در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با ورود سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت که پول دارند، کاربلدند و منابع ما را هدر نمی‌دهند، شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صنایع فرآوری و در پی آن ارتقای رفاه عمومی خواهیم بود.

وی گفت: تاکید ما بر توسعه پایدار و همه جانبه است و در قالب این ستاد به بحث‌های فرهنگی و اجتماعی هم ورود کرده‌ایم و تا الان تحت عنوان مسئولیت اجتماعی با سرمایه‌گذاران، بیش از ۵۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده است.

ملانوری افزود: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها در راستای اجرای طرح تربیتی امین و استقرار روحانیون در مدارس برای پاسخگویی به ابهامات دانش‌آموزان است که در قالب این تفاهم‌نامه در سال اول ۱۵۰ روحانی با گزینش آموزش و پرورش در ۱۵۰ مدرسه در سطح استان مسقر می‌شوند و هزینه این طرح توسط بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: ستاد توسعه خاوران به معنای واقعی هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هم شعار "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" را در صحنه، اجرایی کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقبال سرمایه‌گذاران از این ستاد خیلی خوب بوده و هفته آینده دو یا سه گروه سرمایه‌گذاری دیگر ورود می‌کنند و در سطح استان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن و فرهنگی در حال انجام است افزود: ستاد توسعه خاوران روی ریل افتاده و امیدواریم با همراهی همه حوزه‌ها، برنامه‌ها و اهدافش ادامه پیدا کند.

ملانوری بیان کرد: هدف از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی جلب رضایت مردم و خداوند است.

پروژه‌های عمرانی استان با شتاب در حال اجراست

استاندار خراسان جنوبی گفت: علیرغم همه مسایل و مشکلات، پروژه‌های عمرانی استان به همت دستگاه‌های اجرایی با شتاب در حال اجراست.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که در مرکز صورت گرفت، اعتبارات مورد نیاز جذب شد و پروژه‌های عمرانی استان در زمینه راه، راه آهن، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش‌ها با قوت و قدرت در حال انجام است.

ملانوری تصریح کرد: ما قول داده بودیم، پروژه‌های عمرانی در سال پایانی دولت، راکد نشود و در شرایط فعلی، پروژه‌ها نه تنها راکد نمانده که به همت دستگاه‌های مختلف، شتاب بیشتری هم گرفته و در حال حاضر با رشد خوبی مواجه است.

وی از پیگیری‌هایی گفت که برای جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی صورت گرفته است و اظهار داشت: یکی از موضوعات که به طور جدی دنبال کردیم، تامین اعتبار برای جبران خسارت‌های سیل سال ۹۹ بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این راستا مصوبه دولت را برای تامین ۳۰ میلیارد تومان گرفتیم که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی افزود: برای تحقق ۵۰ درصد باقیمانده نیز دیداری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد و بنا به وعده دکتر نوبخت، این مبلغ نیز محقق می‌شود.

انتخابات در عین سلامت و بی‌طرفی برگزار شد

ملانوری به موضوع انتخابات به عنوان مهمترین برنامه کشور در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نیروهای وزارت کشور و مجریان انتخابات، وظیفه داشتیم انتخابات را در عین سلامت و بی‌طرفی برگزار کنیم که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمینه برگزاری انتخابات، حفظ سلامت مردم برای ما بسیار مهم بود، شعب اخذ رأی را در استان ۱۵ درصد به نسبت دوره گذشته افزایش دادیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع مشارکت مردم در انتخابات هم برای ما اهمیت زیادی داشت گفت: به عنوان کارگزاران نظام این را مسئولیت خود دانستیم که روشنگری کنیم و بدون جانبداری از حزب، گروه یا جریان خاصی به تشریح اهمیت انتخابات و موضوع مشارکت مردم بپردازیم.

وی افزود: علیرغم اهتمام معاندان، انتخابات ۲۸ خرداد با حضور حداکثری مردم استان برگزار شد و خراسان جنوبی با ۷۴.۳ درصد رتبه اول کشور را از نظر مشارکت مردم در انتخابات کسب کرد.

ملانوری گفت: مردم استان در ۴۲ سال گذشته همواره با حضور باشکوه خود در انتخابات مختلف به نسبت دیگر مناطق کشور هشت تا ۱۰ درصد مشارکت بیشتری داشته‌اند و در این دوره نیز اختلاف میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها ۱۷ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: این مشارکت حداکثری نشان‌دهنده هوشیاری، انقلابی بودن و ولایتمدار بودن مردم استان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دو موضوع سلامت و امنیت انتخابات افزود: انتخابات امسال کاملا سالم و بدون شبهه و شکایت برگزار شد و مورد تایید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به لحاظ امنیتی هم هیچ موردی از ناامنی در شعب اخذ رای یا مناطق مختلف استان نداشته‌ایم.

ملانوری گفت: همراهی نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، متنفذین، تریبون‌داران، رسانه‌ها و سایر مجموعه‌ها در این توفیق مؤثر بوده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ حمید ملانوری توسعه ایران مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی سرمایه گذاری امام جمعه بیرجند سید علیرضا عبادی پروندهٔ خبری الگویی به نام ستاد توسعه خاوران ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ حمید ملانوری توسعه ایران انتخابات ۱۴۰۰ حمید ملانوری توسعه ایران مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی سرمایه گذاری امام جمعه بیرجند سید علیرضا عبادی استاندار خراسان جنوبی ستاد توسعه خاوران پروژه های عمرانی تفاهم نامه سرمایه گذاران مانع زدایی ها سرمایه گذاری مشارکت مردم پشتیبانی ها پروژه ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از امروز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز شده است.

تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد و در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف

مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند