Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در محل پارلمان بخش خصوصی اهواز راه‌اندازی شد تا روند رسیدگی به اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی خوزستان را تسریع دهد.

او بیان داشت: شورا‌های حل اختلاف حلقه مفقوده در رسیدگی به اختلافات و دعاوی فعالان بخش خصوصی است و فعالیت شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری در محل اتاق بازرگانی اهواز و با همکاری دادگستری خوزستان آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموری با بیان اینکه هدف از راه اندازی شعب دادگاه تجاری و همچنین شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی اهواز، کاهش زمان رسیدگی به دعاوی و رسیدگی بهتر به اختلافات فعالان اقتصادی است، افزود: قانونگذار اقدام به تعیین مرجعی با عنوان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرده که در این نهاد تاثیرگذار، قوه قضاییه نیز دارای کرسی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح کرد: خوزستان با ظرفیت‌های عظیمی، دارای شرایط پیچیده‌ای در زمینه تصمیم‌گیری است و استان دارای طولانی‌ترین مرز صادراتی با کشور‌های همسایه به ویژه عراق است اما شاهد کاهش ظرفیت‌ها در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی به کشور‌های مختلف هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: نبود مدیریت واحد در مرز‌ها باعث کاهش حجم مراودات تجاری با کشور‌های مختلف بوده که ناشی از برخورد سلیقه‌ای برخی مدیران در اداره مرز‌ها و در نهایت کاهش حجم صادرات است همچنین ضمانت‌های اجرایی قوی در فعالیت‌های تجاری، می‌تواند تا حد زیادی از ضرر و زیان بازرگانان پیشگیری کند.

عموری با بیان اینکه شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی افزود: تغییرات پیش آمده در ساعات کاری و تعطیلی روز‌های پنجشنبه (بخشنامه اخیر استانداری خوزستان) باعث توقف فعالیت‌های صادراتی در این روز از هفته شده است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: کارمندان گمرک در روز‌های پنجشنبه در مرز حاضر نمی‌شوند و این موضوع باعث توقف روند صادرات کالا شده است؛ این درحالی است که برابر با تفاهمنامه‌های منعقد شده در ادوار گذشته، دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز‌ها مرز‌های استان باید به صورت ۲۴ ساعته خدمات مورد نیاز را برای توسعه صادرات غیرنفتی ارایه کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: کشور عراق حاضر به افزایش حجم واردات است و این موضوع به دلیل همکاری نکردن دستگاه‌های مربوطه، هم‌اکنون در حال تضعیف شدن است و با افزایش دما در خوزستان از جمله در نقطه صفر مرزی تردد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی امکان‌پذیر نیست، درصورتی که فعالیت دستگاه ایکس‌ری در مرز شلمچه می‌تواند بدون دخالت انسانی، به تسریع در روند صادرات کالا منجر شود.

او ادامه داد: دستگاه ایکس‌ری در مرز شلمچه به‌دلیل اختلافات پیش آمده بین دستگاه‌های اجرایی در نحوه و مکان نصب آن، همچنان غیرفعال است و این شرایط، باعث افزایش هزینه صادرات کالا برای تجار و بازرگانان می‌شود که از جمله آن می‌توان به هزینه‌های شب خوابی کامیون‌ها و فاسد شدن برخی کالاها اشاره کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف فعالیت های اقتصادی اتاق بازرگانی حل اختلاف مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فعالان اقتصادی استان در این نمایشگاه آخرین محصولات صادراتی خود را در حوزه‌های آب، برق، پوشاک، رنگ و لوازم خانگی در بیش از ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته اند.


در دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا رؤسای اتاق‌های بازرگانی ۲۰ کشور حضور دارند.


نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان از ساعت ۹ تا ۱۷ تا فردا در محل اتاق بازرگانی اصفهان برپاست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است