Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کیکاووس سعیدی در مورد آخرین وضعیت کاروان اعزامی کشورمان به المپیک توکیو اظهار داشت: تا این لحظه اعزام ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته قطعی شده، البته ۶۸ سهمیه داشتیم که متاسفانه دو سهمیه از دست دادیم. از این تعداد ۱۰ سهمیه زنان و مابقی مردان هستند و دو سهمیه نیز به صورت تیمی راهی توکیو می شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسشی در خصوص واکسینه شدن نفرات جدیدی که سهمیه گرفته‌اند، گفت: تمامی اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته و با همکاری فدراسیون پزشکی و ورزشی نفرات جدیدی که موفق به کسب سهمیه شدند نیز واکسن های مربوطه را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش شده همه امکانات برای حضوری موفق در این دوره از بازی‌ها مهیا شود. مراسم افتتاحیه به صورت محدود در توکیو برگزار خواهد شد و از هر کشور سرپرست کاروان، دو پرچمدار و ۱۰ ورزشکار رژه خواهند رفت.

سعیدی ادامه داد: حضور تماشاگر خارجی منتفی است و تماشاگران ژاپنی نیز با محدودیت های جدیدی مواجه هستند. شرایط خوبی در اردوها برقرار است و کاروان منسجمی را اعزام می کنیم. تلاش کردیم اعزامی کیفی داشته باشیم. با تلاش هایی که صورت گرفت اعم از تامین ارز، اقلام مورد نیاز، لباس رسمی و سایر موارد از جمله پروازها که کمترین توقف را داشته باشیم تا مسیر طولانی با کمترین توقف انجام شود. شرایط استقرار ورزشکاران ما کاملا بررسی شده و نصرالله سجادی سرپرست کاروان ما شب گذشته به اتفاق جمعی از همکاران به این کشور سفر کردند تا در دهکده مستقر شوند. از ۲۶ تیرماه نیز اولین و بزرگترین کاروان شامل ۷ رشته ورزشی و ۵۴ نفر راهی می‌شوند و در مراسمی در CIP فردودگاه امام خمینی (ره) به صورت رسمی با حضور مسوولان ورزشی عالی رتبه ورزش بدرقه قهرمانان انجام خواهد شد. سایر مراسم ها که قرار بود حضوری انجام شود به دلیل کرونا لغو شد و در بستر فضای مجازی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: تا قبل از بیست و ششم ماه جاری و در آستانه اعزام کاروان ایران برنامه هایی تدارک دیده شده، تا هشتم مردادماه گروه های مختلف راهی این دوره از بازی های می شوند. آخرین گروه هشتم مردادماه اعزام می شود که شامل تیم های ملی کشتی و کاراته است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اضافه شدن یک پرچمدار زن و شائبه هایی که ایجاد شده است، گفت: این مساله هیچ ربطی به اتفاقات اخیر رشته بسکتبال نداشته و ندارد، کمیته بین المللی المپیک به همه کشورها اعلام کرد با هدف حمایت از برابری جنسیتی یک ورزشکار زن هم به عنوان پرچمدار در مراسم رژه حضور داشته باشد که اقدامی شایسته بود و سیاست درستی به نظر می رسد چرا که در نهایت تاکید و توجه آن به حضور زنان در ورزش و اهمیت این مساله باز می گردد.

وی در مورد چرایی انتخاب هانیه رستمیان و رشته تیراندازی تاکید کرد: انتخاب پرچمدار دوم بستگی به آن داشت که ورزشکار مربوطه یک روز بعد از مراسم افتتاحیه مسابقه نداشته باشد. بقیه ورزشکاران زن کاروان ما در تکواندو و تیراندازی مسابقه داشتند و فقط هانیه رستمیان این شرایط را داشت و برای همین وی انتخاب شد.

سعیدی در مورد تست های پیش از اعزام کاروان ایران هم گفت: سه روز قبل از اعزام، از همه نفرات اعزامی تست های PCR گرفته می شود، در محل ورود هم دوباره تست می شوند. شاید این تست به صورت انتخابی در توکیو هم اعمال شود، مقررات حباب هم اعلام شده و این به معنای آن است که ورزشکاران فقط مجاز به حضور در فضاهایی هستند که از قبل اعلام شده و اجازه حضور در سایر فضاها را ندارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران در خصوص این که محمود رشیدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان هنوز از سوی اتحادیه جهانی به رسمیت شناخته نشده گفت: فعلا هیچ قضاوتی نمی‌توان کرد. فدراسیون جهانی مجمع انتخاباتی را هنوز نپذیرفته است. در این مجمع نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشت و ما در نامه‌ای رسمی این انتخابات را تایید کردیم. اتحادیه جهانی ۱۰ سوال و ابهام داشت که در قالب پرسش مطرح کرده و فدراسیون نیز پاسخ آن را داده است و منتظر نظر و جمع بندی فدراسیون جهانی هستیم.

وی در مورد احتمال موفقیت ورزشکاران اعزامی هم افزود: در برخی از رشته ها مانند کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو، کاراته، شمشیربازی و وزنه برداری شانس مدال داریم. البته در سایر رشته ها هم ممکن است نتایج خوبی به دست بیاید، رنگ و تعداد مدال به عوامل و متغیرهای بسیاری ارتباط دارد؛ موضوع حائز اهمیت این است که همه اعضای کاروان برای کسب بهترین نتیجه برای ورزش ایران هم‌قسم شده‌اند و امیدوارم این موفقیت را در بازی های المپیک توکیو شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: المپیک پرچمدار زن کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که فقط ۶هفته به پایان لیگ مانده و رقابت در صدر جدول برای قهرمانی و پایین جدول برای بقا حسابی داغ است، هنوز کسی نمی‌داند درصورت برابری امتیازات در روز آخر، تیم‌ها بر چه اساسی پشت سر هم قرار خواهند گرفت.

اول تصور می‌شد ملاک، نتیجه بازی رودررو و لحاظ‌کردن گل زده در خانه حریف است. بعدا سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت بازی رودررو در اولویت است اما گل زده در خانه حریف حساب نیست و تفاضل گل معیار خواهد بود.

حالا اما منصور قنبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون گفته درصورت برابری امتیازات، مستقیم می‌رویم سراغ تفاضل گل و چیزی به اسم بازی رودررو نداریم.

شما فقط سطح اعتبار لیگ را ببینید. عجله‌ای هم نیست البته؛ یک‌دفعه بگذارید آخر فصل اعلام کنید!

کد خبر 847389 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • المپیک شگفتی‌ها