Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: اظهارات تند کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه در مورد واکسن روسی، روح تبعیض نئونازیسم را در اروپا احیا می‌کند.

وی افزود: وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه متخصص ویروس شناس نیست که برای کشور‌های مستقل نطق بخواند و امور پزشکی را بر کشور‌های دیگر تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فرانسه حق ندارد به کشور‌های دیگر دیدگاه خود در مورد واکسن کرونا زدن را تحمیل کند.

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه به تازگی در سخنانی از اینکه یونان به گردشگران خارجی اجازه داده است که اگر واکسن‌های تایید نشده در اروپا را هم بزنند می‌توانند به این کشور سفر کنند، ابراز تاسف کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این برای بار نخست نیست که این مقام فرانسوی چنین اظهاراتی می‌کند که دیدگاه شخصی وی نیست و در واقع موضع رسمی کشور خود را بیان می‌کند.

وی افزود: دستگاه سیاست خارجی فرانسه از این که این کشور نتوانسته است واکسن کرونا بسازد ناراحت است.

کلمان بون پیشتر نیز گفته بود که اگر کشور‌های اروپایی واکسن‌های کووید-۱۹ تولید چین یا روسیه را که هنوز تایید نشده‌اند، انتخاب کنند وحدت بین کشور‌های اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه ها، گردشگران خارجی که واکسن‌های تایید نشده در اروپا از جمله چینی و روسی زده‌اند، امکان ورود به فرانسه را ندارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب فرانسه اروپا واکسن روسی نئونازیسم کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویی در  دانشگاه‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی اظهار کرد: مسئله جنبش دانشجویی  در آمریکا و اروپا یکی از مراحل تاریخی، حساس و سرنوشت ساز در غرب تلقی می‌شود.

وی افزود: بعد از گذشت نزدیک به ۷ ماه از نسل کشی در غزه و همراهی کشور‌های اروپایی و آمریکا با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه و سکوت نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی در برابر این کشتار فجیع، اکنون وجدان ملت‌های غربی بیدار شده و این بیداری مخصوصا در قشر دانشجو که از کنش‌گری بالایی برخورد نماد بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان در برابر سکوت و تسلط صهیونیست‌ها در تمام ارکان حکومتی و اقتصادی و سیاسی آمریکا واکنش نشان داند و با توجه به اینکه این نهاد‌های علمی و  دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تحت تسلط صهیونیست‌ها هستند و یهودی‌ها نفوذ بالایی بر مراکز علمی و دانشگاهی دارند این خیزش تغییر وسیعی در ساختار اجتماعی و سیاسی و آمریکا و اروپا به وجود خواهد آورد. این گسل تکان دهنده‌ای است که سراسر اروپا و امریکا را فراخواهد گرفت و غربی‌ها ناچار می‌شوند در برابر جنایتی که صهیونیست‌ها در ۷ ماه گذشته علیه مردم غزه انجام داده است چاره اندیشی کنند.

هانی زاده تاکید کرد: این جنبش، جنبشی واقعی است ک معلول بر آینده سکوت و همراهی سیاست‌های آمریکا با صهیونیست‌ها است. جنبش دانشجویی  به سرعت در ۳ ایالت امریکا گسترده شد و به کشور‌ها و دانشگاه‌های مهم اروپایی گسترش پیدا کرد و اکنون در میان رهبران اروپایی و آمریکایی این سوال به وجود آمده که آیا از کابینه بنیامین نتانیاهو عبور کنند یا اینکه اسرائیل را در این شرایط رها کنند تا سقوط کند و در برابر این همه فشار بین المللی سقوط کند.

این کارشناس بین‌الملل ادامه داد:گزینه‌ای که وجود دارد این است که ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا به این جمع بندی برسند که نتانیاهو و کابینه او را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از  باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.

وی درباره رای دادگاه لاهه درباره دستگیری نتانیاهو گفت: به نظر می‌رسد توافقی وجود دارد که دادگاه لاهه در آینده نتانیاهو و برخی افراد کابینه او را به دلیل جنایات جنگی تحت تعقیب قرار بدهد  و مانند آن چه اوایل دهه نود میلادی در بوسنی هرزگویین و صربستان رخ داد و رهبر صرب‌ها دستگیر و محاکمه شد این سرنوشت در انتظار نتانیاهو خواهد بود.

هانی زاده ادامه داد: این جنبش بعد از جنبش مردمی و دانشجویی در آمریکا پس از جنگ ویتنام دومین جنبش تاریخ در این کشور است و بسیار مهم و تاثیر گذار است و تغییرات اساسی در رفتار‌های سیاسی و اجتماعی آمریکا و کشور‌های اروپایی خصوصا در رابطه با ملت‌های مسلمان ایجاد می‌کند و اگر ادامه پیدا کند تمام گسل‌های اجتماعی امریکا و اروپا را در برمیگیرد.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: خطر جدی نه تنها اسرائیل بلکه تمام اروپا و آمریکا را به شدت تهدید می‌کند و حتما تغییراتی اساسی را در سیاست‌های آمریکا و اروپا خواهیم دید.  

وی درباره حکم دادگاه لاهه گفت: حکم دادگاه لاهه کاملا جدی است و این امر منوط است به اینکه آیا نتانیاهو با ارتش خود به رفح حمله خواهد کرد و اگر این حمله انجام شد حتما حکم دادگاه دیوان کیفری لاهه اجرایی می‌شود و نه تنها بنیامین نتانیاهو بلکه برخی دیگر از اعضای کابینه او با عنوان جنایتکاران جنگی نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل