Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@14:58:13 GMT

سرایت دلتا کرونا، ۶۰ برابر بیشتر از گونه انگلیسی است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۳۰۳۱

سرایت دلتا کرونا، ۶۰ برابر بیشتر از گونه انگلیسی است

به گزارش فارس، حمیدرضا شرکاء، اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درگفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

وی گفت: قابلیت سرایت گونه دلتا ویروس کرونا، نسبت به ویروس کرونا انگلیسی تا ۶۰ برابر بیشتر است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جهش های مختلفی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی این گونه ها را براساس حروف یونانی نامگذاری کرده که کرونا آلفا را به نوع انگلیسی و دلتا به کرونا هندی نسبت داده اند، در حال حاضر گونه جدید کرونا که به نام دلتا معروف شده، بیش از ۸۰ کشور جهان را درگیر کرده است.

وی افزود: گونه قالب کرونا در آمریکا و انگلیس گونه دلتا است و در کشور ایران نیز این گونه در استان های مختلف شناسایی شده، علی رغم اینکه در خراسان شمالی این ویروس تشخیص داده نشده ، اما باتوجه به مراودات این استان با خراسان رضوی، به احتمال زیاد وارد خراسان شمالی نیز شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد