Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عوارض ناشی از سرطان همچون خستگی در طول شیمی درمانی با بی‌تحرکی، عدم فعالیت و کاهش انرژی بدن همراه است. این نوع خستگی با خواب و استراحت برطرف نمی‌شود. عنوان شده که ورزش و ماساژ درمانی به‌عنوان یک روش مکمل غیر دارویی می‌تواند در کنترل این مشکلات موثر باشد.

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انجام یک مطالعه؛ تاثیر ورزش و ماساژ درمانی را در کاهش خستگی شیمی‌درمانی بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعه اثرات مثبتی از مداخله ترکیبی ورزش با شدت کم و ماساژ پشت به روش ضربه ای سطحی را نشان داد.

در این مطالعه عنوان شد که ورزش با شدت کم توأم با ماساژ ضربه‌ای سطحی می‌تواند موجب کاهش خستگی و افزایش فعالیت فیزیکی در بیماران مبتلا به سرطان شود.

اکثر بیماران از اثرات مثبت ورزش و ماساژ و از اینکه از حالت کرختی و سکون و بی تحرکی خارج شده‌اند، اظهار رضایت کرده و اظهار می‌داشتند که در منزل نیز برای آنها ماساژ انجام می‌شده است، ولی این ماساژ طور دیگری است و حال آنها را خوب می‌کند.

نتایج نشان داد که ترکیبی از مداخلات ورزشی با شدت کم و ماساژ کمر تأثیر مثبتی بر شدت خستگی داشت اما از نظر آماری بر فعالیت بدنی تأثیر مثبت نداشت. 

پژوهشگران این مطالعه پیشنهاد می‌کنند که این روش توسط پرستاران و پرسنل درمانی بخش‌های انکولوژی هرچه بیشتر استفاده شود. همچنین عنوان شده که پژوهشگران در مطالعات آتی این مداخلات را بر روی سایر متغیرهای بیماران تحت شیمی درمانی نظیر کیفیت زندگی، افسردگی و اضطراب نیز انجام دهند و توسط اساتید و مسئولین پرستاری بیمارستان‌ها به دانشجویان پرستاری و پرستاران آموزش داده شود.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «بررسی تأثیر مداخله ترکیبی ورزش با شدت کم و ماساژ پشت به روش ضربه ای سطحی بر فعالیت جسمی و شدت خستگی بیماران تحت شیمی درمانی» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و مرضیه اسدی ذاکر، مریم فاضلی، تینا وثوقی، الهام مراغی و سیمین جهانی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در انجام این طرح تحقیقاتی مشارکت داشتند.

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( لینک و شرایط ) واقعا اگر هسته سیب بخوریم می میریم ؟ واکسن کرونا را به کدام بازو بزنیم بهتر است؟ اعلام گروه سنی جدید واکسیناسیون، هر چهار روز یکبار ارمنستان شرایط تزریق واکسن را تغییر داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیمی درمانی شیمی درمانی شدت کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری

 

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، به موضوع آخرین وضعیت واردات گوشت و صادرات دام پرداخت.

با توجه به جمعیت دام، نیازی به افزایش حجم واردات گوشت گرم دارید؟

صدردادرس: بنابر اعلام مرکز آمار، جمعیت دام کشور در پایان زمستان ۷۲.۱ میلیون راس است که نشان دهنده جمعیت مناسب دام است.

با توجه به سطح بارش ها در نقاط مختلف، کماکان نسبت به متوسط دوره بلندمدت کمتر است‌ که انتظار می رود تا پایان اردیبهشت، کمبود بارش جبران شود.

با وجود شرایط مساعد تولید، مسئولان باید برنامه ریزی مناسبی در راستای حمایت از دامداران داشته باشند و حال اتخاذ سیاست افزایش واردات گوشت گرم نه تنها کمکی به بخش تولید نمی کند، بلکه تولیدکننده را از ادامه تولید دلسرد می کند.

آیا افزایش حجم واردات به تنظیم بازار گوشت قرمز کمک می کند؟

صدردادرس: اگر حمایت از افزایش جمعیت دامی صورت نگیرد، اتفاقات سال گذشته تکرار می شود. در بهار ۱۴۰۲ شاهد افزایش جمعیت دامی بودیم که متاسفانه سیاست های نادرست مسئولان منجر به کاهش جمعیت دام در پاییز و زمستان شد. براین اساس مسئولان باید به فکر حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده باشند، نه مدام بر طبل واردات بکوبند.

بنابر آمار در سال ۱۴۰۱، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن و سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۲۰۰ تن گوشت گرم و منجمد و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن دام زنده وارد شد که به رغم افزایش واردات در سال ۱۴۰۲، اما قیمت گوشت افزایش و در مقابل سرانه مصرف کاهش یافته است که براین اساس می توان نتیجه گرفت که واردات هیچ تاثیری در تنظیم بازار نداشته است.

حال اینکه مسئولان واردات گوشت گرم را از ۱۲۹ هزارتن به ۱۴۸ هزارتن برسانند، تمام مسئولیت آن را باید برعهده بگیرند.

وضعیت بازار دام زنده چگونه است؟

صدردادرس: بنابر آمار متوسط قیمت دام زنده۲۴۰ تا ۲۶۰ هزارتومان است که امیدواریم قیمت گوشت و دام در بازار به سمتی برود که تولیدکننده و مصرف کننده رضایت داشته باشند. حال اینکه از وسط زنجیره تولید حرکتی در جهت اصلاح قیمت انجام دهیم، مشکلات مرتفع نمی شود.

آیا نیازی به صادرات دام داریم؟

صدردادرس: در شرایطی که تولید دام تقاضا ندارد، صادرات می تواند منجر به تحرک و رونق بخش تولید شود که این امر انگیزه در بین دامداران ایجاد می کند، لذا پیشنهاد بنده این است که شرایطی فراهم شود که صادرات مقطعی نباشد که به تولید آسیب بزند.

در شرایط فعلی که تولید در داخل تقاضا ندارد، صادرات راهگشاست و می تواند تا حدودی مشکلات تولید را حل کند.

راهکار ایجاد رونق و افزایش سرانه مصرف گوشت در بازار چیست؟

صدردادرس: دولت برای ایجاد تقاضا باید گوشت تولید داخل را در قالب کالابرگ عرضه کند که در نهایت این امر به افزایش جمعیت دامی، پایداری تولید و کنترل قیمت در سطح بازار موثر است.

آیا صادرات دام راهکار ایجاد رونق و پایداری تولید در بازار است؟

صدردادرس: با توجه به پایین بودن تقاضا در بازار، صادرات می تواند محرکی برای تولید باشد به شرطی که جو روانی حاصل از صادرات را کنترل کنند تا قیمت ها در بازار افزایش نیابد‌.

خرید توافقی دام می تواند منجر به تنظیم بازار و رونق تولید شود. لذا بنابر قانون نظام جامع دامپروری به صراحت اعلام شده که دولت موظف به خرید حمایتی است، اما به شرطی که خرید به قیمت دستوری همانند سال ۱۴۰۰ نباشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • این اسید لاغرتان می‌کند