Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "صفا" فلسطین معترضان با دادن شعارهایی خواستار برکناری عباس و سرنگونی تشکیلات خودگردان و محمد اشتیه نخست وزیر دولت شدند.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام به بازداشت یکی از جوانان شرکت کننده در این تظاهرات کردند.

معترضان همچنین قتل «نزار بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطین را محکوم کردند و شعارهایی چون «ملت خواستار سرنگونی حکومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ملت خواستار سرنگونی باندبازی است... تشکیلات [خودگردان]، ما انقلابیون را می‌کُشد، عباس و اشتیه خون مردم فلسطین بی‌ارزش نیست"، سردادند.

اعتراض کنندگان همچنین سیاست‌های تشکیلات خودگردان مبنی بر بازداشت و ترور سیاسی و سرکوب تظاهرات‌کنندگان را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین در شعارهای خود رفتار نامناسب نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان علیه معارضان سیاسی و همچنین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نزار بنات ۴۳ ساله یکی از کسانی بود که در شبکه های اجتماعی به شدت از تشکیلات خودگردان و رئیس آن محمود عباس انتقاد می کرد.

وی حدود دو هفته پیش و چند ساعت پس از دستگیری توسط عناصر دستگاه امنیتی فلسطینی به قتل رسید.

خانواده نزار بنات گفتند که نیروهای امنیتی فلسطینی به او اسپری فلفل پاشیدند و قبل از کشیدن وی به سوی خودرو بازداشت به شدت او را مضروب ساختند و به او ناسزا گفته و توهین کردند و با پیکری خونین وی را با  خود بردند.

بنات اعتقاد داشت: تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فداییان فلسطین را می‌فروشد.

رام الله پس از انتشار خبر درگذشت نزار بنات بارها شاهد اعتراضات گسترده فلسطینیان بوده است. معترضان خواستار کشف واقعیت مربوط به مرگ وی شدند.

تشکیلات خودگردان در تقریبا ۴۰ درصد کرانه باختری که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد، اختیارات محدودی دارد در حالی که نیروهای صهیونیستی بر تمامی گذرگاه های منتهی به مناطق ۶۰ درصد باقیمانده کرانه باختری به طور مستقیم تسلط دارند.

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطین محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطین تشکیلات خودگردان نزار بنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد

یک تحلیلگر صهیونیست فاش کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۲ بار دیدار با وزیر خارجه آمریکا را رد کرد.

به گزارش ایسنا، باروخ یدید، تحلیلگر صهیونیست امور خاورمیانه گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۲ بار دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را رد کرد. یک بار طی کنفرانس جهانی اقتصاد در ریاض و بار دیگر در جریان سفر بلینکن به اراضی اشغالی. محمود عباس از آمریکا به دلیل استفاده از حق وتو علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خشمگین است. وی به مسؤولان فلسطینی دستور داده که با هیچ مسؤول آمریکایی دیدار نداشته باشند.

طبق گزارش معا، این تحلیلگر از وجود اختلافات بین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) خبر داد و گفت الشیخ با تحریم آمریکایی‌ها مخالف است.

این تحلیلگر اعلام کرد یک مقام فلسطینی ارشد در رام الله گفته است فلسطینی‌ها گام اضافی را برای عضویت کامل در سازمان ملل اتخاذ خواهند کرد و اکنون پنج رای جدید برای تضمین اکثریت در اختیار دارند و از ضعف اسرائیل استفاده می‌کنند اما یدید تاکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل واشنگتن ضعیف است.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست تنش بین محمود عباس و واشنگتن در سایه سندی است که وزرای خارجه عرب به بلینکن داده‌اند و در آن از واشنگتن خواسته‌اند برای تشکیل کشور فلسطین ظرف سه سال تلاش کند.

در این سند بر لزوم توقف فعالیت نظامی رژیم صهیونیستی در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین، عقب‌نشینی از مناطق فلسطینی جدید، ایجاد یک فرودگاه فلسطینی جدید، کنترل مشترک با صهیونیست‌ها بر گذرگاه‌ها، تبدیل مناطق «ب» به مناطق «الف» و انجام اصلاحات در دستگاه‌های امنیتی فلسطین و بعدا برگزاری مذاکرات درباره پرونده قدس، مرزها، آب و آوارگان است اما بلینکن تاکنون از بررسی این سند امتناع کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان