Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی، شامگاه یکشنبه در بازدید از محل احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، افزود: ساخت باغ موزه دفاع مقدس زنجان، کار بسیار بزرگ، مهم و ارزشمند است و تا به امروز نیز پیشرفت ها خوب و راضی کننده است. 

وی همکاری و مشارکت هرچه بهتر و بیشتر شهرداری و شورای شهر زنجان در تسریع علمیات اجرایی این پروژه و اتمام آن را خواستار شد و اظهار داشت: لازم است شهرداری هرچه زودتر لایحه را در این خصوص به شورای شهر زنجان ارایه دهد که برای مصوب کردن لایحه با شورا صحبت خواهم کرد تا زودتر به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز گفت: قرار است فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس این استان با هدف نمایش آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پاییز امسال مورد افتتاح و بهره‌برداری واقع شود.

قاسم محمدی با بیان اینکه احداث این باغ موزه بیش از ۱۰ سال می باشد که در زنجان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر احداث باغ‌ موزه دفاع مقدس استان زنجان از پیشرفت فیزیکی خوب و مناسبی برخوردار است که انتظار می‌رود طبق قانون دستگاه‌های استانی برای تزریق اعتبارات و تکمیل این مجموعه به وظایف خود به شکل جدی عمل کرده و هم‌افزایی داشته باشند.

وی، اظهار داشت: باغ موزه‌های دفاع مقدس با نمایش تجهیزات جنگی، آثار شهدا، کتاب‌ها، وصایا و سایر موارد، روایتگر گنجینه‌های دینی و ملی هستند و اهمیت ایثار برای حفظ ارزش‌های والای انسانی و الهی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس زنجان سال ۸۹ در منطقه گردشگری گاوازنگ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار کلنگ زنی شد و از آن زمان تاکنون این مجموعه با ارزش فرهنگی آن طور که باید و شاید مورد توجه مسئولان استان زنجان قرار نگرفته است.

ساخت این پروژه مهم ملی و استانی نیازمند حمایت و مشارکت هرچه بهتر و بیشتر مسوؤلان است تاکنون نیز کمک هایی شده است اما بازهم این پروژه نیازمند توجه بیشتر است تا در مورعد مقرر به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

ساخت این مراکز فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کلید خورده است که امروزه ساخت و اتمام این پروژه از مطالبات جانبازان، رزمندگان، خانواده های شهدا، آزادگان و نیروهای مسلح تبدیل شده است.

باغ موزه دفاع مقدس می تواند یادگاری از دوران دفاع مقدس و تجاوز دشمن به خاک ایران باشد که این تجاوز با سلحشوری و رشادت بهترین فرزندان این آب و خاک ناکام ماند و در حقیقت میراث ماندگاری است که با بهره‌گیری از بهترین و آخرین تکنولوژی های روز بهترین فضا را می‌تواند برای معرفی فرهنگ پایداری برای نسل جوان امروز مهیا کند.

استاندار زنجان همچنین در بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در دست ساخت زنجان نیز گفت: برای اینکه فاز نخست این پروژه بزرگ و مناسب در آینده نزدیک قابل افتتاح و بهره برداری باشد لازم است تعداد اکیپ های کاری افزایش یابد تا کارها سرعت بیشتری به خود بگیرد وگرنه با اکیپ های فعلی نمی توان کار را به اتمام رساند. 

حقیقی افزود: بهتر بود این ورزشگاه در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان احداث می شد که می توانست برای ۳۰ سال آینده این استان نیز جوابگو باشد و حال که ساخت این پروژه بزرگ در این محل (گاوازنگ) اتفاق افتاده است پس بهتر است عملیات اجرایی فاز نخست هرچه زودتر به پایان برسد.

وی اظهار داشت: کارهای زیادی تاکنون صورت گرفته است که انشاالله با افتتاح و بهره برداری از این ورزشگاه، جوانان از آن استفاده خواهند کرد که این جای خوشحالی دارد که امید است با همکاری و مشارکت بیشتر در موارد مورد نیاز، هرچه زودتر فاز نخست این پروژه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

استاندار زنجان، خطاب به پیمانکار گفت: انجام برخی از امور نیازمند مکاتبه نیست و به حتم وقت گیر خواهد بود و گاهی می توان با یک ارتباط تلفنی، درخواست ها را اعلام و کارها را پیش برد و درحال حاضر نیز اگر درخواستی برای سرعت بخشی به روند اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری دارید می توانید با معاون عمرانی استانداری بیان کنید تا سریعتر جمع بندی و به نتیجه برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: برای اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد کارهای بسیار زیادی صورت گرفته است و برای سرعت بخشی به کار نیز لازم است پیمانکار تعداد اکیپ ها را ۱۹ تا ۲۰ برابر کند.

علی خلیلی در پاسخ به سووال استاندار زنجان در خصوص زمین چمن این ورزشگاه نیز اظهار داشت: برای بازی فوتبال در این ورزشگاه، زمین چمن طبیعی طراحی شده بود که به خاطر مشکل آب منطقه، به چمن مصنوعی تغییر کرد که این نیز از لحاظ برگزاری بازی های فوتبال هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و از استانداردهای لازمه برخوردار است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این مکان ورزشی ۳۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی استان افزوده خواهد شد که پنج هزار مترمربع آن سرپوشیده و مابقی نیز فضای روباز ورزشی است که می توان در راه اندازی ورزش هایی چون تنیس خاکی و بازی های ساحلی، استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، ورزشگاه ۱۵هزار نفری زنجان که از طرح های مهر ماندگار این استان به شمار می آید که پس از گذشت سالیان متمادی، هنوز به علت عدم تخصیص اعتبار لازم به مرحله بهره برداری نرسیده است. 

عملیات اجرایی این ورزشگاه که از سال ۸۴ آغاز شده است قرار بود در مدت چهار سال به اتمام برسد اما تا به امروز این امر محقق نشده و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردار است.

طرح مطالعاتی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در سال ۸۳ تهیه و عملیات اجرایی آن نیز از سال ۸۴ آغاز شده که قرار بود در مدت چهار سال به اتمام برسد و اکنون مردم این استان به ویژه اهالی فوتبال و سایر ورزش دوستان، سالیان دازی است که در انتظار افتتاح و بهره برداری از این پروژه بزرگ ورزشی هستند. 

برچسب‌ها فوتبال طرح های عمرانی استانداری زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال طرح های عمرانی استانداری زنجان فوتبال طرح های عمرانی استانداری زنجان زنجان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری افتتاح و بهره برداری باغ موزه دفاع مقدس هزار نفری زنجان عملیات اجرایی استان زنجان فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد

مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: در راستای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای سال جاری صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتابی بیش از پیش انجام خواهد شد.

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: در گذشته پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی به جهت تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.

او بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، توسط ناظر عالیه معماری که از سوی معاونت شهرسازی و معماری در محل پروژه حاضر است، انجام و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس