Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری در مورد مصوبه اخیر شورای سنجش گفت: تصمیم اخیر شورای و تمایل به مرزبندی‌های میان رشته‌های تحصیلی با ضرورت مطالعات بین رشته‌ای در تناقض است.

پوریا حشمتی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد مبنی بر اینکه از سال ۱۴۰۱ که پذیرش این دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش آموختگان رشته‌های مرتبط امکان پذیر خواهد بود، گفت:متاسفانه مصوبه‌ای که شورای سنجش مبنی بر این که در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های غیر مرتبط ممنوع است دچارات اشکالاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حشمتی مطرح کرد:در آموزش و پرورش ما سیستم استعدادیابی کارآمد که بتواند باتوجه به استعداد دانش آموزان بتواند به خوبی استعداد آن‌ها را شناسایی و پرورش دهد و در مسیر درست هدایت کند نداریم و ممکن است اغلب داوطلبان کنکور و دانش آموزان در انتخاب رشته تحت تاثیر راهنمایی و علایق غیرواقعی قرار بگیرند بعد از ورود به دانشگاه و فارغ‌التحصیلی راه و علاقه واقعی خود را پیدا می‌کنند که با این ممنوعیت امکان تجربه دیگر از آن‌ها گرفته می‌شود.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ‏‎ادامه تحصیل در رشته دیگر، یک راهبرد مؤثر برای توسعه علوم میان رشته‌ای است و بسیاری از کشور‌ها در حال توسعه علوم میان رشته‌ای هستند و این مصوبه می‌تواند تا حدودی علوم میان رشته‌ای در تضاد باشد.


این فعال دانشجویی اظهار داشت: تصمیم اخیر و تمایل به مرزبندی‌های سفت و سخت میان رشته‌های تحصیلی با ضرورت مطالعات بینارشته‌ای در تناقض است وضرورتی که امروز در سایر دانشگاه‌های جهان نیز به خوبی درک شده‌است. اما تصمیم اخیر که در شورایی متشکل از وزرای علوم و بهداشت، نمایندگان روسای دانشگاه‌های کشور و نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس اتخاذ شده‌است و دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی هم با قید «بررسی‌های تخصصی و پیگیری‌های مستمر» بر آن صحه گذاشته‌است گویا با ارتباط میان رشته‌های مختلف و تبادل دانشجویان میان آن‌ها مخالف بوده و اعتقادی بر اهمیت تاثیر علوم بر یکدیگر ندارد.


حال باتوجه به این که این استعدادیابی و پرورش استعداد به خوبی در کشور ما به خوبی صورت نمیگیرد حق انتخاب ادامه مسیر حق دانش اموختگان و دانشجویان است و شورای سنجش باید در این مصوبه خود یک بازنگری بکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور 1400 کنکور سراسری مجلس شورای اسلامی وزارت علوم اخیر شورای شورای سنجش رشته ای میان رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در بارندگی‌های اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده که جهت مرمت و بازسازی آنها اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به 9 اردیبهشت روز جهانی قنات اظهار داشت: کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از نظر وابستگی به آب قنات رتبه چهارم کشوری را داراست. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سختکوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات و تلاش‌های طاقت فرسای آنها در قالب یک هزار و 925 رشته قنات به طول دو هزار و 327 کیلومتر به عنوان میراثی گران‌بها به ما سپرده شده است. 

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با 15 درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات‌خیز کشور برخوردار بوده و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.

سیدحسینی خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اسفندماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از 300 رشته از قنوات دچار خسارت شده و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیاد ریال مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جهت حفظ و نگهداری این میراث ملی لازم است که با یاری مالکین و کشاورزان قنوات به مرحله‌ای برسیم که قنوات مجدداً رونق سابق خود را بازیابند و با اختصاص اعتبار لازم و اجرای عملیات زیربنایی به روش‌های علمی در حفظ این میراث ارزشمند کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی