Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هرمزگان به زیر ۳۵ درصد رسیده است گفت: از سال ۹۶ تاکنون تلاش برای احداث ۲ هزار تخت بیمارستانی جدید انجام گرفته و به زودی به ظرفیت قبلی اضافه می‌شود. - اخبار استانها -

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: کشور در حال وارد شدن به پیک پنجم است ما در هرمزگان وارد پیک دوم شد‌ه‌ایم؛ در ماه‌های گذشته با توجه به همکاری خوب مردم و رعایت پروتکل‌ها و توجه آنها به نکاتی که بیان می‌شد و در مجموع از سفرهای غیرضروری بکاهند باعث شد ما سه پیک عقب تر از کشور باشیم و مردم در یک شرایط مدیریت شده بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در این دو، سه ماه اخیر و با توجه به شرایط آب و هوایی رعایت کردن‌ها تا سطح 35 درصد تنزل پیدا کرد؛ در حالی که ما در گذشته روی 95 درصد بودیم در رعایت پروتکل‌ها امروز رعایت ها به 35 درصد رسیده است و بیت رعایت پروتکل و توسعه بیماری رابطه مستقیم وجود داردچنانچه وقتی مردم رعایت نکنند بیماری زیاد می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: نگرانی ما نتیجه عدم رعایت مردم است که منجر به افزایش مرگ و میر می‌شود، تمام تلاش خود را می‌کنیم که زندگی مردم، کسب و کار، اقتصاد، عمران و آبادانی استان به سرعت جلو برود.

همتی عنوان کرد: شرایط امکاناتی هم در استان آنقدر وسیع نیست؛ هرچقدر بیماری زیاد شود طبیعتا به امکانات بیشتری هم نیاز داریم و باید تخت و تجهیزات اضافه کنیم و ساخت بیمارستان و افزایش امکانات مسئله‌ای نیست که به سرعت بتوان دنبال کرد و به هر صورت زمان بر است. 

استاندار هرمزگان ابراز داشت: در طول این مدت کارهای بسیاری در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است؛ بیمارستانهای جدیدی که الان در دست احداث داریم بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس که امسال به بهره‌برداری می‌رسد؛ بیمارستان نیروی دریایی ارتش که من دیروز در ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور و سردار باقری مطرح کردم و رئیس جمهور دستور دادند که ظرف دو هفته باقیمانده کارهای ساختمانی تکمیل شود و وزارت بهداشت هم بلافاصله دکتر حریرچی را اعزام کرد تا کارهای تجهیز و امکانات انجام شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان دیگری توسط سپاه در حال احداث است، بیمارستان 260 تختخوابی در مجموعه درمانی شهید محمدی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بیمارستان 100 تختخوابی نیز ک توسط پالایشگاه نفت بندرعباس و بیمارستان‌هایی در شهرستان ها نیز در حال ساخت است.

همتی تاکید کرد: مجموعه تخت‌های بیمارستانی در استان چیزی حدود 1800 تخت بوده که از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ساخته شده است اما از سال 96 تاکنون در حال ایجاد ظرفیت بیمارستانی هستیم و با بهره‌برداری از طرح‌های درمانی در هرمزگان در حدود 2 هزار تخت جدید به ظرفیت قبلی اضافه می‌شود و این ستان تا 20 سال آینده از مراکز درمانی بی نیاز خواهد بود.

استاندار هرمزگان در رابطه با کمبود نیروی درمانی در هرمزگان هم گفت: برای تامین نیروی جدید مجوز جذب نیرو به صورت شرکتی را گرفته‌ایم اما متاسفانه کسی استقبال نمی‌کند که به صورت قراردادی جذب شود و بعد روند استخدامشان طی شود و تبدیل وضعیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با دارو هم از نظر تولید دارو مشکل نداریم بلکه از نظر تامین منابع مالی برای خرید دارو مشکل داریم و بیمه‌ها بدهکارند.

در ادامه مصاحبه خبرگزاری تسنیم با استاندار هرمزگان را مشاهده خواهید کرد:

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

ایرنا در خبری نوشت:در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902450

دیگر خبرها

  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم