Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی احسان ظفری مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران با اشاره گران تر شدن قیمت شیر گفت: ۸ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی با کمک وزارت جهاد کشاورزی به بهانه کمک به دامداران شیر را گران کردند و به دنبال خروج ۳ تا ۴هزارمیلیارد تومان از سرمایه کشور بدون پرداخت یک ریال عوارض گمرکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: نزدیک یک ماه است مافیای لبنیات زمینه سازی گران کردن قیمت شیر را فراهم کردند تا به بهانه آزاد سازی قیمت شیر صادرات کره و شیر خشک را انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار تن شیر خشک و ۴۸هزار تن کره در کشور داریم که با شیر ارزان قیمت دولتی ۴هزار تومان و نهاده دامی ۴۲۰۰تومانی تولید شده ولی به بهانه کمک به دامداران ابتدا شیر را گران کردند و در کنار آن صادرات کره و شیر خشک را هم آزاد کردند.

ظفری بیان کرد: در مرحله اول به عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به عنوان مدیرعامل و رئیس هیت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران  و در مرحله سوم به عنوان یک تولید کنند با ۳۵ سال سابقه در استان همدان می گویم توسط ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی با مصوبه جناب وزیر جهاد کشاورزی سفره لبنی مردم کوچک شد.

او اظهار داشت: این ۸ شخصیت حقیقی ، حقوقی و دوستانشان در دولت و وزارتخانه جهاد کشاورزی خوب می دانند که شرح وظایفشان چیست و چه وضعیتی به وجود می آید و چقدر مردم را بی چاره کرده اند که دیگر حتی نمی توانند چند کیلو شیر و یک سطل ماست هم  بخرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی ایران گفت: به عنوان مدیرعامل و رئیس هیت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران و یک تولید کننده باسابقه از دستگاه های نظارتی مانند سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات تقاضای عاجزانه دارم به خاطر مردم و قطع دست مافیا به مسئله گرانی شیر و صادرات کره و شیر خشک ورود کنند تا این سرمایه چند هزار میلیارد تومانی از کشور خارج نشود.

ظفری بیان کرد: این ۸شخصیت حقیقی و حقوقی بدون اینکه از نظر کارشناسان و تولیدکنندگان اصلی و دستگاه های نظارتی و حتی دامداران روستایی استفاده کنند مصوبه ای غیر قانونی را تصویب و در راستای اهداف خود و به ضرر مردم اجرایی کردند.

او افزود: هفته ها قبل برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه در مورد ارزانی شیر ابتدا یک گاو شیرده و مولد را داخل یک ماشین جلوی چشم زن و بچه مردم در خیابان سلاخی و سر بریدند که یک دامدار دلسوز و باغیرت هیچ وقت با گاو شیرده این کار را نمی کند زیرا شخصیت آنها ارزنده تر است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های لبنی ایران با اشاره به این نکته که ۳۵ سال سابقه کار تولید لبنیات را دارد و از صفر شروع کرده است، خاطر نشان کرد: چطور امکان دارد آقای وزیر ۳ نفر از نمایندگان این ۸ نفر را پای میز مذاکره بنشاند و به جای دفاع از تهیه نهاده های دامی و تعادل برقرار کردن بین عرضه و تقاضا و برطرف کردن مشکلات دامداری های کوچک در روستاها با یک مصوبه که جایگاه قانونی هم نداره باعث نابودی دام های مولد و تولید کنندگان شیر شود.

ظفری اظهار داشت: فقط می دانم سفره و سبد کالای لبنیات مردم کوچکتر شده و چرا وزیر بحث شیر خام را در کنار شیر خشک و کره قرار داده و چرا دولت در آخرین روزهای حیاتش برای انجام این مصوبه از نظر همه دستگاه های نظارتی استفاده نکردند.

تولیدکننده با سابقه شهرستان نهاوند و استان همدان گفت: من در جلسه ای که با حضور بیش ۱۵ نفر از مسئولان دولتی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد خطاب به آنها و آقای وزیر گفتم برای گران کردن شیر بدون نظر کارشناسی، به فکر سفره مردم باشید ولی او اعلام کرد من بهزیستی نیستم در ادامه دیدیم که ایشان مسئول فروش سفره مردم هستند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرانی شیر اتحادیه تعاونی های لبنی جهاد کشاورزی شخصیت حقیقی گران کردن شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد، تولید را هویت و مبنای تحول و تعالی اقتصادهای رو به تعالی و توسعه‌ای برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های تولیدی بخش تعاون با رویکرد ایجاد تحول در چرخه اقتصاد تعاونی یک ضرورت و در دستور کار معاونت امور تعاون است.

وی ضمن تبریک روز و هفته کارگر به جامعه کارگری که همواره در خط مقدم عرصه تولید به رغم مشکلات حضور دارند، اظهار کرد: حضور پرتلاش جامعه کارگری ناشی از روحیه همگرایی، همبستگی، اهتمام و اتحاد جمعی در به نتیجه رساندن هدفی واحد همواره مورد توجه ارکان مختلف مدیریت کشور و ستودنی و قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه گذر از چالش‌ها و مشکلات دامن گیر بخش تعاون، مستلزم همکاری دو جانبه بدنه دولتی و غیردولتی بخش تعاون است، افزود: حیات رو به توسعه تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های لازم برای ورود مؤثر به بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین، تأثیرگذار و همراه با مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های اقتصادی مد نظر و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی بازشناسی، احیا، بازآفرینی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تعاونی‌ها با اتکا به تمهیدات و سیاست‌های حمایتی، تشویقی و ترغیبی و مورد تأکید در قانون تعاون با اولویت تعاونی‌های تولیدی و صادراتی را مهم‌ترین رئوس و وظایف در دستورکار معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شمرد.

ویس کرمی تصریح کرد: تکمیل زنجیره تعاون و نیز طراحی زنجیره ارزش در تعاون موضوع در دستور کار دفاتر ستادی و مدیران این بخش‌ها است که در صورت تحقق، ظرفیت بالقوه‌ای را در به نتیجه رساندن برنامه‌های توسعه‌ای بخش تعاون، در اختیار ما قرار خواهد داد.

معاون امور تعاون گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، برنامه‌ریزی برای تقویت و توانمندسازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولیدی در رأس امور و برنامه‌ها و مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا که با به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید، گذر از سد تحریم‌های خارجی تا ایجاد تکاپو و تحول در نظام و ساختار اقتصاد تعاونی و حتی ملی کار چندان دشوار و محالی نیست.

وی بر مشارکت، حضور متولیان و مدیران شاغل در حوزه تولید به منظور تجزیه و تحلیل شرایط موجود، ارزیابی کمی و کیفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های راکد و فعال، برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی، احیا و تقویت ساز و کارها و ابزارهای حرکتی تا تحقق اهداف تاکید کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور رقابتی در عرصه‌های مختلف موضوعی است که دولت و بخش غیردولتی اعم از تعاونی و غیرتعاونی توأمان و دوشادوش با هم باید در آن ایفای نقش کرده و تبادل اطلاعات و مشارکت داشته باشند.

ویس کرمی بر طراحی و فعال سازی سامانه جامع و کاربردی مدیریت کسب و کار با هدف ارزیابی آنی و در لحظه عملکرد، آمار و اطلاعات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و حتی دریافت اطلاعات محصولات و خدمات شرکت‌های تعاونی به لحاظ کیفی و کمی تا تکمیل زنجیره ارزش تعاون برای حضور و ورود رقابتی در بازارهای اقتصاد داخلی و خارجی تاکید کرد.

وی ادامه داد: هرگونه برنامه‌ریزی و مدیریت امور توأم با نظارت‌های عالی و جزئی در بخش تعاون مستلزم دسترسی به آمار، اطلاعات و اشراف کامل بر شاخص‌ها و وضعیت تعاونی‌ها است.

معاون امور تعاون در پایان گفت: ساختار تعاونی مطلوب‌ترین شکل عملیاتی کردن پروژه‌های احداث واحدهای مسکونی، محیطی فرهنگی – ورزشی و مراکز آموزشی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6089732

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند