Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:28:01 GMT

دانشگاه‌های برتر جهان در رشته مدیریت گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۶۵۳۷

دانشگاه‌های برتر جهان در رشته مدیریت گردشگری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، هر ساله دانشگاه‌های در سراسر جهان توسط نظام‌های رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. رتبه بندی علمی دانشگاههای جهان (ARWU) اولین بار در ژوئن 2003 توسط مرکز CWCU، دانشکده آموزش تحصیلات تکمیلی (موسسه آموزش عالی سابق) دانشگاه جیائو تانگ شانگهای چین منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام رتبه‌بندی شانگهای یک سازمان کاملاً مستقل در زمینه اطلاعات آموزش عالی است و از نظر قانونی، تابع هیچ دانشگاه یا سازمان دولتی نیست. نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها ازسال 2003 تا کنون هر ساله توسط این سازمان منتشر می‌شود.

نظام رتبه‌بندی شانگهای از 6 شاخص‌های عینی برای رتبه‌بندی دانشگاه جهان استفاده می‌کند که از جمله آن می‌توان به تعداد فارغ التحصیلان و کارمندان برنده جوایز نوبل، تعداد محققان پر استناد دانشگاه براساس اعلام موسسه ارزیابی پژوهشگران پر استناد (Clarivate Analytics)، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات Nature و Science، مقاله‌های نمایه شده دانشگاه‌ها در نمایه گسترده استنادی علوم، نمایه استنادی علوم اجتماعی و عملکرد سرانه یک دانشگاه اشاره کرد.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال 2021، دانشگاه‌های جهان را در 54 رشته از گروه‌های علوم طبیعی، مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و علوم اجتماعی را رتبه‌بندی کرده است. سرانجام از میان 4 هزار دانشگاه، بیش از 1800 دانشگاه در 93 کشور و منطقه در این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

رتبه‌بندی ۲۰ دانشگاه‌ برتر جهان برای رشته «مهمانداری و مدیریت گردشگری» از گروه پزشکی در جدول زیر آمده است:

 

نام  موقعیت مکانی

1

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ  هنگ کنگ

2

دانشگاه مرکزی فلوریدا  آمریکا

3

دانشگاه ساری انگلستان

4

دانشگاه سان یات سن ترکیه

5

دانشگاه گریفیت استرالیا

6

دانشگاه سجونگ کره جنوبی

7

دانشگاه ایالتی واشنگتن آمریکا

8

دانشگاه تمپل آمریکا

9

دانشگاه کوئینزلند استرالیا

10

دانشگاه پردیو در لافایت غربی آمریکا

11

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا آمریکا

12

دانشگاه پلی تکنیک ویرجینیا آمریکا

13

دانشگاه بورنموث  انگلستان

14

دانشگاه ایالتی فلوریدا آمریکا

15

دانشگاه کیونگ هی کره جنوبی

16

دانشگاه نوادا در لاس وگاس آمریکا

17

دانشگاه کارولینای جنوبی کلمبیا آمریکا

18

دانشگاه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

19

دانشگاه هوستون آمریکا

20

دانشگاه ماساچوست در امهرست آمریکا

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1102626 برچسب‌ها رتبه بندی دانشگاه‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد

قباد میمنت آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب در خصوص وقایع اخیر و حمایت دانشجویان استان کردستان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکا اظهار داشت: همانطور که مشاهده می کنیم جنبش روشنگری در سراسر جهان و به ویژه در دانشگاه‌هاي آمریکا شکل گرفته و ندای حق طلبی قابل سرکوب کردن و قابل انکار نیست و هر جا استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار منافع خودشان را در معرض خطر ببینند قطعا سیاست های دوگانه اعمال می کنند که ما امروز هم شاهد این سیاست‌های دوگانگی رفتار هستیم کما اینکه جنبش دانشجویی را به عنوان ندای آزادی سر می داد سرکوب می کند و هم در کنار این سرکوب و انکار حقیقت و واقعیت و حرکت سبوعانه وحشیانه رژیم منحوس و اشغالگر اسرائیل و رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان غزه و فلسطین حمایت می کند.

وی تاکید کرد: اگر این پیام به نقاط مختلف جهان ارسال شود قطعا بعد از جنبش و حرکت طوفان الاقصی وقتی این حرکت اتفاق افتاد آمریکا دیگر نمی تواند خوی استکبارگری خود را تسری دهد و در مقابل جنبشی که در درون خودش و بر علیه خودش شکل گرفته محکوم به شکست خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در مورد برخورد و ندای مردم و آزادیخواهان جهان در مقابل جنبش دانشگاهی و دانشجویی و قشر تحصیلکرده دانشگاهی در این برهه زمانی چه وظیفه و رسالتی بر عهده آنان است، بیان کرد: امروز همه دانشگاه‌هاي دنیا در حمایت از دانشگاههایی که اعتراض و جنبش داشتند و حتی این پیام به دانشگاههای کشورمان و در استان کردستان و دانشگاه‌هاي آزاد اسلامی مخابره شد و قطعا برای رفع یک ظلم در نظام جهانی شاید یک دست صدا نداشته باشد بلکه این مهم نیاز به همراهی و هم افزایی دارد.

میمنت آبادی افزود: توصیه دین اسلام و قرآن کریم این است که اگر ظالم بخواهد منکوب شود و ندای حق طلبی و مظلومیت مظلومان جهان به گوش جهانیان برسد نیاز به این هم افزایی دارد و طبیعتا تمام  آزادیخواهان و قشر روشنفکر و دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه‌ها هم باید القای پیام کنند و برای مردمی که تنها مسیر اخذ واقعیت از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است این پیام آزادی خواهی و جنبش عدالت خواهی را دریافت کنند با همراهی شان انشالله آنچه که حق در نظام جهانی است  و عدالت در نظام جهانی است محقق خواهد شد .

وی در پایان گفت: همراهی و هم افزایی روشنفکران و آزادیخواهان جهان می تواند در مقابل خوی نظام استکبار جهانی پیام ایستادگی را به همه جهان مخابره کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر