Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تولید تایر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: طی ۳ ماه نخست سال جاری ۵ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر انواع خودروی سبک و سنگین با وزن ۶۳ هزار و ۸۴۸ تن در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد حلقه افزایش ۲ درصدی و از نظر وزن افزایش ۳ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این میزان سهم تایرهای سواری ۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۷۲ حلقه با وزن ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تعداد حلقه‌ها بدون تغییر مانده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر افزود: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۴۱ حلقه تایر با وزن ۴ هزار و ۲۴۱ تن انواع دوچرخه و موتور سیکلت تولید شد که نسبت به بهار سال گذشته بیانگر رشد ۵۸ درصدی در تعداد حلقه و ۴۱ درصدی در وزن است.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۳۴ حلقه انواع تیوب با وزن ۲ هزار و ۳۵۸ تن نیز در بهار سال جاری تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی در تعداد حلقه و رشد ۱۲ درصدی در وزن داشته است.

تنها اظهار داشت: در مجموع طی ۳ ماه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۵ حلقه انواع تایر و تیوب با وزن ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن تولید شد که رشد ۱۰ درصدی در تعداد حلقه‌ها و ۵ درصدی در وزن را نشان می‌دهد.

به گفته سخنگوی انجمن صنعت تایر، این حجم از تولید در حالی است که در سال‌های گذشته در ۱۲ ماه سال ۲۵۰ هزار تن تایر در کشور تولید می‌شد.

کد خبر 5255979 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: لاستیک اتومبیل لاستیک تولید داخلی مصطفی تنها قیمت دلار قطعی برق بانک مرکزی ایران وزارت نیرو قطع برق مالیات بر عایدی سرمایه ویروس کرونا شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت جهانی طلا قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو تولید شد تعداد حلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا کبیری، معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

معاون اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور