Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید بهاری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که در فرمانداری شهرستان انگوت برگزار شد اظهار کرد: ازدواج حضرت علی و فاطمه بهترین پیوند مبارک است که سبب گسترش نسل پیامبر اکرم (ص) در کمال سادگی، صفا و صمیمیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویی گفت: نکته بسیار مهم در این ازدواج بحث «کُفویت» و همسان بودن است که اگر چه مراتب معنوی آن از درک ما خارج است اما مراتب ظاهری آن هم قابل توجه است. پیام این ازدواج برای ما این است که همسان بودن، متناسب بودن و اصطلاحاً همکف بودن طرفین ازدواج سبب خوشبختی می‌شود اگرچه در یک زندگی انواع دشواری‌ها و مشکلات هم پیش بیاید کما اینکه حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) خوشبخترین زوج عالم بودند در حالی که سختی‌های فراوانی را هم متحمل شدند.

این مسئول افزود: ازدواج از منظر دین مبین اسلام یک امر پر اهمیت است اما در شرایط کنونی با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است.

حجت‌الاسلام بهاری تصریح کرد: برای داشتن یک زندگی عالی و تقدیم بهترین فرزندان به یک جامعه اسلامی جوانان باید حضرت علی و فاطمه زهرا (س) را الگو و سر مشق شأن قرار دهند چرا که حضرت علی و فاطمه زهرا خوشبخت‌ترین زوج‌های عالم هستی می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: امروز متأسفانه مراسم ازدواج نه تنها مطابق سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به‌عنوان یک الگو نیست، بلکه بسیاری از رسوم غیر مشروع و نامعقول در آن رواج یافته و سادگی جای خود را به تجمل گرایی داده است.

وی بابیان اینکه پیوند مبارک ازدواج که بیشتر یک امر معنوی است، امروزه جای خود را به یک معامله و داد و ستد مادی داده و رنگ تجمل گرایی به خود گرفته است. اظهار داشت: مراسم‌های عروسی امروزی که در آن رقص و پایکوبی، ساز و آواز و مصارف گزاف، مهریه زیاد و همچنین جهیزیه بالا نبود معنی و مفهومی ندارد، در حالی که رسول گرامی اسلام (ص) تاکید می‌کند که بهترین زن کسی است مهریه و مصارف او کم اما زیبا است.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز باید تلاش شود تا مراسم ازدواج خیلی آسان و ساده برگزار شود تا زمینه ازدواج جوانان فراهم شود، اما متأسفانه به خاطر تجملات و هزینه‌های کمرشکن خیلی از جوانان قادر به ازدواج نمی‌باشند و این امر مشکلاتی را در جامعه ببار آورده است.

وی ضمن بیان نکاتی پیرامون ازدواج موفق، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم که ازدواج موفق باشد باید به نکات زیر توجه کنیم: قبل از ازدواج، طرفین تحقیق و بررسی کامل را درباره یکدیگر انجام دهند. در ازدواج رضایت هر دو طرف لازم است و نباید ازدواج اجباری صورت گیرد. هزینه‌های سنگین را بر جوانان تحمیل نکنیم تا در اول زندگی دچار مشکلات مادی و بدهکاری نشوند.

حجت‌الاسلام بهاری تاکید کرد: ازدواج باید در چارچوب اسلام برگزار شود و از هر گونه اعمال منکر در مراسم ازدواج خودداری شود. خانم‌ها حجابشان را رعایت کنند چون یکی از عوامل مهم که منجر به اختلاف می‌گردد و حتی به جدایی کشیده می‌شود بی بند و باری در پوشش اسلامی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی در پایان تاکید کرد: جوانان نیاز به حمایت دولت، مسئولان، خانواده‌ها و بخصوص افراد خیر دارند. باید که در کنار خیران مدرسه ساز و بیمارستان ساز، خیرانی هم داشته باشیم که خانه‌هایی برای جوانان بسازند و مدتی در اختیار تازه ازدواج کرده‌ها بگذارند تا چند سالی در هزینه‌های مسکن آنها صرفه جویی شود.

وی با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج جوانان، بروز آسیب‌های اجتماعی را از مهم‌ترین نتایج این امر عنوان کرد و گفت: هر قدر ازدواج جوانان به تأخیر بیفتد شاهد افزایش بیشتر انواع آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود. باید با کاستن از هزینه‌هایی مانند تالارها و آرایشگاه‌ها، فیلم، جهیزیه‌های اشرافی، فرهنگ ازدواج آسان را ترویج کنیم و دولت هم با افزایش وام‌های بانکی و ساخت مسکن انبوه ارزان قیمت، به ازدواج جوانان کمک کند.

حقی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در هفته ملی حجاب اشاره کرد و گفت: به لحاظ شرایط قرمز کرونایی در شهر اردبیل برنامه‌ها عموماً در فضای مجازی با مشارکت فعالان فرهنگی و تبلیغی اجرا می‌شود اما در کنار این برنامه‌ها ۳ برنامه سخنرانی ویژه بانوان به صورت نمادین در ۳ منطقه شهر اعم از مسجد ۱۴ معصوم دروازه مشگین، مسجد سیدالشهداء (ع) خیابان کشاورز و هیئت الزهرا (س) شهرک سینا با تعداد محدود شرکت کنندگان و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 5256043

منبع: مهر

کلیدواژه: ازدواج آسان شهرستان گرمی اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی سبک زندگی اسلامی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل قطعی برق واکسن کرونا ایلام اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان ازدواج جوانان برنامه ها حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ و رئال مادرید از دقایقی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم‌دیگر می‌روند. هربرت هاینر در مصاحبه با نشریه بیلد با تمجید از رئال مادرید اعلام کرد که آنها در پروژه بازسازی تیم، به جای مادریدی‌ها، از گذشته خودشان الگو می‌گیرند.

او ابتدا در مورد بازی امشب گفت: «من بازی را به‌عنوان یک ال‌کلاسیکو در سطح اروپا توصیف می‌کنم. هیچ دیداری تاکنون در تاریخ لیگ قهرمانان بیشتر از این دیدار تکرار نشده است. اگر جام ملت‌های اروپا را هم در نظر بگیریم، فکر می‌کنم ۲۶ بار با هم بازی کرده‌ایم. ما ۱۲ بار برده‌ایم، رئال ۱۱ بار. بنابراین بازی این دو تیم همیشه هیجان‌انگیز است. رئال در تمامی سه دیدار اخیر برنده شده بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که امروز موفق به تغییر وضعیت می‌شویم.»

رئال در چند سال اخیر موفق به انجام کاری شده که بایرن هم باید آن را انجام دهد: بازسازی تیم. آیا باشگاه شما می‌تواند چیزی از آنها بیاموزد؟

ما همیشه به آنچه دیگران انجام می‌دهند نگاه می‌کنیم تا از آنها یاد بگیریم. اما بایرن در دهه‌های اخیر بارها موفق به بازسازی تیمش شده. مطمئناً دوباره هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

با توجه به فرم تیم‌ها و آمادگی بازیکنان رئال، به‌نظر می‌رسد آنها شانس بیشتری داشته باشند، نظرتان چیست؟

تیم ما در دیدارهای اخیر عالی بازی کرده است، هم در برابر آرسنال و هم در لیگ. با وجود مصدومانی که داریم، تیم در چند هفته گذشته خوب کار کرده است که این موضوع باعث افزایش اعتمادبه‌نفس من و تیم شده است.

دیگر خبرها

  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد