Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان گیلانغرب همچنان قرمز است و شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود، پاوه و صحنه در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

براساس این گزارش، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون نوری، مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، اظهار داشت: متأسفانه شهرستان گیلانغرب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت گیلانغرب در رابطه با بیماری کرونا، گفت: تاکنون با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت و درمان، بهورزان خانه بهداشت و مراقبان سلامت، ۳ هزار و ۷۵۳ نفر واکسن نوبت اول و ۲ هزار و ۱۳ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

نوری تصریح کرد: ساعت ۲ بامداد امروز تعداد یک‌هزار و ۱۳۴ دُز واکسن به شهرستان تحویل داده شده که یک‌هزار و ۸۴ دُز آن واکسن سینوفارم و ۵۰ دُز آن واکسن کووبرکت است.

وی با بیان اینکه تزریق نوبت دوم برای ۴۰۰ نفر باقی‌مانده است، گفت: مابقی واکسن‌ها به افراد ۶۸ سال به بالای جامانده تزریق خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: تاکنون ۵۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال و تمامی افراد معرفی شده از سوی بنیاد جانبازان و ایثارگران واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: سعی و تلاش وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی بر این است هر شخصی در نوبت اول هر واکسنی تزریق کرده در نوبت دوم هم همان نوع را دریافت کند.

نوری تعداد تست‌های انجام شده در شهرستان از ابتدای فروردین تا امروز را ۵ هزار و ۸۷۴ نمونه اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۶۴ نمونه از این تعداد مثبت بوده است.

وی با اشاره به ثبت ۱۸ مورد مرگ بر اثر ابتلا قطعی به کرونا در گیلانغرب از ابتدای سال تاکنون، افزود: تاروز گذشته هم ۱۰ مورد بستری در بیمارستان داشتیم که خوشبختانه حال آن‌ها رضایت‌بخش است و بیمار بدحال نداریم.

نوری متذکر شد: با توجه به اینکه کرونا دلتا می‌تواند افراد واکسینه‌شده را مبتلا کند توصیه می‌شود از ماسک استفاده شود، فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود

وی خاطرنشان کرد:کرونای دلتا گروه‌های سنی پنج تا 18 سال را درگیر می‌کند از این رو برای حفظ سلامتی فرزندان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا ان‌شاءالله خانواده، جامعه و شهری سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان بهداشت واکسن اسلام فریدون نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد