Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ما در روز ازدواج همراه باشید تا در ادامه درباره زندگی مشترک و سیره عملی حضرت فاطمه (س) و ملاک اصلی ازدواج ایشان بیشتر آشنا شوید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ راضیه عباسیان با اشاره به اینکه بهترین راه برای رسیدن به خدا، الگوی زندگی ائمه (ع) است، گفت: وصال به ائمه موجب پاکی اخلاق و تزکیه می‌شود از بین معصومین(ع)، زندگی حضرت فاطمه(س) می‌تواند برای زنان ما الگوی مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی مشترک

معاون فرهنگی حوزه علمی خواهران بروجن ادامه داد: ایشان مطیع همسر خود بودند و حضرت علی(ع) وقتی به ایشان نگاه می‌کردند غم‌های خود را از یاد می‌بردند، بهترین یار و همسر در اجرای فرامین الهی بودند، نام همسر خود را همیشه با احترام صدا می‌زدند، به وضع ظاهری خود توجه داشتند و همیشه معطر بودند.

ازدواج حضرت

وی با انتقاد از برخی چشم‌وهم‌چشمی‌های مرسوم در مراسمات ازدواج، یادآوری کرد: ازدواج حضرت فاطمه(س)، الگویی برای جوانان است، ایشان خواستگارانی داشتند که از نظر مالی بسیار برتر از حضرت علی(ع) بودند اما ایشان معنویت و کُفیت را در نظر گرفتند، بانوان جامعه‌ی ما ایشان را بشناسند و ازدواج حضرت را الگو قرار دهند، ایشان به دنبال تجملات ظاهری نبودند و کُفیت را سنجیدند.

محقق حوزه در خصوص فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س) ادامه داد: ایشان مدت ۸ سال در مکه پا به پای پدر در پیشرفت اسلام تلاش کردند، آزار کفار و منافقان را متحمل شدند و گاهی پیامر(ص) با صورت زخمی به خانه می‌آمدند که حضرت زخم‌ها را مداوا کرده و توسط پیامبر(ص) لقب "ام‌ابیها" را گرفتند.

عباسیان افزود: ایشان رفتاری سرشار از ادب و تواضع نسبت به پدر خود داشتند و عاطفه و صمیمیت موجب از بین رفتن ادب و احترام نشد.

تربیت فرزند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تربیت فرزند در اسلام، توضیح داد: الگوی عملی برای فرزندان و تربیت آنها مهم است خصوصا رفتار والدین، فرزندپروری ایشان الگوی همه در همه‌ی زمان‌ها است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) فرزندان خود را با احترام خطاب می‌کردند، ایشان فرزندان خود را برای تعلیم و تعلم آماده، خانه‌ای شاد همراه با بازی و نشاط فراهم می‌کردند، رسیدگی به فرزندان اولویت ایشان و سبک عبادت، عدالت بین فرزندان مورد توجه ایشان بود.

زندگی سیاسی حضرت زهرا(س)

استاد حوزه با اشاره به زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) توضیح داد: ایشان وجهه سیاسی موفقی داشتند، ۲۳ سال پیامبر(ص) در تلاش برای دوری مردم از جاهلیت بودند اما متاسفانه با رحلت ایشان همه به آن حالت بازگشتند و جامعه منحرف شد؛ انحرافاتی از جمله سستی ایمان، ایجاد تفرقه و اختلاف شدید بین یاران، ناامیدی مسلمانان واقعی، بی‌حرمتی به حریم پیامبر(ص)، کمرنگی معنویت و گرفتاری مردم در وسوسه‌های شیطانی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در مبارزه با این انحرافات به عدم قبول مشروعیت حکومت، تاثیر بر افکار عمومی، اتمام حجت با انصار و مهاجرین، مبارزه با تساهل خواص و خطبه فدکیه پرداختند.

عباسیان با اشاره به اهمیت خطبه فدکیه که توسط حضرت زهرا(س) قرائت شد، بیان کرد: خطبه فدکیه تحلیل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که در مرکز اجتماع مسلمانان و مسجد با حکومت مستقر وقت محاجه کردند و آنها را به استیضاح کشاندند.

حضرت زهرا(س) الگویی شایسته هم برای زنان و هم برای مردان امت اسلام

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه تشریح ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) فراتر از بیان است، اضافه کرد: نه‌تنها زنان، بلکه همه مسلمانان باید تلاش کنند ویژگی‌های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و معنوی حضرت زهرا(س) را به نحواحسن بیاموزند؛ چرا که شخصیت والای ایشان بهترین الگوست و قطعا عاقبت به خیری دنیا و آخرت را به همراه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق زنان ازدواج پدر حوزه علمیه بازی جامعه مسلمانان اجتماعی و فرهنگی مسجد استیضاح مردان حضرت فاطمه س حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی کد خبر 849335 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران امام خمینی خبر ویژه جامعه روحانیت مبارز

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد