Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی امروز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی گفت: مرز‌های این استان برای خروج اتباع غیرمجاز که از جنوب شرق و شرق کشور به صورت غیرقانونی وارد استان شده اند، بسته بوده و ممنوعیت‌ها در مرز با قدرت اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: یکی از مشکلاتی که این اتباع در استان ایجاد می‌کنند، انتقال کرونا به شهروندان به ویژه در شمال استان است که از مردم این مناطق از جمله خوی، چالدران، ماکو و شوط می‌خواهیم که به آنان سکونت ندهند.

مصطفوی با اشاره به آغاز روند افزایشی شیوع کرونا در آذربایجان غربی اظهار داشت: خیز پنجم بیماری کووید ۱۹ در این استان شروع شده و مردم باید برای جلوگیری از وخدمت اوضاع، موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: خوی، وضعیت قرمز دارد و ۱۲ شهر دیگر استان از جمله ارومیه در وضع نارنجی هستند که این امر، نامناسب بودن وضعیت را نشان می‌دهد.

مصطفوی بیان کرد: متاسفانه راعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در این استان پایین آمده است.

او اضافه کرد: وزیر بهداشت در سفر خود به این استان گفتند که در روز ۴۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر تزریق واکسن به صورت همگانی شروع شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: رسانه‌ها در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان بیماری کرونا باشند.

او  افزود: اصحاب رسانه باید با اطلاع رسانی مناسب در خصوص واکسن‌ها از جمله واکسن کوو برکت، مزیت‌های آن را به مردم اطلاع دهند.

دکتر علی‌احمد آقاپور مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بستری‌های روزانه در استان نسبت به چند روز گذشته افزایش یافته است، در ابتدای خیز پنجم کرونا قرار داریم و طبق بررسی‌ها سرعت انتقال خیلی بالا رفته است.

آقاپور افزود: در حال حاضر سرعت انتقال بیماری دلتا خیلی بالا رفته است که انتقال به ثانیه رسیده است و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتباع خارجی مرزهای آذربایجان غربی اخبار آذربایجان غربی آذربایجان غربی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 

ظهر امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور؛ ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس، دکتر جابر ثوابی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و شورای اجرایی هلال احمر سلماس در محل فرمانداری این شهرستان آئین تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید جمعیت هلال احمر سلماس برگزارشد؛   به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حکم حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی؛ از حجت رستمی مدیر امور اجرایی پیشین جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس تکریم و مهدی رضایی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر این شهرستان معارفه شد.   ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس گفت:برخی از افراد این توفیق را پیدا می‌کنند که مدتی از عمر خود را به خدمتگزاری مردم مشغول شوند و شرایط به‌گونه‌ای برای این افراد فراهم می‌شود که در چارچوب نظامی که احکام حیات بخش و فروزان اسلامی در آن حاکم است، تحت لوای قرآن کریم و درس گرفتن از زندگی ائمه اطهار (ع) خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.   کاظمی در تقدیر از فعالیت‌های هلال احمر و داوطلبان این جمعیت افزود: شاهد حضور هلال احمر در صحنه‌های سخت از جمله زلزله، سیل و ... بودیم و دیدیم که نیرو‌های هلال احمر چگونه به داد مردم رسیدند و اگر پای کار نبودند بی‌شک تلفات بسیاری داشتیم. هلال احمری‌ها ناجی جان مردم هستند و انسانیت را معنی کرده اند و کار‌ها را بدون ادعای پیروزی انجام می‌دهند. هلال احمر نهادی است که در سخت‌ترین شرایط حضور پیدا می‌کند و هر جا که گرفتاری است داوطلبان هلال احمر حضور دارند.

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد