Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری 2 نفر خبر داد که با درج آگهی دروغین در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به 7 میلیارد کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهارداشت: مردی میانسال با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت با مشاهده آگهی فروش موبایل به قیمت عمده در شبکه اجتماعی تلگرام مبلغ 500 میلیون ریال به عنوان بیعانه پرداخت و پس از آن فرد تبلیغ کننده دیگر جوابگو تماس تلفن نبود که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص 2 نفر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کنند. رئیس پلیس فتا استان گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان با همین شگرد مبلغ 7 میلیارد ریال از 56 نفر دیگر کلاهبرداری کرده‌اند. سرهنگ "سلیمانی" با اشاره به اینکه متهمان در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کردند، گفت: افراد کلاهبردار در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره نمودند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نا به جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند. این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند. وی عنوان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد

علی رحیمی آذر گفت: به پرونده یک پزشک متخلف که برای انجام عمل جراحی دیسک کمر از فردی مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال وجه اضافه دریافت کرده بود در شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: با محرز شدن دریافت وجه اضافه از بیمار، شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی پزشک متخلف صادر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: این پرونده با شکایت شاکی خصوصی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ امور بهداشتی و درمانی استان به این اداره کل تعزیرات ارجاع شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟